מזרחי: לוויצ'יץ' וספאחיה שפה משותפת, מתנהל מו"מ

שמעון מזרחי
שמעון מזרחי | עדי אבישי

"העונה הזו אכזבה מרה", "היינו בתמונה עם האוול, הוא ישב אצלי בבית ושוחחנו", "גם בלאט היה רוצה את וויצ'יץ' איתו"', וגם: האפשרות של ירושלים להגיע ליורוליג. יו"ר מכבי ת"א התראיין ב-103 וירה לכל הכיוונים

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב סיימה עונה קשה מאוד, אולי הקשה בתולדות המועדון, במהלכה החליפה ארבעה מאמנים ראשיים, הודחה מהיורוליג בבושת פנים, סיימה פעם נוספת מחוץ לשני המקומות הראשונים בליגה, ואפילו את דייויד בלאט איבדה ברגע האחרון ונותרה בשלב זה ללא מאמן לעונה הבאה.


כעת, בראיון מיוחד בתכנית הספורט של 103FM, יו"ר המועדון שמעון מזרחי התייחס לשלל הנושאים ובמוקד אישר את קיום המו"מ עם נבן ספאחיה, מי שכבר אימן במכבי תל אביב בעונת 2006/7 וכעת צפוי לשוב לקדנציה נוספת.




"טרם הושג סיכום. ניקולה נמצא באטלנטה, שם נבן ספאחיה עובד על תכניות הקיץ של ההוקס. מתנהל עדיין מו"מ שטרם הגיע לסיומו", אישר תחילה היו"ר המיתולוגי של הצהובים.


סמכויות המאמן החדש: "להודעה כי המאמן יהיה בעל הסמכות המקצועניות במועדון יש תוקף. אני יודע מי הם השחקנים שיש להם חוזים לעונה הבאה, יש כאלה שיש לנו תמורת סכום כזה או אחר אפשרות להשתחרר מהחוזים ויש גם שחקנים שמסיימים את חוזיהם, אבל הדיבורים האלה מוקדמים מדי. קודם כל צריך למנות  מאמן. לדעתי אם בלאט היה מאמן הקבוצה הוא היה רוצה את ניקולה ואני בטוח שגם נבן ספאחיה מכיר את ניקולה טוב מאוד ויודע את היתרונות שלו. אני סמוך ובטוח שהוא ירצה לראות אותו לידו".


שיתוף הפעולה האפשרי בין ספאחיה לוויציץ'
: "העובדה שאיש מקצוע כמו ניקולה, שיש לו שפה משותפת עם המאמן – צריך לזכור שהמאמן הזה אימן בארץ – הוא האיש הנכון לקיים איתו את כל הצד המקצועי. הוא לא האיש בשום פנים ואופן שינהל איתו מו"מ כספי, זה יעשה אחד מחברי ההנהלה. בצד המקצועי, ביחד עם אבי אבן, הוא ישוחח עם ספאחיה ויבקש שהוא יציג בפניו וישמע ממנו איזה שחקנים באירופה או שעוזבים את ה-NBA הוא היה רוצה לראות בקבוצה".


יורוליג: "לא ברור לי למה אומרים שאלופת ישראל לא יכולה לשחק ביורוליג? היא יכולה להגיע לשם דרך היורוקאפ".






וויצ'יץ'. מקבל תמיכה (אודי ציטיאט)


צירוף אפשרי של טל בורשטיין ושאר שחקנים ששמם הוזכר: אני מציע לא להתייחס לכל השמועות, הואיל וקודם כל צריך להיות מאמן והוא זה שיבחר את עוזריו. אלו שמועות חסרות שחר. לא ממנים עוזרי מאמן לפני שיש מאמן. כשיהיה מאמן הוא יקבע ביחד עם הצוות המקצועי את הסגל. שום דבר לא מוקפא, אבל צריך להתחיל מהקודקוד – ובמקרה הזה מדובר במאמן. אחר כך הכל יתחיל לנוע".


מצב הסגל הקיים
: "המאמן, בנוסף לניקולה ומחלקת הסקאוטינג יקבלו החלטות. למאמן החדש יציגו קלטות ויספרו לו מה עשה שחקן זה או אחר, כיצד הוא  מתפקד במצבי לחץ ויציגו לו סטטיסטיקות. מאמנים לומדים מהר מאוד ואני בטוח שהוא גם ראה משחקים ששידרו בארצות הברית", אמר מזרחי בהתייחסות  לספאחיה, "אני לא רוצה להיכנס לבעיות עם בגאצקיס. אם סגל השחקנים של הקבוצה היה בריא אז הוא היה מצוין".


ארבעה מאמנים שהתחלפו בעונה
: "ניקולה לא ממנה מאמנים, אנחנו בוחרים מי המאמנים שעומדים במסגרת הכספית שלנו ועשויים להתאים למכבי. זה נכון שהמאמן האחרון שהיה (איינארס בגאצקיס) לא הצליח, וצריך לזכור שקיבלנו המלצות חמות מדייויד בלאט ואחרת שאני לא חושב שהוא היה במכבי".


מבחן התוצאה העונה: "אם להיות ישרים וכנים, ניקולה וויצ'יץ' הצליח להחתים שחקן כמו קווינסי מילר, כמו אנדרו גאודלוק – יש הרבה שחקנים כאלה שהיו MVP של היורוליג? היו ציפיות מהשחקנים האלו. אם אתם שואלים אותי אם הצליחו ליצור מהשחקנים האלו קבוצה? אז אמרתי, במבחן התוצאה לא הצלחנו. להטיל על  ניקולה אשמה זה לא נכון. אני מוכן לקחת אחריות כוללת. כל החלטה שהתקבלה אני והצוות המקצועי היינו שותפים לה וכולנו אחראים לה".


העונה האחרונה מבחינתו: "השקענו את כל המשאבים האפשריים והתאכזבנו. זו הייתה אכזבה מרה של כל הבעלים והמנהלים, אבל צריך להסתכל קדימה. זה קורה, היו שלוש שנים רעות ונקווה עכשיו לשבע שנים טובות".


העלייה ליציע: "אף אחד לא יכול לכפות עליי כלום. אני קיבלתי הרבה מאוד תגובות, חלקן היו כאלה שסברו שאני עושה נכון, אבל היו גם תגובות שחשבו שזו טעות. אני לא יודע מי צודק, ימים יבואו ויגידו".



שמעון מזרחי. בעונה הבאה הוא יישב ביציע? (עדי אבישי)



ריצ'ארד האוול
: "היינו איתו בתמונה, הוא ישב אצלי בבית וניהלנו מו"מ. היו נקודות במו"מ שלא חשבנו שהן נכונות עבורנו והחלטנו שלא להחתים אותו. הקבוצה הראשונה שישבה איתנו אחרי שהוא קיבל את השחרור מנהריה הייתה אנחנו. אחרי שהוא קיבל אזרחות הוא היה קרוב לירושלים והאמת היא שלא ניהלנו איתו מו"מ אחרי שהוא קיבל אזרחות".


הפחתת מחירי המנויים
: "חרף כל הדיבורים, ההתעניינות עד כה למנויים זהה לזו שהייתה בעונה שעברה. אנחנו מכירים את מהלך הדברים ואני בטוח שהרבה מאוד מהאוהדים מחכים לראות מי יאמן, מי יהיו בצוות, ויש גם כאלו שלא ממתינים וכבר מחדשים. אני מאוד מקווה שגם השנה נצליח למלך את ההיכל".


כמות הזרים והחוק הרוסי
: "מתקיימים מגעים שמנסים לפטור את הסוגיות האלה בדרכי נועם ואני מקווה שיימצאו הדרכים לעשות את זה. אני לא מכיר איש תקשורת אחד שלא רואה מה היה עכשיו בטורקיה, יוון וספרד. אני לא חושב שצריך לשנות את החוק הרוסי. יש לו תוקף לעוד שנה. חוק הצעירים? לדעתי הוא לא במקום והתוקף שלו פג. הזרים? צריך לרשום שישה לדעתי ומי שתרשום פחות תזכה למענקים. אם יהיו לך שלושה צעירים, יהיה לך סגל של 13 שחקנים. התחלנו בזמנו עם איתי שגב ושחקנים מסוגו מקבלים דקות משחק. "זה גרוע מאוד שנוצרות שתי קבוצות, אחת לאירופה ואחת לישראל".


ההשפעה של השחקנים הישראלים בפלייאוף
: "יש סוגיות כמו חוק הצעירים והפיינל פור. יש חוק מגוחך שצריך להודיע 24 שעות לפני המשחק מי הסגל שלך. אם חס וחלילה נפצע שחקן? ההודעה הופכת להיות הזויה. חייבים למצוא לסוגיות האלה פתרון. אנחנו היינו רוצים להקים דירקטריון שיהיו בו שלושה אנשי ציבור. זה לא מה שאנחנו רוצים, זה מה שההיגיון דורש. אנחנו רוצים שהדירקטריון הזה יראה לנגד עיניו את טובת הכדורסל ולא קבוצה זו אחרת".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי