חזרה לחיים: הפועל ירושלים גברה על עירוני נהריה 75:84

ליאור אליהו
ליאור אליהו | דני מרון

המארחת צימקה את הפיגור בסדרה ל-2:1 אחרי שני ההפסדים מול הסגולים בפתיחת שלב רבע הגמר. 18 נקודות לדייסון, 18 לשולדבראנד. המשחק הרביעי ביום שני בנהריה

(גודל טקסט)
הפועל ירושלים ניצחה בביתה את עירוני נהריה 75:84 במשחק השלישי בסדרה ביניהן בשלב רבע הגמר וצימקה את הפיגור שלה ל-2:1, זאת אחרי שנוצחה על ידי הסגולים בשני המשחקים הראשונים בסדרה. 


ירושלים הגיעה למשחק כשהיא עם הגב אל הקיר ובפיגור 2:0 כאמור. היא פתחה מצוין והוליכה בהפרש 11 נקודות בסיום הרבע הראשון, נהריה צימקה ל-7 עד להפסקה. הרבע השלישי היה שייך לשולדבראנד וחבריו מנהריה שצימקו עד כדי 3 הפרש,


ירושלים חזרה ליתרון 7 בסיום הרבע השלישי. הרבע הרביעי היה שייך למארחים ששלטו עד לניצחון שהחזיר אותם לסדרה. המשחק הרביעי יערך ביום שני 
בנהריה. 


קלעו להפועל ירושלים: ג'רום דייסון 18 נקודות, ריצ'ארד האוול 16 ו-12 ריבאונדים, קרטיס ג'רלס 14, טרנס קינזי 11, יותם הלפרין 10, אמארה סטודמאייר 7, טראוויס פיטרסון 3, בר טימור 3, ליאור אליהו 2.

קלעו לעירוני נהריה: יהונתן שולדבראנד 18 נקודות, דרווין קיצ'ן 12 נקודות ו-5 ריבאונים, טיירון נאש 12, ניק פאוסט 10, סטו דגלאס 8, סקוטי הופסון 6, ניב ברקוביץ' 5, איגור נסטרנקו 4. 



פיאניג'אני מתוח על הקווים (דני מרון)


מהלך המשחק 

רבע 1 

הפועל ירושלים פתחה עם קרטיס ג'רלס, ג'רום דייסון, טרנס קינזי, ליאור אליהו וריצ'רד האוול, עירוני נהריה עם דרווין קיצ'ן, ערן אסנטי, סקוטי הופסון, יהונתן שולדבראנד וטיירון נאש.  


דרווין קיצ'ן קלע את שלוש הנקודות הראשונות במשחק. השני הוא קרטיס ג'רלס העביר את היתרון למארחת עם שתי קליעות מוצלחות וקבע 5:10. 



סטודמאייר חזר למגרש אחרי היעדרות עם 4 נקודות רצופות (דני מרון)


ההפרש גדל ל-8 (5:13), יונתן שולדבראנד עצר את הריצה של המארחת עם שלשה. האוול קלע והעלה שתיים נוספות והעלה את המארחת ל-10:19, ניק פאוסט ענה עם שלשה, דייסון הגיב בסל ועבירה ועד לסיום הרבע טיפס היתרון הירושלמי ל-15:26.



משחק ענק לשולדבראנד עם צליפות מכל טווח (דני מרון)


רבע 2 

הרבע נפתח עם מטווח שלשות דו צדדי של סטו דאגלאס אצל האורחים, בר טימור ודייסון אצל המארחים וירושלים ביתרון שיא של 14 נקודות, 18:32. סטודמאייר עלה לשחק וקלע 4 נקודות רצופות. שולדבראנד הוריד את ההפרש ל-11 נקודות, 36:25.




ליאור אליהו בדרך לסל של נהריה (דני מרון)


טרנס קינסי עם שלשה, העלה את היתרון של המארחת בחזרה ל-14 נקודות. עד להפסקה הצליחה נהריה לצמק את ההפרש וירדה למחצית בפיגור 7 עם שתי נקודות של שולדבראנד. התוצאה – 38:45 לירושלים. 


רבע 3 

המחצית השנייה נפתחה בהחטאות הדדיות, אז באה שלשה של ג'רלס, שקבעה 40:50 לזכות ירושלים. . שולדבראנד סוחב את נהריה כשלזכותו כבר 17 נקודות אישיות, והאורחת מצמקת לשלוש הפרש בלבד – 54:51. 


יותם הלפרין קלע שבע נקודות רצופות, ועצר מעט את המומנטום של האורחים כולל שלשה בשנייה האחרונה של הרבע שהסתיים ב-57:64 לזכות ירושלים.


רבע 4 

שלשה של פיטרסון שעד אז לא קלע כלל פתחה פער דו-ספרתי, פאוסט צימק עם 5 רצופות, 67:62. ג'רלס מצא את האואל לקרש-סל, פאוסט עשה אותו דבר עבור נסטרנקו, 69:64. דייסון קלע שלשה, קיצ'ן ענה לו מהפינה, 72:67. 


נאש הטביע אבל איבד בהתקפה הבאה והאואל קבע 69:79 בארבע נקודות רצופות. שלשה של קינסי מהפינה סגרה מעשית את הסיפור, קיצ'ן טייל לטבעת והסגולים לחצו על כל המגרש, אבל דייסון הגדיל ל-73:84 מהקו. דגלאס התרומם לדאנק שקבע את תוצאת הסיום
, 75:84 לירושלים שהורידה ל-2:1 בסדרה.  


פיאניגאני:: הצלחנו בזכות הזריקות הפנויות 


מאמן הפועל ירושלים, סימונה פיאניג'אני: סיכם "כשאנחנו משחקים טוב אין לחץ. דווקא כשהיינו בפלוס שבע היינו בלחץ. היום היו לנו קצת זריקות פנויות ולכן הצלחנו".


מאמן נהריה, אריק אלפסי, היה אופטימי "לא שיחקנו טוב לאורך הרבה דקות. לא היינו מספיק אגרסיביים, נתנו ליותם הלפרין יותר מדי מרחבים. לא דמיינו לפני הסדרה שננצח 0:3. נבוא ביום שני עם הקהל הביתי ונאושש את השחקנים במטרה לעלות לפיינל-פור. היינו צריכים לשלוח את האוול יותר פעמים אל הקו. השחקנים שלי מספיק בוגרים בשביל להבין שהמשחק הזה הוא היסטוריה".


על  העימות עם עוזר מאמן של ירושלים, מאור מאודי: "עוזר מאמן צריך לדעת את התפקיד שלו, אבל לא מתפקידי לחנך. נכנסתי למגרש בטעות, המאמן שלו קיבל את זה אבל הוא העיר לשופטים על זה ונוצר עימות".

 .

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי