מוריס: רציתי להישאר במכבי, לא הגישו הצעה. אח"כ החל מסע הכפשה

טרנס מוריס
טרנס מוריס | Gettyimages

פורוורד הצהובים לשעבר חושף את ההתנהלות מאחורי הקלעים ומוסיף: "דן שמיר המאמן הכי טוב ששיחקתי אצלו, גיא גודס הכי השפיע אליי"

(גודל טקסט)
הוא אומנם היה פה רק שנתיים, אבל אחד השחקנים הכי טובים ששיחקו בישראל בעשור הקודם הוא טרנס מוריס. הפורוורד המגוון זכה עם הפועל ירושלים בגביע המדינה ושנה לאחר מכן היה בורג מרכזי בהגעה של מכבי תל אביב לגמר היורוליג.

 

"כשהגעתי להפועל ירושלים לא הרגשתי שהקריירה שלי הולכת אחורה", סיפר מוריס בראיון בספרד. העולם לא מתחיל ומסתיים ב-NBA, שיחקתי בקבוצות טובות עם שחקנים טובים ואני מרגיש שעשיתי בחירה טובה".


 

החיים בצל הסכסוך בישראל: "מעולם לא היו לי בעיות מכל סוג שהוא בישראל. האוהדים היו פנטסטיים ותמיד תמכו. שיחקתי שם אצל דן שמיר, שהיה המאמן הכי טוב שהיה לי בקריירה. הוא מאמן טוב, יודע כיצד לתקשר עם השחקנים ואפילו כאשר נכשלנו הוא המשיך להאמין בנו, במיוחד בי. התקופה שלי בישראל הייתה נהדרת, האנשים שם טובים מאוד ואני שומר על קשר עם חלק מהאנשים שהכרתי שם".

 

התקופה במכבי ת"א: "החוויה במכבי הייתה מדהימה. זו הייתה אחת הקבוצות הכי מוכשרות שראיתי, כולל ב-NBA. הייתה אגרסיבי, בריא ורעב. הרגשתי שאין גבול לביצועים שאני יכול להציג. היינו קבוצה יותר טובה מצסק"א, אבל לצערי הפסדנו בגמר".

 

הסיבה שעזב: "הייתי מאושר במכבי ורציתי להמשיך, אבל עברו כמה שבועות ולא קיבלתי שום הצעה. מאמן צסק"א אטורה מסינה התקשר אליי וביקש ממני שאגיע, אחרי מספר ימים חתמתי על חוזה ואז מכבי התקשרו ושאלו למה חתמתי ברוסיה. אחר כך החל מסע הכפשה עליי וכשהייתי מגיע ליד אליהו האוהדים היו קוראים בוז לעברי".




דן שמיר. יותר טוב ממסינה. צילום: אודי ציטיאט

 דן שמיר. יותר טוב ממסינה. צילום: אודי ציטיאט



המאמן שהשפיע עליו
: "מסינה, פסקוואל או גודס? כולם מאמנים גדולים, אבל גודס ידע הכי טוב איך לתקשר עם השחקנים. הוא בחור מאוד חכם".

 

השחקן שהכי הרשים אותו: "ניקולה וויצ'י'ץ היה השחקן שהכי הרשים אותי באירופה. הוא חכם מאוד וידע תמיד להכתיב את הקצב שרצה. הוא, סטיב פרנסיס, גרנט היל, יאו מינג ודווייט הווארד זו החמישייה הכי טובה ששיחקתי איתם". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי