הקרב על הפלייאוף: אשדוד ניצחה בחיפה, ראשל"צ בנהריה

דיברתולומיאו מול זיו
דיברתולומיאו מול זיו | צילום: מנהלת הליגה בכדורסל

מאיר טפירו ושחקניו ניצחו ברוממה 77:82, האלופה ניצחה בעין שרה 70:71

קבוצות: מכבי אשדוד
(גודל טקסט)
 המחזור ה-27 בליגת ווינר סל נמשך הערב (חמישי) עם שני משחקים מרתקים. מאיר טפירו ומכבי אשדוד הצליחו להשיג ניצחון חוץ מרשים וחשוב על מכבי חיפה ברוממה. האלופה, מכבי ראשל"צ ניצחה בנהריה בקרב ישיר על השמינייה.



הפלייאוף כבר ממש מעבר לפינה ושתי קבוצות שנלחמות כאמור על מקומן בשמינייה המובילה, נפגשו בעין שרה לקרב על העלייה לרבע הגמר, כאשר עירוני נהריה נוצחה על ידי האלופה, מכבי ראשל"צ 71:70.



במשחק נוסף בליגת העל, שתיים מהקבוצות הכי חמות בתקופה האחרונה, מכבי חיפה ומכבי  אשדוד/באר טוביה, נפגשו למשחק חשוב עבור שתיהן ברוממה. האורחים מאשדוד ומאמנם מאיר טפירו, הפתיעו בניצחון גדול 77:82.

 


מכבי חיפה – מכבי אשדוד 82:77

בפעם הקודמת שמכבי אשדוד/באר טוביה ניצחה בחוץ את מכבי חיפה, הירוקים עוד שיחקו בנשר. הערב (חמישי) המשיכה החבורה של מאיר טפירו את הסיבוב השלישי הנהדר שלה, כאשר קטעה רצף של שישה הפסדי חוץ ברוממה עם 77:82 גדול, שמבהיר סופית שהיא חזק בתמונת הפלייאוף.



צ'ייס סיימון, אולי הסקורר הכי חם בליגה בחודש האחרון, הפגיז 6 שלשות וסיים שוב כקלע המוביל של "הדולפינים". צמד הגארדים שהצטרפו רק לאחרונה, קווין דילארד ומריו ליטל, השלימו את יפתח זיו בקו האחורי, בן אלטיט, ג'ייק כהן ונמרוד טישמן תרמו סלים חשובים ברגעי מפתח וג'קי קארמייקל היה יציב וטוב לאורך כל הערב עם דאבל-דאבל. מכבי אשדוד הבטיחה סופית ורשמית את הישארותה בליגת העל  וכעת היא התפנתה כולה לחלום הפלייאוף
.



ורגאס מול שחקני אשדוד (מנהלת ליגת העל)


קלעו למכבי חיפה: גרגורי ורגאס 17, וויל גרייבס 16, קווין פינקני 15, עוז בלייזר 11, עמית שמחון 9, ג'ון דיברתולומיאו 6, אורלנדו מנדז-ולדז 3.

 

קלעו למכבי אשדוד: צ'ייס סיימון 22, מריו ליטל 16, ג'קי קארמייקל 10 נקודות ו-13 ריבאונדים, קווין דילארד ויפתח זיו 9 כ"א, ג'ייק כהן 7, בן אלטיט 5, נמרוד טישמן 4.


במכבי אשדוד/באר טוביה, אומנם אומרים באופן רשמי כי לא מדברים על העונה הבאה, אבל בהחלט חושבים עליה. אומנם יש עוד את הפלייאוף העליון שהוא בר השגה, אבל בכל זאת מבינים שלאחר שנקבע כי העונה כבר לא ירדו לליגת המשנה, צריך לחשוב גם על העתיד.



לגבי המאמן מאיר טפירו, הרי שלאשדוד אופציה לעונה נוספת עליו. ובעקבות היכולת המצוינת של הקבוצה לאחרונה, יש רצון להמשיך איתו. כמובן שתלוי בהסכם הכספי עם המאמן, אבל הסיכויים שימשיך על הקווים, גבוהים מאוד. כמובן שירצו להשאיר גם את יונתן אלון, עוזר המאמן של טפירו
.




טפירו. בדרך לעוד עונה (דני מרון)


לגבי השחקנים, הרי שיש ניסיון להשאיר את הזרים. פרסטון נאולס הפצוע, ימשיך כי בכל מקרה לקבוצה אופציה עליו. לגבי היתר, יש סיכוי טוב שקווין דילארד יישאר, כי זה אולי המקום הראשון שהוא מסתדר בו עם המאמן (החליף 9 קבוצות ב-3 שנים). גם ג'קי קארמייקל עשוי להישאר כמובן בכפוף להסכם כספי. לגבי מריו ליטל, עוד מוקדם להחליט
הבעיה הגדולה היא צ'ייס סיימון. בקבוצה מבינים שיהיה קשה להשאירו בגלל הביקוש הרב לשחקן, אבל אם זה תלוי בקבוצה, הוא יישאר. הנעלם הגדולה הוא ג'ייק כהן. באשדוד ירצו מאוד להשאירו, אך ההחלטה תהיה בסופו של דבר של השחקן עצמו.

 


עירוני נהריה – מכבי ראשון לציון 71:70

בתום מותחן גדול, תקוות הפלייאוף של מכבי ראשל"צ עדיין בחיים. האלופה שרדה ערב הפכפך במיוחד בעין שרה וגברה על עירוני נהריה 70:71, שהחזיר אותה לשמינייה המובילה בליגת ווינר סל.



Displaying tfghjm768565856.jpg
ריצ'ארד. ניצחון חוץ חשוב (מנהלת ליגת העל)

אבי בן שימול החטיא ארבע זריקות עונשין בשניות הסיום וסטוארט דגלאס היה יכול לשלוח את המשחק להארכה בשנייה האחרונה לאחר שסחט פאול בניסיון שלשה מהחצי, אבל זריקת העונשין האחרונה שלו יצאה החוצה והכתומים נשמו לרווחה
.



ינסי גייטס שהושעה בחשד לשימוש בסמים שב לשחק בנהריה, לאחר שערעורו התקבל. ניצחון החוץ של האלופה בחוץ, השווה את מאזנן של שתי הקבוצות ל-14:13. צ'ארלס תומאס במשחק גדול, סחב על גבו את ראשל"צ לניצחון החוץ הדרמטי
.



קלעו לעירוני נהריה: יהונתן שולדבראנד 18, ניק פאוסט 15, דרווין קיצ'ן 14, סטו דגלאס 10, טיירון נאש 7, יינסי גייטס, ניב ברקוביץ' ואיגור נסטרנקו 2 כ"א.

קלעו למכבי ראשון לציון: צ'ארלס תומאס 21, שון דאוסון 11, פטריק ריצ'ארד 8, קמרון לונג, עידן זלמנסון ועודד ברנדווין 7 כ"א, אלישי כדיר 5, ניצן חנוכי 3, אבי בן שימול 2.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי