דיבתולומיאו, מקל וטימור נפצעו באימון הנבחרת, יפתח זיו זומן

עודד קטש
עודד קטש | אודי ציטיאט

מכת פציעות בסגל של עודד קטש הובילו אותו להעמיד סגל חסר מול גיאורגיה מחר במשחק הראשון של השלב במוקדמות אליפות העולם. המאמן: "גם עם כולם בריאים, גיאורגיה היא משוכה גבוהה עם הרבה מאסה וגודל"

(גודל טקסט)

גל הפציעות הפוקד את נבחרת הכדורסל מעמיד את המאמן עודד קטש בפני בעיה לא קלה. ג'ון דיבתולומיאו (קרע קטן בשריר), רפי מנקו וגיא פניני שנפצע בשריר התאומים במשחק נגד נבחרת רוסיה ייעדרו מהמשחק נגד גיאורגיה מחר (חמישי, 20:00). בנוסף, גל מקל סובל מגב תפוס ובר טימור נפגע בקרסולו במהלך האימון המסכם שקיימה הנבחרת.

לסגל זומן יפתח זיו, גארד עירוני נהריה, והוא מצטרף אל אדם אריאל שזומן מיד לאחר שובה של הנבחרת מטורניר סנט פטרסבורג.

"אנחנו סובלים מחוסר מזל עם כל הפציעות. זימנתי את יפתח זיו כי מעבר לפניני, גם דיברתולומאו לא יהיה שם ושני שחקנים נוספים בספק גדול – בר טימור וגל מקל. אלו שלושה גארדים דומיננטים". אמר המאמן עודד קטש. "נצטרך לחכות למחר ולראות מי יוכל לשחק. גם עם כולם בריאים, גיאורגיה היא משוכה גבוהה עם הרבה מאסה וגודל, קליעה טובה, והעניין של הפצועים רק הופך את זה ליותר מאתגר".

דיברתולומיאו. נפצע באימון המסכם (אודי ציטיאט)
דיברתולומיאו. נפצע באימון המסכם (אודי ציטיאט)

ישראל וגיאורגיה ייפגשו במשחקן הראשון בשלב השני של מוקדמות המונדובאסקט. זהו החלון הרביעי של המוקדמות, אליו עלו 24 הנבחרות הבכירות באירופה. משחקים נוספים בבית הישראלי יפגישו את אסטוניה מול גרמניה בשעה 19:00 ובשעה 21:00 יוון תפגוש את סרביה.

נכון לעכשיו גרמניה ויוון במאזן מושלם (0:6), סרביה שלישית עם 2:4, ישראל רביעית עם 3:3, ובתחתית הבית נמצאות אסטוניה וגיאורגיה עם מאזן שלילי של 4:2. אחרי החלונות הבאים בסוף נובמבר ובפברואר, שלוש הראשונות מכל בית יעלו לגביע העולם בסין בספטמבר 2019.

היריבה גיאורגיה, שניצחה את נבחרת ישראל ביורובאסקט האחרון 91:104 אחרי הארכה, ניצחה בבית המוקדם פעמיים רק את נבחרת אוסטריה. הפוואר פורוורד, טוקו שנגליה, שהוליך אז את קלעי שתי הנבחרות במשחקן האחרון עם 25 נקודות יגיע גם למשחק מחר.


גל מקל. מהשרידים האחרונים של הנבחרת של ארז אדלשטיין (עדי אבישי)

המשחק האחרון נערך לפני קצת יותר משנה ובסגל של ישראל נשארו רק שלושה שחקנים: גל מקל, בר טימור ועידן זלמנסון. כמו ישראל גם גיאורגיה לא עלתה שלב באליפות אירופה, אך לעומת ארז אדלשטיין, המאמן אליאס זורוס נשאר בתפקידו.

בצד הישראלי ישחק הכישרון הצעיר יובל זוסמן שזכה ב-MVP של אליפות אירופה האחרונה עד גיל 20, ובצד הגיאורגי יש גם כוכב צעיר, שמו גוגה ביטדזה (2.11), רק בן 19, אבל מסומן להיבחר כבר לדראפט ה-NBA הבא ורבים נוטים להשוות אותו ליוסוף נורקיץ' מפורטלנד.

סגל נבחרת ישראל למשחק נגד גאורגיה: גל מקל, תמיר בלאט, בר טימור, יפתח זיו, יובל זוסמן, גולן גוט, אדם אריאל, ג'ייק כהן, אלכס צ'וברוביץ', איתי שגב, תומר גינת ונמרוד לוי. בגלל מחסור בגארדים הועדפו זיו ואריאל על פניו של עידן זלמנסון שנות מחוץ לסגל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי