איגוד הכדורסל הודיע: ארז אדלשטיין סיים את דרכו בנבחרת ישראל

ארז אדלשטיין
ארז אדלשטיין | עדי אבישי

יו"ר הוועדה המקצועית הודיע למאמן כי הוא לא ימשיך בתפקידו לאור הכישלון ביורובאסקט. קטש המועמד המוביל להחליפו, גם דן שמיר מועמד. באיגוד אמרו: "מודים לו על פועלו בארבע השנים האחרונות"

(גודל טקסט)

איגוד הכדורסל הודיע היום (רביעי) שארז אדלשטיין סיים את דרכו בנבחרת ישראל. המאמן נפגש אתמול עם יו"ר הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל, עמוס פרישמן, ובפגישה נאמר לו כי חוזהו לא יוארך, אחרי ארבע שנים בהן שימש כמאמן הראשי של הנבחרת. הצוות המקצועי של נבחרת הכדורסל הבוגרת יוזמן להופיע בפני הוועדה המקצועית ביום שלישי (ה-27 בספטמבר) על מנת להציג את מסקנותיו מהקמפיין האחרון. מאיגוד הכדורסל נמסר: "איגוד הכדורסל מודה לארז אדלשטיין על פועלו במהלך ארבע השנים האחרונות".

מעמדו של אדלשטיין נפגע במהלך היורובאסקט לאור הכישלון בטורניר שנערך בארץ. כבר לאחר ההפסד במשחק השני מול ליטא מעמדו התערער כשראשי הנבחרת לא היו מרוצים מתפקודו שהוביל לשתי תבוסות במשחקי הפתיחה. בסופו של דבר הנבחרת הודחה לאחר ארבעה משחקים בלבד והייתה ליחידה בבית שהגיעה למשחק האחרון מבלי שהוא ישפיע על גורלה. גם במשחק זה, מול אוקראינה, הנבחרת הפסידה כשהיא מציגה כדורסל רע שהוביל תבוסה הגדולה ביותר שלה אי פעם ביד אליהו.

באיגוד יודעים כי עליהם לבחור בקרוב את המאמן הבא שיתפוס את מקומו, בידיעה שכבר בעוד חודשיים יתחיל הקמפיין הבא של מוקדמות אליפות העולם. המועמד המוביל לתפקיד הוא עודד קטש שרשם הצלחה גדולה עם נבחרת העתודה כשסיים עמה כסגנית אלופת אירופה. קטש נחשב לאדם מוערך על ידי המנהל המקצועי פיני גרשון, וגם העובדה שאין לו כרגע קבוצה מוסיפה אצלו נקודות זכות. גם דן שמיר נחשב למועמד בכיר אמנם יש הסוברים כי הוא היה חלק מהכישלון בטורניר האחרון ובשל כך לא מגיע לו קידום.

אדלשטיין מונה למאמן נבחרת ישראל בפברואר 2014, לאחר כשלונו של אריק שיבק ביורובאסקט 2013. תחת אדלשטיין הנבחרת הגיעה לשלב שמינית גמר יורובאסקט 2015, הובסה על ידי איטליה והודחה מהטורניר. קודם לכן, אדלשטיין אימן את הפועל תל אביב והעלה אותה לליגת העל לאחר שש עונות בהן שיחקה בליגות הנמוכות. המאמן הוביל את הפועל תל אביב לרבע גמר הפלייאוף בשנת 2011 ולחצי גמר גביע המדינה בשנת 2012. ביוני 2016 אדלשטיין עבר לצהוב, כשחתם במכבי תל אביב לשנתיים. לאחר ארבעה חודשים בלבד פוטר בעקבות "אי התאמה".

עודד קטש. המועמד המועדף של האיגוד (פיב
עודד קטש. המועמד המועדף של האיגוד (פיב"א, אתר רשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי