בור ללא תחתית: ישראל הפסידה 111:98 לגרמניה

איתי שגב
איתי שגב | FIBA

דרמה ענקית: החבורה של קטש הובילה בהפרש גדול לאורך כל המשחק והצליחה לחזור מפיגור בדקות הסיום רק כדי לאפשר לגרמנים להשוות על הבאזר ולדרוס בהארכה. הסיכוי להעפיל לגביע העולם 2019 אבד

(גודל טקסט)

אוף. זאת התחושה שתישאר איתה נבחרת ישראל לאחר ההפסד הערב (ראשון) 111:98 לנבחרת גרמניה במוקדמות גביע העולם 2019, הפסד שלמעשה סיים את דרכה של ישראל במפעל והבטיח כי לא תוכל להעפיל למונדובאסקט.

איך קורה שהפסד לגרמניה החזקה, ששמרה על מאזן מושלם מתחילת הקמפיין והיתה פייבוריטית ברורה על הנייר, הפך לאכזבה כזו? המשחק קרה. אם יש מגיע בספורט, לישראל הגיע לנצח. השחקנים בכחול לבן פתחו בצורה נפלאה ואת הרבע הראשון סיימו ביתרון קטן, 18:21, כדי לדפוק רבע שני ענק, לעלות ליתרון דו ספרתי ולהפוך את המשחק שלהם עם 54:35 בסיום המחצית הראשונה.

המומנטום נמשך לתוך הרבע השלישי, כשישראל כבר הובילה 23 הפרש, כדי שריצת 2:10 של הגרמנים תכניס את הספסל לקצת דאגה. הרבע נגמר בשמונה הפרש בלבד, וברביעי הגרמנים כבר עלו ליתרון והגדילו אותו בצורה מפחידה. השחקנים של קטש הראו אופי וחזרו ליתרון 90:91 שמונה שניות לסיום, אבל אז קרו כמה דברים שהמאמן הישראלי לעולם לא ישכח: השעון נספר לאפס, והאוהדים המעטים שהגיעו כבר התחילו לחגוג, אבל השופטים קבעו שנעשתה עבירה על תומר גינת והחזירו את השעון, כשהם נותנים לו שתי זריקות מהקו. הוא קלע את הראשונה אבל החטיא ברשלנות את השנייה, נותן את הכדור לגרמנים ומאפשר להם להגיע למצב של כדור מהחצי, 0.4 שניות בלבד על השעון.

הם לא היו צריכים יותר מזה. שרודר מסר לקלבר, שקלע סל חוקי לגמרי וכפה הארכה. הרוח הישראלית נשברה, ובחמש הדקות האחרונות הנבחרת המארחת פשוט מחצה את הבחורים התשושים 8:19 כדי לנצח 98:111 בסיום ולשמור על המאזן המושלם, כשהיא מדיחה בדרך את ישראל מהקמפיין עם תחושה מאוד רעה של החמצה.

מהלך המשחק
רבע ראשון: ישראל עלתה בחמישייה עם אדם אריאל, תמיר בלאט, יובל זוסמן, ג'ייק כהן ואיתי שגב. בלאט היה הראשון לקלוע והעלה את ישראל ל-0:4 עם שלשה וזריקת עונשין, זוסמן הוסיף סל שדה ראשון. מקסימיליאן קלבר עשה נקודות ראשונות לגרמנים עם שלשה, איתי שגב הגיב עם סל משלו ל-3:8. שגב המשיך לקלוע, אבל שרודר וזירבס השאירו את גרמניה לא רחוק עם 7:10 לישראל. רובן בנזינג היה זה שהשיג את השוויון למארחת, 14:14 אחרי החטאות של יובל זוסמן, שרודר שהוא ללא ספק המצטיין אצל הגרמנים העלה אותם ליתרון ראשון. ג'ייק כהן בנקודות הראשונות שלו החזיר ליתרון, בר טימור ונמרוד לוי קבעו שהרבע הראשון יסתיים ב-18:21 לנבחרת בכחול-לבן.

תמיר בלאט. מחצית ראשונה אדירה (FIBA)
תמיר בלאט. מחצית ראשונה אדירה (FIBA)


רבע שני
: הרבע נפתח עם שוויון מהידיים של קלבר, טימור הלך לקו והחזיר את היתרון לישראל. עידן זלמנסון ולוי הגדילו את היתרון לגדול ביותר מתחילת המשחק, 28:21. הדקות הטובות של החבורה של קטש נמשכו והיא הגדילה את היתרון ל-12 בזכות נקודות של בר טימור ונמרוד לוי, הגרמנים לקחו פסק זמן. זה לא עזר, וג'ייק כהן הוסיף שלשה כדי להגדיל ל-21:36. אנדראס אובסט עם חמש נקודות מהירות צמצם ל-28:40, קטש לקח פסק זמן. מיד לאחר מכן, לוי נתן שלשה ענקית. קלבר הגיב עם סל שצימק מעט, 30:46. תמיר בלאט עם שתי זריקות מדויקות מהקו הפך את זה ליתרון מחוץ של 20 הפרש, אובסט עם עוד שלשה צימק ל-35:52. תומר גינת עם ריבאונד התקפה נהדר קבע שהמחצית תסתיים ב-54:35 ענק לנבחרת ישראל.

רבע שלישי: זלמנסון הגדיל את ההפרש ל-21 מיד בפתיחת המחצית עם שתי זריקות עונשין טובות. ישראל עדיין לא נרגעה מהמחצית הראשונה הנהדרת והשחקנים המשיכו לקלוע, בלאט מצד אחד ושרודר מצד שני קבעו 44:61 לישראלים. בנזינג ושרובר צימקו ל-63:50, קטש הגיב עם פסק זמן ממנו חזר בלאט בשלשה אדירה. אקפינר עלה ועשה נקודות ראשונות כדי לצמק ל-56:70. הגרמנים המשיכו עם ריצת 2:11 כדי לצמק ל-62:70 בלבד עד סיום הרבע.

רבע רביעי: איתי שגב חזר לשחק ושמר על מאזן מושלם עם 8/8 מהקו ומהשדה, כשהוא מעלה את ישראל ל-64:74. שרודר הפך את זה ל-76:72 וקטש לקח עוד פסק זמן. אלא שגם הוא לא עזר ושני סלים מהירים קבעו שוויון. ברת'ל מהקו העלה את גרמניה ליתרון לראשונה מאז דקות הפתיחה. בנזינג בשלשה גם הגדיל אותו. זוסמן צימק ל-86:81, אבל הגרמנים המשיכו לברוח. תמיר בלאט הוריד שלשה ענקית שהגדילה את התפוקה שלו ל-16 נקודות ולוי עם סל משלו קבע 87:88. דקה לסיום, זוסמן העלה את ישראל ל-91:90. שרודר החטיא שתי זריקות מהקו. היה נדמה שהמשחק נגמר, אבל השופטים קבעו עבירה על תומר גינת, שקלע את הראשונה אבל החטיא את השנייה ונתן לגרמנים אפשרות להתקפה. שרודר ניצל אותה כדי למסור לקלבר, שעל הבאזר קבע שוויון 92:92.

הארכה: הגרמנים ניצלו את האכזבה של ישראל, שכבר חגגה את הניצחון, עם שמונה נקודות מהירות של אקינפר וקלבר. הנקודות הראשונות של ישראל בהארכה הגיעו רק שתיים וחצי דקות לתוכה, מזריקות עונשין של נמרוד לוי. הוא גם קלע סל שדה טוב כדי לצמק ל-103:96, בנזינג הגיב עם סל משלו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי