חילוף מנצח: הטריידים שיכולים להציל את ירושלים ומכבי ת"א

חזר לרוטציה. מקל
חזר לרוטציה. מקל | צילום: עדי אבישי

היעד המושלם למקל ולנדסברג ולמה ריצ'ארד האוול עוד יתברר כהחתמת העונה? וגם: איזו דמות הכי חסרה לצהובים? 21:00: קלאסיקו בסימן גמגום

(גודל טקסט)

משנה מקום, משנה מזל? מעולם לא התייצבו שתי הגדולות של הכדורסל הישראלי לקלאסיקו המקומי כשהן במצב מקצועי ומנטלי ירוד כל כך. ברור שליכולות שמגלים השחקנים הישראלים של מכבי ת"א והפועל ירושלים השפעה ניכרת על  תוצאות קבוצותיהם בתקופה האחרונה בפרט ולאורך העונה כולה בכלל. השאלה מה קדם למה, חוסר הגיבוי שקיבלו אותם השחקנים לתצוגות שלהם על הפרקט או להיפך היא נושא לדיון נפרד, אך בכל מקרה ברור שרבים מהישראלים שלבשו העונה את המדים הצהובים או האדומים לא יעשו זאת גם בעונת 2017/18.

לנוכח העובדה שאין יותר מדי ישראלים בקבוצות אחרות שיכולים למלא את החלל שיותירו אותם עוזבים, נראה כי לא יהיה מנוס מכמה "טריידים" לא רשמיים בין הקבוצות, כלומר כמה שחקנים שיעזבו את היכל מנורה לטובת הארנה, וכמה ירושלמים שיזמזמו את השיר "תל אביב, הנה אני בא". המעברים, עשויים לדעתי לעשות טוב לאותם שחקנים כמו גם לקבוצותיהם החדשות.

קחו לדוגמא את גל מקל. הקדנציה השלישית של רכז הנבחרת במכבי תיזכר אמנם כמוצלחת משתי קודמותיה (בהן היה פחות או יותר נער פוסטר) אך ככל הנראה כמאכזבת מאוד. מקל לא מתחבר למועדון הצהוב, עקב סגנון משחקו ובעיקר בגלל העובדה שהוא פשוט לא מתאים באופיו לנגן כינור שני, והצליח לאורך הקריר שלו רק במקומות בהן קיבל את המפתחות לקבוצתו. בשל העובדה שבעונה הבאה יוביל את מכבי ככל הנראה רכז זר, נראה שעדיף למקל לחפש אחרי מקום עבודה חדש במקום לשמש כמחליף לשחקן דומיננטי. ומקום כזה בהחלט יכול להיות הפרויקט של אורי אלון, שמשווע למנהיג ולישראלי בכיר, ולמקל יש בהחלט את היכולות להוביל קבוצה ברמת יורוקאפ ובוודאי שבזירה המקומית.

מקל. היעד הבא? (אודי ציטיאט(
היעד הבא? מקל (אודי ציטיאט)

גם סילבן לנדסברג יכול להרוויח בגדול ממהלך דומה. שחקן ההתקפה המחונן (ושחקן ההגנה הבינוני ומטה) קיבל בתקופה האחרונה את הזדמנות חייו להוכיח כי מה שטען לאורך שנים, בדבר היותו שחקן יורוליג לגיטימי שלא מקבל מספיק קרדיט, נכון-ובזבז אותה לחלוטין בסדרת הופעות חיוורות. אז שחקן טופ יורוליג הוא אולי לא, אבל נשק שובר שוויון בליגה שלנו הוא בהחלט כן, ולנוכח חוסר שביעות הרצון ההדדי בינו לבין אנשי מכבי נראה כי הפרידה תועיל לשני הצדדים, אם כי גם תספק חתיכת חיזוק ליריבה הגדולה מהבירה.

את הדרך ההפוכה יכול לעשות בר טימור. הגארד הצעיר שדי דרך במקום העונה יכול להתאים לבנייה של מכבי העתידית, שאמורה לכלול (על פי פרסומים זרים) מספר מצומצם של שחקנים בכירים מאד כשלצידם ספסל צעיר, חסר אגו ומחויב. "ירושלמי" נוסף שהצהובים כנראה פספסו בגדול הוא ריצ'ארד האוול, שכזכור כבר היה להם בידיים בקיץ האחרון. כעת , כישראלי, מדובר בסחורה החמה ביותר בשוק, ובכזו ששתי הגדולות המתקשות כל כך למצוא גבוהים יעילים (ויותר מכך-ישראלים גבוהים יעילים) יאבקו עליה לאורך שנים רבות. 


דרושים שמלוקים
. לא רק שחקנים זרים וישראלים חדשים בכל עמדה כמעט דרושים לצמד הגדולות לקראת העונה הבאה. כשהקרב בין השחקנים המרגישים לחוצים, מקופחים ו/או לא מרוצים, כל אחד מסיבותיו הוא, לבין הצוותים הניהוליים-מקצועיים, שלא מצליחים להבין איך שחקנים שמרוויחים כל כך הרבה כסף נותנים תוצרת חלשה כל כך, ניטש במלוא עוזו, ואף צד לא עושה את הצעד הראשון בכדי להרגיע את הרוחות, דרוש גורם מתווך.

טימור, ההיכל קורא לו (ערן לוף(
טימור, ההיכל קורא לו? (ערן לוף9

שמלוק מחרובסקי, מנהלה המיתולוגי של מכבי ת"א לאורך כמעט שליש מהמאה הקודמת היה גורם שכזה, שידע לנער את שחקניו בעת הצורך, להרגיעם בזמנים אחרים ולמנוע מהמריבות הפנימיות לגלוש החוצה בכל שני וחמישי. ברור שהזמנים, השחקנים והתקשורת השתנו לחלוטין, אבל דמות "שמלוקית" אבהית שכזו נחוצה מאד בהיכל ובארנה גם בעידן הטכנוקרטי הנוכחי לא פחות ממומחים לסקאוטינג. כרגע עסוקים השחקנים בעיקר בעצמם ובחוזה העתידי שלהם, המאמנים רק מנסים לשרוד, והמנהלים בהחתמות חדשות מעל ראשי השחקנים המשחקים עדיין תחתם. ככה, קשה מאד להצליח. 


יעשו את ההבדל?
שלושה שחקנים אמורים היו לערוך הערב את הופעות הבכורה שלהם במדי קבוצותיהם החדשות. החיזוק של הפועל ירושלים, בדמותם של אלסנדרו ג'נטילה וריצ'ארד האוול (שלא ישחקו עדיין הערב) נראה כמובן מרשים בהרבה מצירופו לסגל הצהוב של קווינסי מילר, כזר האחרון אותו תוכל מכבי לרשום העונה לליגה.

ג'נטילה הוא שחקן יורוליג ברמה גבוהה בעל קליעה איכותית אך גם אופי בעייתי, ואילו האוול הוא עשוי להתברר כהחתמת השנה מבחינת האדומים – ישראלי שיחפה על חולשתו של אליהו, יעניק דקות מנוחה לסטודמאייר ויהווה שחקן מטרה נוסף בצבע, בדיוק מה שהיה נחוץ לחבורה של פיאניג'אני.

האוול, פתרון הולם (ערן לוף(
החתמת השנה? האוול (ערן לוף)

מילר לעומת זאת הוא לא רק שחקן שעצם כשירותו מוטל בספק, אלא גם עוד פורוורד המצטרף לקבוצה המשופעת שחקנים בעמדות 3-4, וחסרה מאוד גארדים איכותיים. במידה ואנדרו גאודלוק לא יחזור, ואם יחזור – לא יראה יותר מדי נכונות לעזור לקבוצה שעל פי הפרסומים לא מעוניינת בו לעונה הבאה, ולא יפגין את יכולותיו הגבוהות, תיוותר מכבי ת"א בבעיה התקפית קשה, אולי בלתי פתירה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי