לא כל יום ירושלים: נהריה הדהימה עם 85:86 אחרי קאמבק ענק

ליאור אליהו
ליאור אליהו | דני מרון

סנסציה אדירה ברבע הגמר. האדומים הוליכו ב-23 הפרש, אך קיצ'ן והחברים עשו את הבלתי יאמן וגנבו את הביתיות. סקוטי הופסון בשלשת באזר משוגעת ניצח את המשחק

(גודל טקסט)

אחרי שהוליכה ב-23 נקודות, הצליחה הפועל ירושלים להפסיד את משחק הפתיחה הביתי שלה בפלייאוף 2017. סקוטי הופסון עם שלשת באזר אדירה קבע 85:86 בסיום ארבעים דקות של כדורסל משובח, ודרווין קיצ'ן קבר את האקסית בעזרתן של 19 נקודות.

ברבע הראשון נראה היה שהבחורים של סימונה פיאניג'אני בדרך לשליחת מסר לליגה, ובסיום עשר דקות הראה לוח התוצאות 10:32 מהדהד. אלא נרדמו הירושלמים, והסגולים חזרו לאט ובנחישות, תוך תצוגה נרפית מנגד.
 


אמארה סטודמאייר ישב על הספסל בביגוד אזרחי ובלט בחסרונו על רקע החגיגה של טיירון נאש בצבע. סטו דגלאס תרם גם הוא שלשות חשובות והפועל עשתה הכל חוץ מהגנה. המארחת איבדה את יתרון הביתיות וזהו הפסדה הראשון לנהריה העונה.


אורי אלון. ציפה לפתיחה אחרת של הפלייאוף
אורי אלון בהלם. ציפה לפתיחה אחרת של הפלייאוף


 קלעו להפועל ירושלים: טרנס קינסי 23 נקודות (4 חטיפות), קרטיס ג'רלס 21 (6 אסיסטים), ליאור אליהו 14, טראוויס פיטרסון 10 (8 ריבאונדים), ריצ'ארד האוול 7 (8 ריבאונדים), בר טימור 6, יותם הלפרין 3, ג'רום דייסון 1.


קלעו לעירוני נהריה: דרווין קיצ'ן 19 נקודות (7 אסיסטים), יהונתן שולדבראנד 16 (7 ריבאונדים), סקוטי הופסון 13, סטו דגלאס 12, ניק פאוסט 11, טיירון נאש 9 (11 ריבאונדים), ניב ברקוביץ' 6.


מהלך המשחק

רבע ראשון
בהפועל ירושלים פתחו ליאור אליהו, טרנס קינסי, בר טימור, טראוויס פיטרסון וקרטיס ג'רלס. בעירוני נהריה פתחו סקוטי הופסון,דרווין קיצ'ן, ערן אסנטי, טיירון נאש ויהונתן שולדבראנד. המארחת פתחה בסערה כשכבר אחרי שתי דקות התוצאה עמדה על 0:9 ביתי, מה שגרם לאריק אלפסי להזעיק פסק זמן.


הירושלמים לא התרגשו, וחזרו מהתדרוך רק חדים יותר בדרך ל-3:23 מהמם באמצע הרבע. ליאור אליהו הוביל את התקפה עם חיתוכים נהדרים ומשחק חכם. סקוטי הופסון ניסה מעט לייצב את הסגולים, ואחרי שמונה דקות משחק העלה לבסוף בשלשה גדולה את נהריה למספר נקודות דו ספרתי, אך המצב נראה רע ועשר הדקות הראשונות נגמרו 10:32.


פיטרסון מול נאש. רבע ראשון מהסרטים
פיטרסון מול נאש. רבע ראשון מהסרטים


רבע שני
טיירון נאש הרעיד את הטבעות עם דאנק מהדהד שגרם לפיאניג'אני לבקש פסק זמן משלו. בר טימור חזר משם אגרסיבי ובחדירה חזקה החזיר את יתרון עשרים ההפרש. הירושלמים החלו להוריד קצב מה שגרם לנהריה להניע כדור ולפיאניג'אני לקחת עוד פסק זמן, בחיקוי כמעט מדויק לאלפסי מהרבע הראשון.


קינסי ניסה להרים את החברים אך האורחת הורידה הפרש לאט ובשיטתיות, ודקה לסיום הרבע זה רק עשר הפרש. הרבע נגמר 41:49 ושלח את האדומים לחשבון נפש במחצית.


זמן פלייאוף
זמן פלייאוף. פיטרסון וקיצ'ן בקרב צמוד


רבע שלישי

שולדבראנד פתח את המחצית השניה עם שלשה שצימקה לחמש, ועוד שני סלים מהירים הורידו כבר לנקודה לפני ששבע דקות ללא סל אדום נעצרו. שלשה של ג'רלס החזירה את הפועל למומנטום, אבל הקבוצה שלו התקשתה לייצר ריצה. המשחק נהיה אגרסיבי ואיטי מה שדירבן את טימור עם הגנה גדולה על קיצ'ן.


שלשה גדולה של סטו דגלאס קבעה שוויון ראשון מאז פתיחת המשחק, וניק פאוסט הדהים את האדומים עם יתרון ראשון במשחק 60:61. בסופו של דבר, לעשר הדקות האחרונות נכנסו הקבוצות בשוויון 61.


נהריה לא וויתרה
שולדבראנד. נהריה לא ויתרה


רבע רביעי
סטו דגלאס הפציץ עוד שלשה והלחיץ את הפועל, נהריה עלתה לארבע ורק הלפרין ניסה למזער נזקים עם שלשה. נהריה עלתה לשש וג'רלס הרגיע עם שלשה משלו וזה 72:69 חמש דקות לסיום.


יהונתן שולדבראנד ניסה ליזום מהלך, אך איבד ונתן לג'רלס להחזיר את היתרון למארחת. הפורוורד החזיר ל-74:75 בשלשה גדולה, אלא שאז קיצ'ן נחבל בקרסולו ונאלץ לצאת. הקהל האדום דחף את הקבוצה שלו למומנטום, עד שאיבוד כדור קריטי נתן לנהריה תקווה, 79:80 למארחת דקה לסיום.


שולדבראנד המשיך לככב עם סל קריטי, אלא שקינסי קלע סל קלאץ' ענק 10 שניות לסיום, 81:84. הירושלמים ביצעו עבירה על סטו דגלאס שדייק מהקו, לפני שקינסי החזיר בקליעה אחת מהצד השני. סקוטי הופסון עם שלשה מטורפת על הבאזר קבע את תוצאת המשחק 85:86 לנהריה.

חגיגה מטורפת בסגול בסיום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי