יו"ר איגוד הכדורסל: "יש לנו את כל הסיבות להיות גאים"

שחקני נבחרת העתודה חוגגים
שחקני נבחרת העתודה חוגגים | דני מרון

איגוד הכדורסל ערך היום מסיבת עיתונאים חגיגית לסיכום הקיץ המוצלח של הנבחרות. עמירם לוי הוסיף: "לא ננוח על השמפניה - אם נמשיך לעבוד - נמשיך להצליח". פיני גרשון שעקץ את מכבי: "הצלחנו לייצר אוצרות בסגל"

(גודל טקסט)

אין ספק שעל הכדורגל הישראלי עבר קיץ מוצלח במיוחד. נבחרת העתודה זכתה באליפות אירופה בפעם השנייה ברציפות, נבחרת הנוער זכתה באליפות אירופה לדרג ב' ונבחרת הקדטים שמרה על מקומה בדרג א'. היום (רביעי) ערך איגוד הכדורסל מסיבת עיתונאים חגיגית במיוחד בכפר המכביה בהשתתפות האגף המקצועי  ובראשם יו"ר האיגוד, עמירם הלוי, יו"ר הועדה המקצועית עמוס פרישמן וראש האגף המקצועי והאחראי על נבחרות ישראל פיני גרשון. גם המאמנים המנצחים נטלו חלק:  אריאל בית הלחמי (עתודה), אורן אהרוני (נוער) וברק דמיצ'אין (קדטים).

ההישג של הנבחרת הצעירות מעמיד את הכדורסל הישראלי בצמרת האירופאית. רק 9 מדינות, כולל ישראל, ישחקו בדרג א' בשלושת הגילאים, עתודה, נוער וקדטים: איטליה, טורקיה, ליטא, ספרד, צרפת, סלובניה, ישראל, קרואטיה, יוון.

יו"ר האיגוד עמירם הלוי בהתרגשות: "יש לנו את כל הסיבות להתגאות במה שעשינו. זו עבודה מתמשכת לאורך כמה שנים, ואנחנו מוכיחים שאם הולכים בדרך, יודעים מה רוצים ובעזרת האנשים שאוהבים את העסק הזה – ניתן להגיע להישגים. אנו לא מתכוונים לנוח על השמפניה מהגביעים, כי מחר זה מחזור חדש ומחרתיים זה עוד מחזור חדש. זה כמו חקלאות: כל שנה מתחילים מחדש, עד שקוטפים פירות יש תהליכים רבים. אם נמשיך לעבוד – אז נמשיך גם להגיע להישגים".

בפעם השנייה ברציפות: ישראל אלופת אירופה עד גיל 20
שחקני נבחרת העתודה חוגגים (דני מרון)

פיני גרשון ניסה לנתח את סוד ההצלחה: "אנחנו מנסים להיכנס לכל מקום שאפשר להוציא ממנו שחקני כדורסל. מספר שחקני הכדורסל שמשחקים בארץ הוא הכי הרבה מבין ענפי הכדור. תפקידנו לייצר כמה שיותר שחקנים לנבחרת ישראל. בשנה הזאת היה חילוף משמרות באיגוד הכדורסל, מתוך 15-16 שחקני הסגל של נבחרת ישראל, תשעה עברו בשנים האחרונות דרך נבחרת העתודה. הצלחנו לייצר אוצר של שחקנים לנבחרות ישראל, אך השינוי לא יורגש אם לא נצליח לעלות לאליפות אירופה". עוד הוסיף: "אני מקווה שהמאמנים שהצליחו השנה ימשיכו להוביל אותנו גם בעונה הבאה. אל תתרגלו לאליפויות אירופה, בסך הכל רצינו לחזור הביתה בשלום"

כמוכן, גרשון ניצל את הבמה כדי לעקוץ את מכבי ת"א עם חצי קריצה, כשנשאל על שילובו של דני אבדייה בקבוצה הבוגרת של הצהובים: "מאז שאני לא שם הם לא ב-1-8 של היורוליג, אז אולי הם לא עושים משהו טוב. כשאני הייתי במכבי הבאנו את טל בורשטיין מהרצליה, שהוא היה פחות טוב מדני היום, והיו אנשים שלא רצו אתו בקבוצה, ואחרי חמישה חודשים הוא היה שחקן חמישייה".

גרשון גילה את כוונת האיגוד להפוך בעתיד את הליגה הלאומית לליגה של ישראלים ללא זרים. ליגה שתשוחק פעמיים בשבוע, ליגה שתהווה בית לכדורסלן הישראלי.


פיני גרשון. "מקווה שהמאמנים ימשיכו להוביל אותנו להישגים" (עדי אבישי)

יו"ר הועדה המקצועית, עמוס פרישמן: "הקמנו מערך השתלמויות שמתקיימות במחלקות הנוער שמבקשות. אנחנו שולחים מאמנים להשתלמויות בחו"ל, פתחנו קורס מנהלים מקצועיים במחלקות הנוער, ונפתח קורס נוסף. מינינו מאמן כושר ראשי לנבחרות ישראל – רימון יבזורי, שהוא יהיה גם מאמן הכושר של הנבחרת הבוגרת. מחלקות הנוער יכולות להיעזר בו מבחינה מקצועית. השחקנים גדלים במחלקות הנוער, אנחנו נותנים את המעטפת, אבל ברגע שאנחנו ומחלקות הנוער הבנו את זה, אז הכל מתקדם מצוין. הקמנו וועדת נוער שפועלת ביחד עם הוועדה המקצועית. מינינו פסיכולוגים לכל נבחרות ישראל".

על עתידם של הכדורסלנים הצעירים: "מה עושים עם השחקנים האלה הלאה? אין פתרון קסם. אני לא חושב שהחלטה כזאת או אחרת תפתור הכל. אנחנו לא חלק מהחלטות וועדת שרעבי, יש פה היקף של בעיות שצריך לתקוף אותן ולא רק דבר אחד".


עמוס פרישמן. "שלחנו מאמנים להשתלמויות בחו"ל (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי