בספרד החמיאו: "אבדיה הוא יהלום שישלוט באירופה"

דני אבדיה וים מדר
דני אבדיה וים מדר | דני מרון

ההצלחה של העתודה יצרה הדים ברחבי היבשת, במיוחד סביב ה-MVP וים מדר: "שחקנים כמו אבדיה מרתקים אותי", כתב עיתונאי ספרדי. ב-ESPN אמרו: "הוכיח למה הוא נחשב לפוטנציאל כזה מסקרן"

(גודל טקסט)
ההישג של נבחרת העתודה, שזכתה באליפות אירופה שנייה ברציפות, הדהד גם ברחבי היבשת והגיע גם אל מעבר לים. עכברי הכדורסל שעקבו אחר הטורניר לא נותרו אדישים לאווירה המחשמלת שהייתה בישראל, לים מדר שפרץ לתודעה עם אליפות נהדרת ואיך לא, לכישרון של דני אבדיה.


ב'מארקה' הספרדי כתבו על השחקן המצטיין של הנבחרת: "הסמול-פורוורד בן ה-18 כבר הבריק בקיץ הקודם, ובטורניר הזה השלים את הפריצה שלו כשחקן שיכול לשלוט ביבשת הישנה בשנים הקרובות. ללא ספק, הישראלי שלט בעניינים כשלאורך כל הטורניר היה בטופ 5 בנקודות, ריבאונדים, אסיסטים, חטיפות, חסימות ומדד ועל כל זה נבחר ל-MVP למרות היותו צעיר מכולם בשנתיים. תצוגה ענקית שלו בגמר, אחרי שהיה התליין של צרפת בחצי. האופי הווינרי שלו אפשר לו לרשום את שני המשחקים הכי טובים שלו באליפות בימים הכי חשובים. הוא כבר כיכב בטורניר הנוער של יורוליג וב-NBA יש ציפיות גדולות מהיהלום, שבעונה הקרובה עשוי לשחק תפקיד משמעותי באירופה".


עיתונאי ספרדי בשם לואיס ואייחו החמיא והתייחס למהלך האחרון, שבו הפורוורד נופף לספרדים לשלום: "שחקנים כמו דני אבדיה מרתקים אותי למשחק, אבל בין אופי ומנהיגות ללא לדעת לנצח יש גבול דק. האתגר הקרוב שלו ושל מאמניו צריך להיות שמירה על הדבר הראשון תוך כדי שליטה בשני".




אנליסט הדראפט של ESPN מייק שמיץ צייץ: "הוא יותר מהצדיק את התחזיות לבחירתו בטופ 5 של דראפט 2020 והראה למה נחשב לפוטנציאל כזה מסקרן, עם הוורסטיליות שלו בגובה 2.05".




על ים מדר צייץ שמיץ: "מדר חתם בסטייל את הופעת הפריצה שלו באליפות. הפעיל לחץ חונק על קרלוס אלוסן. בלתי אפשרי להישאר מולו, מזיז רגליים במהירות הבזק. יכול לעלות לקליעת ניתור מתי שהוא רק רוצה". בנוסף, הוא החמיא לשאר הנבחרת: "השחקנים המשלימים היו מדהימים לאורך כל האליפות".



מארק שטיין מהניו יורק טיימס כתב על אבדיה: "בחירת לוטרי ב-2020. תרשמו את זה!"




עיתונאי רוסי בשם דימיטרי פלאנידין ניסה להכניס פרופורציות: "הוא רמה מעל השאר באליפות הזו, אבל יורוליג זה משהו אחר. בואו נהיה סבלניים, הוא צריך לשפר הרבה דברים, למשל את הקליעה ל-3"



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי