מכוונים גבוה: הסנטר דונטאס מוטיונאס מועמד למכבי תל אביב

דונטאס מוטיונאס
דונטאס מוטיונאס | טוויטר

הצהובים בדרך לרכש מרשים? ספאחיה מעוניין בליטאי ששיחק העונה בניו אורלינס ומתקשה למצוא קבוצה עקב בעיות בגבו. שוקל הצעות מסין ומז'לגיריס קובנה המביעה בו עניין. גורם בקבוצה: "הוא בתכניות אך שכרו גבוה"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב ממשיכה במאמציה לסגירת הסגל ואחד השמות שנמצאים ברשימת המועמדים לחיזוק הצבע הוא דונטאס מוטיונאס. סנטר נבחרת ליטא וניו אורלינס פליקנס בעונה האחרונה מתקשה למצוא קבוצה ב-NBA עקב פציעה שעבר בגבו, בגינה הושבת בשנתיים האחרונות, והוא שוקל לשוב לאירופה.


במכבי מגלים עניין בסנטר אולם מסתמן מכשול כספי, כך על פי גורם במועדון: "מוטיונאס בתכניות שלנו אך דרישות השכר שלו גבוהות". בעיה נוספת היא שמוטיונאס מחזיק בהצעות גבוהות מקבוצות בסין, ועל פי דיווחים בליטא גם ז'לגיריס קובנה הגישה לו הצעה רשמית.
 


מוטיונאס (26, 2.13) החל את הקריירה שלו באקדמיה של ז'לגיריס קובנה ובהמשך שיחק גם לתקופה קצרה בקבוצת הבוגרים של המועדון. אחרי שלוש שנים בבנטון טרוויזו האיטלקית, פרץ ביורוליג במדי פרוקום גדיניה עם 12.5 נקודות לצד 7.9 ריבאונדים. שחקן הפנים המחונן נבחר במקום ה-20 בדראפט 2011 ולאור היכולת הטובה שרשם בקבוצה הפולנית, יוסטון רוקטס, שהחזיקה בזכויות עליו, החתימה אותו לארבע שנים.


מוטיונאס במדי ליטא. פוטנציאל מרשים
מוטיונאס במדי ליטא. פוטנציאל מרשים


עונת השיא שלו בקבוצה מטקסס היתה ב-2014/15 עם 12 נקודות, 5.9 ריבאונדים ו-1.8 אסיסטים, אך בשנתיים האחרונות הוא סבל מפציעה בגב ולאחר שחוזהו הסתיים הוא עזב את הרוקטס והצטרף לניו אורלינס. גם אצל הפליקנס הושבת לתקופה ארוכה כשרשם 34 הופעות בלבד בהן תרם 4.4 נקודות ושלושה ריבאונדים.


מוטיונאס עשוי להיות החתיכה החסרה בפאזל מכבי תל אביב, שכבר החתימה הקיץ מגוון רחב של שמות מסקרנים כמו ג'ונה בולדן, פייר ג'קסון, מייקל רול ודשון תומאס. לצד כל אלה הגיעו גם כזכור כמה שמות מוכרים בראשם אלכס טיוס, ג'ייק כהן, ג'ון דיברתולומיאו, כארם משעור ודיאנדרה קיין.


הצטרפו לדף הפייסבוק של רוני כהן – ווינר שוט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי