פראדו לקראת הגמר נגד ישראל: "מרגישים שמגיע לנו לזכות"

חואקין פראדו
חואקין פראדו | FIBA

מאמן נבחרת העתודה של ספרד לא הנמיך ציפיות, אך ניסה לשדר רוגע: "הכי חשוב לנו זה ליהנות ולהילחם". כוכב הספרדים סרג'י מרטינס: "לא מרגיש לחוץ. זה יהיה משחק לא פשוט, נצטרך לעבוד קשה"

(גודל טקסט)

נבחרת העתודה בכדורסל תנסה לעשות היסטוריה הערב (ראשון, 20:30) ולזכות באליפות אירופה עד גיל 20 בפעם השנייה ברצף. מי שתתייצב מולה ותנסה לקלקל את החגיגות היא נבחרת ספרד, שהביסה אתמול את גרמניה 62:80. הספרדים ניצחו בצורה נוחה את כל המשחקים שלהם בטורניר, בהפרש ממוצע של 14 נקודות. בין הכישרונות הבולטים שלהם ראוי לציין את פורוורד ברצלונה סרג'י מרטינס ואת רכזה של סראגוסה קרלוס אלוסן, ששייך לריאל מדריד. הספרדים הגיעו בעבר לשבעה גמרים באליפויות עד גיל 20 ורשמו שתי זכיות, ב-2011 ו-2016.

חניכיו של אריאל בית הלחמי גברו על ספרד 78:88 במשחק הכנה שהתקיים גם הוא בארץ לפני שבועיים, אך הפעם מדובר במשחק גמר שייערך באולם מפוצץ, כך שהסיטואציה תהיה שונה לגמרי. לאחר הניצחון אמש ובטרם ידע כי היריבה בגמר תהיה ישראל, המאמן הספרדי חואקין פראדו התראיין ושיתף בתחושות במחנה שלו לקראת המשחק.

פראדו התייחס למפגש עם ישראל באולמה הביתי: "קודם כל, ישראל פייבוריטית באליפות הזו. במיוחד בגלל האווירה ביתית, שמאוד קשה לשחק בה. לא נתקלתי באווירה כזו לפני כן בשום אליפות בגילאים הצעירים, השחקנים לא רגילים לזה. אנחנו נבוא ליהנות מהגמר, באנו במטרה לקחת את הטורניר ואנחנו מרגישים שזה מגיע לנו".

ינסה לקלקל את החגיגות של ישראל. סרג'י מרטינס (FIBA)
ינסה לקלקל את החגיגות של ישראל. סרג'י מרטינס (FIBA)

על ההזדמנות לעשות היסטוריה: "היסטוריה זו מילה גדולה, אבל עבור החבר'ה האלה זה כנראה המשחק החשוב בחייהם. אנחנו נשחק מול יציעים מלאים ונבוא לעשות את כל המאמצים וליהנות, זה מה שחשוב לנו: ליהנות ולהילחם".

הפורוורד סרג'י מרטינס, שהצטיין בחצי הגמר עם 18 נקודות ו-13 ריבאונדים, ניסה גם הוא לשדר רוגע כשנשאל האם הלחץ על נבחרתו גדול יותר מאשר במשחקים הקודמים: "אני לא חושב שזה לחץ. אנחנו עובדים מאוד קשה בימים האחרונים, מתאמנים בבוקר ומשחקים בערב וזה יהיה המשחק האחרון שלנו ביחד. כמובן שיש מעט לחץ, אבל ננסה ליהנות מזה".

לגבי המאצ' אפ נגד ישראל והקהל הביתי: "הרבה אנשים אוהבים כדורסל כאן בישראל, זה יהיה משחק לא פשוט. נצטרך לעבוד קשה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי