"הסיטואציה עם מקל לא הגיונית, הזוי שרוצים לשחרר אותו"

גל מקל
גל מקל | צילום: אודי ציטיאט

מקורב לשחקן תוקף את התנהלות מכבי ת"א וניקולה וויצ'יץ': "התחננו שיחזור אבל לא נתנו לו לשחק", "יש מישהו שהתנכל לו וזה לא הבעלים". והאופציה הירושלמית: "הוא ישמח לקחת מהם אליפות עם ירושלים, זה יהיה קל"

(גודל טקסט)

גל מקל עדיין לא מעכל את הסיטואציה בה הוא נמצא. הרכז הישראלי שהגיע לפני שנה וחצי למכבי תל אביב במהלך משבר כגיבור לאומי, הופך כעת לפרסונה נון גרטה אצל הצהובים שמנסים להיפטר ממנו בכל מחיר.

כבר בסיום העונה קיבלו במחזיקת הגביע החלטה עקרונית להיפטר מחוזהו הכבד (600 אלף דולר) ומאז בדקו כיצד אפשר להשתחרר ממנו בעלות מינימלית. במקביל, הם הודיעו ליוגב אוחיון להמתין להתפתחויות בגזרתו של מקל כדי שיוכלו להחתימו מחדש.

השיא הגיע ביום שני כשבשיחה שערך המאמן נבן ספאחיה עם הרכז הובהר לו כי הוא לא בתכניות הקבוצה וכי לא ילבש את המדים הצהובים בעונה הבאה. בסביבתו של השחקן קיבלו את ההתנהלות איתו בצורה קשה ולא מוכנים להבליג יותר.


אוחיון. יישאר על חשבון מקל? (עדי אבישי)

"יש מישהו בקבוצה שמתנכל לו, וברור שזה ניקולה וויצ'יץ'", אומר בכעס מקורב לרכז בשיחה עם ספורט1, "הסיטואציה הזאת לא הגיונית. בשנה שעברה הוא היה הישראלי שהעמיד את הממוצעים הכי טובים מבחינת מדדים של פלוס-מינוס, אז איך יכול להיות שיש לו חוזה לעונה הבאה והקבוצה רוצה לשחרר אותו? זה הזוי, הגיע מאמן שלא מכיר אותו בכלל, קיבל חוות דעת ממישהו והחליט שצריך לשחרר אותו".

"הביאו את מקל בתור הבטחה גדולה, שכנענו אותו לבוא ולעזור לקבוצה, התחננו אליו שיחזור, אבל משנה שעברה לא נותנים לו כלום. לא נותנים לו לשחק, כל פעם מגיע מאמן אחר ועדיין מספסל אותו בכוח, למרות שכשהוא על הפרקט הוא מראה תוצאות. בשנה שעברה כל הקבוצה הייתה חלשה והפסידה אליפות, אבל לא הכל על הכתפיים שלו. מבחינת מדדים, כשהוא על המגרש הפלוס-מינוס שלו תמיד למעלה".


וויציץ" עם גאודלוק."כולם נשלחים הביתה, אבל הוא נשאר" (אודי ציטיאט)

"הוא לקח אליפות עם רמי הדר במכבי חיפה, הוא לקח אליפות עם ליאור ליובין בגליל עליון. שניהם אימנו אותו בעבר ולא נתנו לו לשחק. ההוראה לכך לא הגיעה מהבעלים. גם דייויד (פדרמן, ר.כ) וגם שמעון (מזרחי, ר.כ) אוהבים אותו".

"לפני שנה החליפו את כל הסגל, הביאו הון עתק בשביל להחתים את סוני ווימס ואנדרו גאודלוק ועכשיו כולם נשלחים הביתה ורק ניקולה נשאר. הכישלון לא שלו. שנה שעברה היו חמישה מאמנים בקבוצה, אף אחד מהם לא היה מספיק טוב, אבל ניקולה וויצ'יץ' טוב? בסדר, שיישאר שם, זה רק עושה טוב לקבוצות האחרות".


רמי הדר. לא שיתף את מקל למרות האליפות המשותפת (עדי אבישי)

על השכר שמגיע לו בסך 600 אלף דולרים לעונה מקל לא מוכן לוותר, ולטענת מקורביו מכבי גם לא תקבע לו את יעדו הבא: "הם לא בסיטואציה טובה כלכלית אבל הוא לא יוותר על מה שמגיע לו. הוא יקבל את מה שמגיע לו על פי ההסכם. מה שהם ירצו לעשות עם זה, זה עניין שלהם. הם גם לא יכולים להעביר אותו לקבוצה אחרת. זה לא בידיים שלהם. מכבי יכולה להציע אותו לקבוצות מהיום עד מחר, זה לא אומר שהוא חייב ללכת לשם. הוא לא ילך לכל סיטואציה שהם יבחרו, הוא ילך לסיטואציה שמתאימה לו".

חשוב לציין כי הצהובים הודיעו לרכז כי ישלמו לו את כל שכרו לפי חוזהו וכי אם יחתום בקבוצה אחרת הם ישלמו את ההפרש בין החוזים. בכל מקרה הוא ימשיך להרוויח 600 אלף דולר בעונה הבאה.

מקל עצמו עדיין מופתע מההודעה של מכבי ת"א בדבר שחרורו ולא בחן את היעדים שלו לעונה הבאה. עם זאת, נראה כי הסיכוי שהוא יגיע להפועל ירושלים שכבר חשקה בו בעבר לא נמוך בכלל. "אם זה יהיה בארץ קרוב לוודאי שהאופציה היחידה היא ירושלים", מציין המקורב.


הפועל ירושלים. שנה הבאה אליפות יחד עם מקל? (עדי אבישי)

"מעניין אותי איך מכבי ישלמו לו 70-60 אחוז מהמשכורת ויתנו לו לשחק בירושלים", הוסיף. "השאלה היא עד כמה הם רציניים שירצו לשחרר אותו ברמה שהוא ילך לקבוצה שתחליש אותם. בבקשה, שיעשו את זה. הוא ישמח לקחת מהם אליפות במדי ירושלים, וזה גם יהיה קל".

ממכבי תל אביב לא נמסרה תגובה.

הצטרפו לדף הפייסבוק של רוני כהן – ווינר שוט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי