מוטי אמסלם: עודד קטש רצה שנסלק את אפיק ניסים מהפועל אילת

קטש. מבחן לא פשוט מול דרוקר
קטש. מבחן לא פשוט מול דרוקר | צילום: עדי אבישי

האיש החזק בקבוצה הדרומית טען ב-103FM שהמאמן רצה בעזיבת הגארד הוותיק ובהבאת תמיר בלאט על חשבונו: "לא מסוגל לזה, אני מחוייב אליו". קטש: "צר לי שהוא לא מצא מילים כנות, אין לי שום בעיה עם אפיק ניסים"

(גודל טקסט)
סאגת סיום עבודתו של עודד קטש בהפועל אילת מסרבת להירגע. המאמן, שסיים את חוזהו בקבוצה הדרומית, שוהה כעת בכרתים עם נבחרת העתודה באליפות אירופה, והוא ויו"ר הפועל אילת מוטי אמסלם התראיינו ב-103FM.


תחילה דיבר אמסלם וחשף את המחלוקת מנקודת מבטו: "אני הבאתי את עודד קטש לאילת לפני ארבע שנים והחזרתי אותו אחרי שפיטרו אותו מהפועל תל אביב. שמתי לי קווים אדומים שלא אעבור. בשבילי מנהל הבנק הכי חשוב ולא אחרוג מכלום".



שאלת אפיק ניסים: "ישבתי עם עודד והצעתי לו הצעה כספית. מה שהיה בשנה שעברה בתוספת עשרה אחוזים. זאת לא החלטה שלי אלא החלטה של ההנהלה הציבורית. קטש רצה שנסלק את אפיק ניסים ואני לא מסוגל לעשות את זה. אפיק בא לפה לפני חמש שנים, בנה בית, אני חייב לעמוד במילה שלי שהוא יסיים את הקריירה שלו בצורה מכובדת. אני לא אפרק את הפועל אילת בשביל קפריזה של אף אחד. אף אחד לא רוצה שניסים יעזוב, מדובר בסמל שכל העיר והאוהדים רוצים".


אפיק ניסים מול תמיר בלאט. תפסו חלק נכבד בעזיבת קטש
אפיק ניסים מול תמיר בלאט. תפסו חלק נכבד בעזיבת קטש


"עודד קטש ישר והגון ואומר לי את האמת בפנים", המשיך אמסלם, "אני אוהב אותו מעריץ אותו, הוא אחד יחיד ומיוחד. בשנה שעברה אילת יצאה לרצף משחקים ואפיק אחראי על רבים מהם. אני רוצה כל שנה להגיע לפיינל-פור".


על תמיר בלאט: "היתה לנו את האפשרות להחתים את תמיר בלאט. הוא רצה להגיע לשנה ולהמשיך הלאה. אני לא רוצה לבנות קבוצה ככה, לא רוצה שחקנים שבאים "להתגלח" עלי. בימים הקרובים תופתעו עם עוד החתמות. מאיר טפירו סיכם, אני מקווה שליותר משנה. אני אוהב שאנשים לא באים מהרגע להרגע. טפירו יהיה מהמאמנים הבכירים בכדורסל הישראלי".


בנקודה זו אף ציינו בפאנל נקודה שלפיה בעלי אילת השני, עידן אבשלום, מקורב לבלאט והוא, קטש וכנרת בלאט (אימו של תמיר) שמריצים ביחד את פרוייקט "שחקן אמיתי" ככל הנראה רצו לאחד כוחות.


המאמן היוצא עלה גם הוא לשידור וסיפר איך הדברים נראים מצידו: "צר לי שמוטי אמסלם לא מצא את המילים הכנות לספר למה אני לא אמשיך בקבוצה. אין לי שום בעיה עם אפיק ואני אוהב אותו. לא היו לי דרישות שכר שונות, בשנה שעברה קיצצתי קרוב ל-200 אלף שקלים כדי שהקבוצה תוכל להתקיים. חבל לי שמוטי לקח את זה למקומות האלה. אין לי תשובות למה לא אמשיך, זה בסדר גמור שקבוצה תסיים חוזה עם מאמן ולא תרצה להמשיך".


מוטי אמסלם. לא מוכן לשחקנים שבאים לעונה אחת
מוטי אמסלם. לא מוכן לשחקנים שבאים לעונה אחת


על בלאט: "היו חילוקי דעות לגבי הראיה הכוללת של לאן הקבוצה צריכה ללכת, איך היא צריכה להיראות. איזה מעטפת צריכה להיות ואיזה חזון. אני מאוד מכבד את ההחלטה אבל חבל לי שלוקחים את זה למקומות אחרים. תמיר בלאט זו דוגמא לחילוקי דעות. אני חושב שהוא שחקן מוכן, היו כבר שחקנים באילת שבאו לשנה אחת ותרמו. מוטי אמסלם קיבל את ההחלטה שלא להמשיך. היו עוד כמה שמות שעלו  חוץ מתמיר. השאלה היא מי מקבל את ההחלטות המקצועיות במסגרת התקציב. מוטי רצה להיות קצת יותר מעורב בקבלת ההחלטות ומהנסיון שלי איתו ידעתי שזה יביא לחיכוכים ועדיף להיפרד".


עיתוי ההודעה כי לא ימשיך (במהלך משחק נבחרת העתודה): "דובר הרבה על העיתוי שבו יצאה ההודעה. זה לא מעניין מבחינתי וזה אפילו קצת באחריותי כי רציתי שזה ייצא כמה שיותר מהר".






דימיטריוס טרידוול חתם בהפועל אילת.
כמה שעות אחרי הראיון הודיעה הקבוצה על החתמתו של דימיטריוס טרידוול (25, 2.01), שחקנה של הפועל עפולה בעונה החולפת. על פי הודעת המועדון, קיימת אופציה כי השחקן יושאל בעונה הקרובה, וההחלטה תיפול בסמוך לתחילת העונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי