סטודמאייר לאוהדי ירושלים: תודה שנתתם לי לפרוש כאלוף

אמארה סטודמאייר. אלוף לראשונה בקריירה
אמארה סטודמאייר. אלוף לראשונה בקריירה | ערן לוף

הסנטר, שזכה עם הפועל ירושלים בתואר ראשון בקריירה, עוזב את האלופה והסביר: "לא מצאנו תפקיד שבו אוכל לתרום את המיטב, אחזור לעמדת מחזיק במניות ואעזור משם. נהניתי משנה נפלאה ואני משפחתי נקשרנו לעיר"

(גודל טקסט)
אמארה סטודמאייר לא ישחק בהפועל ירושלים בעונה הבאה. השחקן שמר על קשר רציף עם האדומים במשך כל הפגרה אולם לבסוף הוחלט שהוא לא יחזור לעונה נוספת בבירה והוא הודיע על פרידתו בחשבון האינסטגרם שלו. השחקן המנוסה ניסה גם לחזור ל-NBA אך לא הצליח להשיג חוזה בליגה הטובה בעולם עד כה


הפוסט הנרגש הופנה כלפי אוהדי הפועל ירושלים וכותרתו היתה: "תודה לכם שאפשרתם לי לפרוש עם תואר". משפט שכמובן עורר את השאלה האם סטודמאייר רק נפרד מירושלים או החליט לתלות את הנעליים סופית.



סטודמאייר (34, 2.08) נבחר במקום התשיעי בדראפט 2002 על ידי פיניקס סאנס, בה רשם את שנותיו הטובות בקריירה. בהמשך הוא עבר לניו יורק ניקס למשך ארבע עונות, שיחק תקופה קצרה בדאלאס ובעונתו האחרונה בליגה הטובה בעולם שיחק במיאמי. בסך הכל רשם 846 הופעות ב-NBA עם ממוצע קריירה של 18.9 נקודות, 7.8 ריבאונדים, 1.2 אסיסטים ו-1.2 חסימות למשחק.


הסנטר נבחר לרוקי השנה ב-2003, הופיע שש פעמים באולסטאר, נבחר ארבע פעמים לחמישייה השנייה ופעם אחת לחמישייה הראשונה. בנוסף זכה במדליית ארד באולימפיאדת אתונה 2004 ובמדליית זהב באליפות העולם ב-2007.

 

 

Thank you @_winner_league @thejerusalem_post @sport_5 @jerusalembasket "When I decided last summer to retire from the NBA and join Hapoel Jerusalem, my intentions were to help this team, from this holy city win my first championship with the team and the second championship in franchise history. I am extremely proud that not only did we meet that goal, but that this achievement, capped arguably the best season this team has ever had. Reaching all three local finals, of which we won two, along with a eurocup semifinals appearance, personally winning the All Star Game MVP Award and coming to within one game of the finals, made it a truly remarkable season. I am extremely proud that not only did we meet that goal, but that this achievement, capped arguably the best season this team has ever had. It has been a great ride for myself and my family. We enjoyed the city, it's people, the holy places and of course Hapoel fans. Although I would have liked to return for another season, the team, coach and I could not find a role that I felt would allow me to meaningfully contribute in the way I have always been accustomed to play I feel it is my time now, to return to the shareholder's position and help make this team even better. I would like to thank Hapoel Jerusalem president. Ori Allon, and the entire Hapoel Jerusalem organization for giving me the opportunity to retire as a champion and doing it in the holiest of cities made even more special. I wish my teammates, friends and fans another great season. Yalla Hapoel!!" #kingdombusiness #shabbtshalom

A post shared by (əˈ•mär•ray) Amar'e Stoudemire (@amareisreal) on




הקשר בין סטודמאייר לירושלים נוצר לפני כמה שנים, כשהסנטר ששיחק בפיניקס וניו יורק הצטרף לקבוצת הניהול של אורי אלון שקנתה את המועדון. מאוחר יותר הביע את רצונו להצטרף לקבוצה בעתיד והתוודה על הקשר העמוק שלו לישראל, ליהדות ולירושלים. ואכן בקיץ שעבר השידוך שנראה בתחילה כבלתי אפשרי קרה.


הסנטר העפיל עם האדומים לחצי גמר היורוקאפ כשהוא תורם 12.8 נקודות, 6.6 ריבאונדים ו-1.2 חסימות במשחק ונבחר לחמישייה השנייה של המפעל. הוא היה שותף גם להצלחה בליגה כשהוביל את קבוצתו לאליפות שניה בארץ, ולתואר הראשון והיחיד שלו בקריירה, עם 9.9 נקודות, 5.9 ריבאונדים ו-1.3 חסימות בממוצע.


וכך כתב סטודמאייר בפוסט שלו: "בעונה שעברה הגשמתי את חלומי והצטרפתי לקבוצה מעיר הקודש. התמודדתי על שלושה תארים, זכיתי באליפות, וב-MVP של משחק האולסטאר, והגעתי לחצי גמר היורוקאפ. זאת היתה עונה יוצאת דופן. זאת לא היתה רק העונה בה הגשתי כמעט את כל המטרות שלנו אלא גם נהניתי ביחד עם משפחתי מירושלים הנפלאה, מהאנשים שלה, מהמקומות הקדושים שבה וכמובן ממכם אוהדי הפועל".


הסנטר הוסיף: "למרות שרציתי לחזור לעוד עונה, לא מצאתי ביחד עם המאמן וההנהלה את התפקיד בו ארגיש שאני אוכל לתת בו תרומה משמעותית. לכן אחזור לתפקידי כמחזיק מניות ואעזור משם לקבוצה להשתפר. מאחל לאורי אלון, לחבריי לקבוצה ולכל משפחת הפועל ירושלים עוד עונה נהדרת".



"לא מצאתי ביחד עם המאמן וההנהלה את התפקיד בו ארגיש שאני אוכל לתת בו תרומה משמעותי" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי