קטש: "אפשר לנסות להאט את שרודר, אבל לא לעצור אותו לגמרי"

גל מקל, עודד קטש
גל מקל, עודד קטש | איגוד הכדורסל

אחרי ההפסד הביתי לגיאורגיה, בנבחרת מבינים שהמשחק מחר בלייפציג, הוא לא יותר ממפגש ידידות. גל מקל הפצוע שקיבל מגן הוקרה על 100 הופעות בנבחרת, צפוי לשחק

(גודל טקסט)

ביום חמישי האחרון, ספגה נבחרת ישראל את ההפסד הרביעי שלה בקמפיין מוקדמות גביע העולם הנוכחי, 85:80 לגיאורגיה, במה שלמעשה סגר את הסיכוי המעשי להעפיל לגביע העולם שייערך בקיץ הבא בסין. מחר (ראשון), יפגשו השחקנים של עודד קטש את נבחרת גרמניה באולם בלייפציג. למרות ההפסד האחרון, בנבחרת בוחרים לקחת את הדברים החיוביים ובעיקר את העובדה שיובל זוסמן בן ה-20 ותמיר בלאט (21) הצעירים, לקחו על עצמם לסחוב את הנבחרת.


מאמן הנבחרת עודד קטש אמר לקראת המשחק: "הרמה עולה. במתכונת הנוכחית גרמניה משחקת מאוד מהיר, כששרודר לוחץ. כדורסל אגרסיבי. זה מה שהכריע את המשחק מול גיאורגיה לרעתנו ומחר הולך להיות אפילו יותר קשה. יש אצלנו כמה שחקנים ששיחקו הרבה דקות וגם מחר יהיה עליהם הרבה לחץ. זה אתגר מאוד גדול מבחינתנו. מאוד קשה לעצור את שרודר. אפשר לנסות להאט אותו, אבל לא לעצור אותו לגמרי. מתחילת המוקדמות משחקי החוץ שלנו היו פחות טובים, אז צריך לבוא מחר מאוד ממושמעים ולהידבק לתכנית המשחק".


גם מחר לא ישחקו גיא פניני, רפי מנקו וג'ון דיברתולומאו הפצועים שנשארו בארץ. עידן זלמנסון שלא שיחק מול גיאורגיה, טס עם הנבחרת. גל מקל עובר טיפולים והוא צפוי לשחק. מקל, קפטן הנבחרת, קיבל אתמול ממנהל הנבחרת מוטי דניאל ומהמאמן עודד קטש מגן מיוחד לרגל 100 הופעות והוא השחקן ה-23 בהיסטוריה שמגיע לנקודת ציון זו.


היריבה, גרמניה, היא אחת משלוש הנבחרות היחידות שעדיין לא נוצחה בטורניר המוקדמות הנוכחי, יחד עם ליטא ויוון. מעשית היא כבר יכולה לארוז לגביע העולם 2019. למרות שהם כבר רואים את סין מקרוב, הגרמנים מגיעים למשחק הזה בלייפציג ארנה בכושר נהדר ובמוכנות גבוהה. האולם  בלייפציג צפוי להיות מלא בכ-12,000 צופים, שרובם יגיעו כדי לראות את דניס שרודר, הכוכב הגדול של הכדורסל הגרמני מאז דירק נוביצקי.



תמיר בלאט מול גיאורגיה (עדי אבישי)


שרודר סיים את הניצחון הגדול של הגרמנים על אסטוניה בטאלין ביום חמישי 43-86 עם 18 נקודות, 10 אסיסטים ו-6 ריבאונדים והוא אחד מכוכבי ה-NBA היחידים שמשתתף בחלון הזה אחרי שהשתתף גם בחלון הקודם בסוף יוני ובשלושת המשחקים האלה, הממוצע שלו 21.3 נקודות, יותר מכל שחקן אחר בטורניר.


שרודר מחויב מאוד לכדורסל הגרמני. התמונה שלו מופיעה בכל פרסום, הוא היה עם הנבחרת הצעירה של הגרמנים באליפות אירופה עד גיל 20 כשהגרמנים אירחו וישראל זכתה בה לפני חודשיים ובכל מקום הוא מצהיר על נאמנותו לנבחרת. אבל שרודר לא לבד. יחד איתו הגיע לחלון הזה מה-NBA גם מקסי קלאבר מדאלאס ועוד שחקנים נהדרים כמו מאיק צירבאס, דנילו בארת'ל מבאיירן מינכן, קארסטן תאדה ויונהס וויטמאן הסנטר הענק של באסקוניה. משחקים נוספים מחר בבית של ישראל: גיאורגיה – יוון, סרביה – אסטוניה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי