פיאניג'אני וג'רלס צפויים לעזוב, טימור נוטה להישאר בבירה

אמארה סטודמאייר. אלוף לראשונה בקריירה
אמארה סטודמאייר. אלוף לראשונה בקריירה | ערן לוף

ירושלים שולטת אבל צפויה לקיץ עמוס, מאמן זר על הפרק. הגארד הבכיר עלול להיפרד, הישראלי יאריך חוזה וישודרג מעט למרות חיזור של מכבי ת"א. ומה עם הצד של מכבי חיפה? מבט קדימה

(גודל טקסט)

כשאורי אלון חטף (כן, ממש חטף) את המיקרופון מהכרוז ושלהב את אלפי האוהדים האדומים ביציע עם קריאות 'יאללה הפועל', ניתן היה להרגיש את העוצמה שנבנתה בירושלים בשנים האחרונות. זו אומנם הייתה אליפות שנייה בלבד בתולדות המועדון, אבל שנייה בשלוש השנים האחרונות. מכבי תל אביב למשל לא הגיעה לגמר בכל שלוש השנים הללו.

"אנחנו שולטים בכדורסל הישראלי בשלוש השנים האחרונות", אמר הבעלים. "זה מדהים כי קיבלתי את הקבוצה עם חובות של מיליונים ולא ידעו אם תהיה קבוצה או לא. יש לנו עוד הרבה מטרות להגשים".

70 נקודות היו לג'רום דייסון (30), קרטיס ג'רלס (21) וטרנס קינזי (19). 70 מתוך 83 של הקבוצה כולה. בדיעבד מתברר שהעסקה במסגרתה הגיע את ריצ'רד האוול מהפועל תל אביב בחודש אפריל, הייתה מהלך של אליפות. הסנטר המתאזרח אפשר למאמן סימונה פיאניג'אני לשחק עם שני גבוהים ישראלים (האוול ואליהו) ולתת לשלושת האמריקאים המובילים שלו את מרבית הדקות בעמדות 1-3.


זהירות, כאן שולטים (ערן לוף)

הרבע השלישי עשה את ההבדל. בהפסקה לוח התוצאות הראה 41:41, ושבע דקות לאחר מכן זה כבר היה 13 הפרש. מאמן מכבי חיפה עופר רחימי זכה בצדק לכל המחמאות האפשריות בשבועות האחרונים, אבל אותן שבע דקות הראו שקשה מאוד להגיע לגמר בעונה הראשונה כמאמן ראשי ולזכות בתואר. לזכותו יש לציין שהוא ידע להודות בטעות: "לא פתחנו טוב את החצי השני ואני לוקח את כל האחריות עליי", אמר בסיום.   

בשקט בשקט אמארה סטודמאייר זכה בתואר הראשון בקריירה. 13 עונות בליגה הטובה בעולם ועשרות מיליונים שנכנסו לחשבון הבנק, אבל אפילו לא תואר אחד לרפואה (גביע ווינר לא נחשב). אתמול הוא כבר יכול היה סוף סוף לקרוא לעצמו אלוף.

וזה ממש לא הלך קל. הוא עלה לראשונה מהספסל בדקה האחרונה של הרבע הראשון. כשתי דקות לאחר מכן הוא כבר ירד חזרה. למרות זאת הכוכב, שגם היה בעלים עד הקיץ האחרון, המשיך לעודד ולתמוך מהספסל וכשנקרא לדגל ברבע האחרון השיב עם מלחמה גדולה בריבאונד, הגנת ברזל ואפילו כמה סלים חשובים שמנעו מחיפה לחזור למשחק.


תואר ראשון בקריירה, אמארה (ערן לוף)

"זו הרגשה מדהימה לזכות בתואר", סיפר סטודמאייר בהתרגשות. "קשה לדמיין את זה עד שזה קורה. עבדנו קשה ואני מודה לאלוהים. לא האמנתי בחלומות הכי פרועים שלי שאזכה באליפות ישראל".

ומה עם הישראלים? שלושת הצברים של האלופה סיפקו נקודה אחת בלבד. יותם הלפרין, בר טימור וליאור אליהו זרקו עשר פעמים בלבד לסל. השלושה יצטרכו לעשות חושבים לגבי העונה הבאה וכך גם הקבוצה. בינתיים נראה שהישראלים המבוקשים בשוק נמצאים דווקא בדרך לצד הצהוב של תל אביב, אבל כשאורי אלון בשטח, הכל עוד יכול לקרות. בטח כשמסתמן שדייויד בלאט לא חוזר לישראל.

אי אפשר בלי כמה מילים על פיאניג'אני. המאמן האיטלקי ספג לא מעט ביקורות במהלך העונה האחרונה, חלקן מוצדקות. אבל בסופו של דבר הוא עמד בכל המטרות שהוצבו. העפלה לגמר הגביע, זכייה באליפות ישראל וכמובן הגעה לשלבים המאוחרים ביורוקאפ. כשנשאל בסיום על השמועות על מעבר למילאנו הוא זעם, אבל עם הקפדנות והקשיחות שהפגין נראה שהוא האיש המתאים לעלות את הקבוצה מעיר האופנה על דרך המלך.


יסתגל למעמד חדש? דיברתולומאו (עדי אבישי)

בצד המפסיד הייתה אמנם אכזבה רבה, אבל גם מעין תחושת השלמה. "אני כל כך גאה במה שעשינו", אמר רחימי בסיום. "מתישהו הבנתי שההוא מלמעלה איתם היום. לא היה הרבה מה לעשות".  

ג'ון דיברתולומאו, שקיבל לפני המשחק את תואר השחקן המצטיין של העונה לתמיהת רבים (11 נק' בממוצע בעונה הסדירה), התקשה לעמוד בלחץ ובדיבורים סביבו בתקופה האחרונה. 6 נק' ו-0 מ-3 ל-3 היו לגארד הסימפטי אתמול, לעומת 21.8 נק' ב-40 אחוז ל-3 בחמשת משחקי הפלייאוף הקודמים. בעונה הבאה במכבי ת"א (עדיין יש סיכוי להפועל ירושלים) הוא יצטרך להתרגל לתפקיד ולמעמד שונים לגמרי.


מה הלאה?
הפועל ירושלים תחפש מאמן במקומו של פיאניג'אני, שכלי התקשורת באיטליה מדווחים שכבר סגר את תנאיו במילאנו. למרות הדיבורים על מועמדים ישראלים ואף מספר גישושים שנעשו בתקופה האחרונה, גורמים המקורבים למועדון מעריכים שימונה מאמן זר עם ניסיון אירופי, כדי להמשיך את ההתקדמות של האדומים במפעלים השונים.

סטודמאייר ("תחכו ותראו") צפוי להחזיר תשובה בקרוב לגבי העונה הבאה. קרטיס ג'רלס עשוי לעזוב בשל הצעה כספית גבוהה יותר מקבוצות באירופה. בנוגע לבר טימור, שמסיים חוזה, אמנם מכבי תל אביב מוכנה לשלם לגארד יותר מאשר בבירה, אבל הוא קרוב לחתום על חוזה חדש בירושלים. ההסכם החדש יוערך בקרוב ל-180 אלף דולרים בעונה.


ילך לכסף, ג'רלס (דני מרון)

רפי מנקו חוזר מהשאלה בהפועל אילת, אחרי שהוכיח שיש לו מקום בסגל של האדומים. הפורוורד הצעיר יכול וצריך להשלים את עמדה 3 יחד עם קינזי.

מכבי חיפה תאבד את מרבית הזרים שלה, ואולי אף את כולם, כמו בכל עונה בשנים האחרונות. בגזרת הישראלים דיברתולומואו ככל הנראה יעזוב, אבל ווילי וורקמן, עמית שמחון ועוז בלייזר צפויים להמשיך. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי