השלישית בטיבה: על ההתנהלות המרשימה של הפועל חולון

אוהדי הפועל חולון
אוהדי הפועל חולון | אודי ציטיאט

הקבוצה של דן שמיר נצמדה למכבי ת"א והפועל ירושלים ותפסה פער משאר קבוצות הליגה, מודל לחיקוי ושמו נבארו, מי צריך להיות הקפטן של מכבי ת"א והסיבה האמיתית לרצון של אירווינג לעזוב את קליבלנד. פרשת השבוע

(גודל טקסט)

1. הפועל חולון מסתמנת כמועדון הכדורסל השלישי בטיבו בישראל. מכבי תל אביב והפועל ירושלים נמצאת הרחק למעלה בשל כמות האוהדים ותקציבי הענק (גם אם לא תמיד משתמשים בהם בחוכמה), והסגולים ממקמים את עצמם מיד אחר כך.

נכון להיום יש רק שלוש קבוצות שיכולות לתפוס את תואר "הקבוצה השלישית בכדורסל הישראלי" – הפועל ת"א, מכבי חיפה והפועל חולון. לאחר ההצטרפות – המיוחלת – של הפועל באר שבע בשנים הקרובות אולי תתווסף אף היא לרשימה המכובדת.

לכל השלוש יש מגרש חדש, פוטנציאל אוהדים גדול וגם מסורת. אבל בינתיים נראה שרק הקבוצה מחולון פועלת בכיוון הנכון כדי לממש את היכולת. הפועל ת"א ביצעה שרשרת טעויות ניהוליות ומקצועיות בשנים האחרונות, שמנעו ממנה להתקרב לטופ של הכדורסל הישראלי ואף גרמו לחלק ניכר מהאוהדים להעביר ביקורת חריפה על המתרחש (דבר נדיר אצל האדומים). הסיבה המרכזית לכך הייתה מעורבות של גורמים שאינם אנשי מקצוע, ולפי דבריו של המאמן החדש דני פרנקו לא נראה שמשהו הולך להשתנות גם בעונה הקרובה.

תמיר בלאט. לא סתם בחר להצטרף לחולוניה
תמיר בלאט. לא סתם בחר להצטרף לחולוניה

מכבי חיפה רשמה כמה הצלחות נאות בשנים האחרונות, אך לפי ההתנהלות לא נראה שלבעלים ג'ף רוזן יש רצון להתרומם מעל המציאות הקיימת. הזרים מתחלפים בסיטונאות, אין המשכיות בסגל השחקנים וגם אין כיוון להשתלבות קבועה במפעלים האירופיים (חובה בכל מועדון הרוצה להתפתח). ההתנהלות הזו מקרינה גם על האוהדים שלא ממלאים את רוממה.

הפועל חולון לעומת זאת פועלת בדרך אחרת. אחרי עונה מוצלחת (למרות ההדחה ברבע הגמר), הסגולים ישחקו במפעל השלישי באיכותו ביבשת. בנוסף נבנה צוות מקצועי של מאמן ברמה גבוהה ושני עוזרים איכותיים, צורפו שחקנים בכירים, הסגל כבר נסגר (הקבוצה הראשונה בליגה שמשלימה את מלאכת הבניה) ונראה שההכנות לקראת העונה הלא פשוטה נעשות בצורה מקצועית.

לא סתם תמיר בלאט – אחד השחקנים המבוקשים והמוערכים בכדורסל הישראלי – בחר להצטרף דווקא לפרויקט הזה. בשונה משתי הקבוצות הקודמות, האוהדים מרגישים שהעניינים מתנהלים בכיוון הנכון והמגרש צפוי להיות מלא במרבית המשחקים בעונה הקרובה.

2. לפני מספר שנים הגעתי מוקדם למשחק בין מכבי ת"א לברצלונה במסגרת היורוליג. על הפרקט היה רק שחקן אחד – חואן קרלוס נבארו. הוא ואחד מאנשי הצוות המקצועי שמסר לו כדורים. על אף שכבר היה בגיל מתבגר ואחרי שתי אליפויות יורוליג, קדנציה ב-NBA והצלחות גדולות עם הנבחרת, הכוכב הספרדי עמד וזרק עשרות ואולי מאות פעמים.

שכל שחקן ותיק יצפה וילמד.
שכל שחקן ותיק יצפה וילמד. "לה בומבה" בפעולה

השבוע הודיע "לה בומבה" שאחרי אליפות אירופה הקרובה הוא יפרוש מנבחרת ספרד בסיומן של 17 שנות "שירות לאומי", ונזכרתי בטענות של חלק מאנשי הכדורסל בישראל למה היחס והכבוד שמעניקים אצלנו לסמלים הוא לא כמו בספרד למשל.

אז נכון, ברור שעדיף היה לראות את הקבוצות מתייחסות בצורה יותר מכובדת לאנשים ששיחקו בשורותיהן שנים רבות, תרמו לא מעט והפכו נערצים על האוהדים. אולם כאשר שחקנים ישראלים בסביבות גיל 35 יבואו לפני כולם, יזרקו לסל ויעבדו על הפרמטרים הטעונים שיפור כמו שחקנים צעירים ואף יותר, יזכו גם הם לכבוד וההערכה הרצויים. אפשר לשאול את נבארו.

3. עוזר מאמן מכבי ת"א גיא גודס אמר השבוע שאת סרט הקפטן בעונה הקרובה צפוי לענוד אחד מהשלושה – איתי שגב, כארם משעור, יובל זוסמן. נראה לי שלקחת שחקנים צעירים, חסרי יכולת מנהיגות (לפחות בשלב הזה של הקריירה) זה קצת מגוחך.

עם כל הכבוד, אפילו הוא לא מתאים להיות הקפטן. איתי שגב
עם כל הכבוד, אפילו הוא לא מתאים להיות הקפטן. איתי שגב

הרצון למנות שחקן מקומי לתפקיד הקפטן הוא מובן וברור. קפטן הוא בדרך כלל אחד שכבר נמצא כמה שנים במועדון, מכיר את הנפשות הפועלות, יודע את המסורת ויכול להנהיג את שאר השחקנים. מכיוון שבסגל החדש שנבנה במכבי ת"א אין אף שחקן שעונה על הקטגוריות הללו, ספאחיה צריך לבחור את אחד משחקני הרכש המנוסים, אדם בעל יכולות מנהיגות ואישיות חיובית שיחזיק את חדר ההלבשה גם בתקופות הקשות (שיגיעו). מה יגידו האוהדים? תשאלו אותם מה אומרים על השחרור של גיא פניני ויוגב אוחיון.

4. הרצון של קיירי אירווינג לעזוב את קליבלנד לא נובע מניסיון לשפר את סיכויי הזכייה באליפות. לפיניקס סאנס וניו יורק ניקס (שתי המועמדות המובילות לקלוט אותו) יש סיכויי זכייה נמוכים בהרבה מאשר לקאבלירס. לדעתי גם לא מדובר ברצון להיות זכר אלפא, כי הרי סיכויים גבוהים שלברון ג'יימס יעזוב בקיץ הבא את קליבלנד.

נראה שמדובר בסיבה אחרת – חוסר הרצון לשחק עם לברון. לא פשוט לשהות לצד אישיות כל כך דומיננטית שדואגת שהכל יתנהל לפי הצרכים שלה. לא קל לשחק או לעבוד ליד קינג ג'יימס (תשאלו את דייויד בלאט), וככל הנראה הרכז בן ה-25 הרגיש שהספיקו לו שלוש שנים עם החוויה הזו ועכשיו הוא מחפש מקום שפוי. ואם כבר מקום נורמלי, לראות אותו משתלב במערכת הבריאה של סן אנטוניו כמחליפו העתידי של טוני פארקר יכול להיות משהו שיקפיץ את רמות העניין בעונת ה-NBA הקרובה למעלה גם מהשיאים המצופים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי