"תמיד רציתי להיות בנבחרת, עבדתי קשה כדי להגיע למעמד שלי היום"

נמרוד לוי
נמרוד לוי | אודי ציטיאט

נמרוד לוי הוא חוליה חשובה בסגל הצעיר של קטש שיעלה הערב נגד גיאורגיה. בראיון מיוחד הוא מדבר על הפריצה ("הכל קרה מהר"), על הנבחרת ("כיף לשחק לצד פניני ומקל") ויתרון הגובה ("היום גבוהים זורקים לשלוש")

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל, עם אחד הסגלים הצעירים שלה אי פעם, תעלה הערב על הפרקט בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב למשחק נגד גיאורגיה שיפתח את השלב השני במוקדמות גביע העולם שיתקיים בקיץ הבא בסין.

בתוך הסגל הצעיר, אחד מהשמות הצעירים ביותר שיעלה ככל הנראה בחמישייה הפותחת שישלח המאמן עודד קטש למערכה יהיה נמרוד לוי בן ה-23, המתנשא לגובה לא שיגרתי אצל כדורסלנים כחול לבן של 2.08. לוי הגיע למחלקת הנוער של מכבי תל אביב ממודיעין שם גדל, את הפריצה הגדולה שלו עשה בעונה שעברה במכבי אשדוד והשנה חזר למכבי תל אביב, לה הוא שייך.

ב-2015 שיחק לוי בעירוני רמת גן במסגרת שיתוף הפעולה עם הצהובים ומחלקת פיתוח צעירים. לפני שלוש עונות בלט במדי הפועל גליל עליון מהליגה הלאומית עם ממוצעים יפים של 13.9 נקודות ו-8.1 ריבאונדים ולאחר מכן שיחק במשך חצי עונה במכבי ראשל"צ ממנה הגיע לתל אביב. את העונה שעברה באשדוד סיים לוי עם ממוצעים מרשימים של עשר נק' ו-6.5 ריב' ב-21 דקות, שסייעו לאשדוד לסיים את העונה הסדירה במקום הרביעי ולהגיע עד רבע הגמר שם הודחה בידי הפועל תל אביב לאחר מאבקים צמודים ומרתקים.

"אני מאד שמח להיות חלק מנבחרת ישראל. ההרגשה מעולה", סיפר לוי לספורט1, "זה כיף גדול בשבילי לשרת את הנבחרת. אני מחכה למשחק הערב נגד גיאורגיה והמטרה היא לנצח".

לוי.
לוי. "כיף גדול לשרת את הנבחרת" (אודי ציטיאט)

"הכל קרה לי מהר", הוסיף הפורוורד, "אני מרגיש בנבחרת מצוין. אני מרגיש נוח באימונים וחושב שיש לי מה לתרום. בטורניר בסנט פטרסבורג פתחתי בחמישייה ואני חושב שהיו לי שם דקות טובות".

לוי משחק בעמדה מספר ארבע. מבחינתו לשחק כפורוורד או שלוש כסמול פורוורד זה היינו הך: "אין כאן שיקול. כל עוד המאמן מאמין בי ורוצה אותי, אשחק היכן שהוא רוצה. זה שפתחתי שני משחקים בחמישייה לא אומר שאהיה שם בקביעות. מבחינתי, אני רוצה להיות על המגרש, להשפיע, ולא מפריע לי אם אני בחמישייה הפותחת או נכנס בהמשך".

לוי מודע ליתרון שיש לו על שחקנים בעמדה בה הוא משחק. יש לו את היכולת לקלוע מטווח השלוש באותה רמת דיוק של גארד: "היום בכדורסל המודרני גבוהים זורקים לשלוש. לגיאורגיה וגם לגרמניה יש גבוהים שקולעים בדיוק כמוני. אולי בארץ יש פחות שחקנים בעמדה שלי מאשר בחו"ל, בכל מצב זה יהיה מעניין לשחק מולם".

לוי.
לוי. "כל תחנה שעברתי בה גרמה לי להשתפר" (אודי ציטיאט)

גם לפני הפריצה הגדולה שלו במדי מכבי אשדוד, מודה לוי, הוא חשב על נבחרת ישראל: "תמיד רציתי להיות שייך לנבחרת. האמנתי שיגיע היום ואהיה בה. לא חשבתי מתי זה יקרה, ידעתי שהרגע יגיע כי אני עובד קשה, קשה מאוד כדי להגיע למעמד בו אני נמצא היום".

הברכות לבראד גרינברג ומכבי אשדוד?
"זה לא סוד שהייתה לי שנה מצוינת באשדוד. למעשה, כל תחנה שעברתי בה עד עכשיו גרמה לי להשתפר. כל שנה עליתי מדרגה ושיפרתי את היכולות שלי".

אתה למעשה שייך לדור חדש של שחקנים, חלק מתהליך הצערת הנבחרת.
"הקטע להצעיר את הנבחרת לא היה ממש ברירה. יש כיום דור מוכשר מאד של שחקנים צעירים שממלאים את מקומם של דור השחקנים הוותיק יותר שחלק מפנים את מקומם. הנבחרת כיום מורכבת ממספר שחקנים צעירים לצד ותיקים. זה כיף שיש שחקנים צעירים שלומדים מהוותיקים יותר ועוזרים להם להיכנס לעניינים. כיף לשחק לצד שחקנים כמו גיא פניני, גל מקל ואחרים".

קטש.
קטש. "יש כיום דור מוכשר של שחקנים צעירים" (אודי ציטיאט)

מה אתה יודע על היריבה?
"מדובר בנבחרת מצוינת עם כמה שחקנים מהרמות הגבוהות ביבשת. יש להם שחקני טופ יורוליג כמו שאנגלייה, שארמדיני, פאט ג'נינג ואחרים. לא יהיה משחק קל, נצטרך לעלות למשחק, להילחם ובעזרת הקהל לנסות ולנצח. אני בהחלט מאמין ביכולת של נבחרת ישראל לנצח את המשחק הערב".

עד כמה הקהל בבית יכול לעזור?
"הלוואי וההיכל יהיה מלא. כמה שיותר אוהדים רק יגרמו לנו להיות מחויבים יותר. יהיה כיף לשחק מול היכל מלא".

לא כל המשחקים יהיו בבית. מדובר במשחקי בית וחוץ, יש לנו סיכוי לעלות?
"אנחנו לא מרימים ידיים. אנחנו מתרכזים במשחק הערב, לא חושבים על המשחק הבא. נעבור משחק אחרי משחק, למרות שהמשחק הבא יהיה ביום ראשון. נסיים את המשחק מול גיאורגיה ונתחיל לחשוב על גרמניה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי