אורי אלון: "יורוליג? זה תלוי בנו, רוצה לראות שיפור"

אורי אלון. מאמין בפרנקו
אורי אלון | דני מרון

בעלי הפועל ירושלים המשיך לכוון גבוה לקראת פתיחת העונה: "התחזקנו לעומת השנה שעברה". יוגב אוחיון: "כיף מאוד לחזור, האווירה מסביב מאוד טובה"

(גודל טקסט)
עונת הכדורסל תצא לדרך בשבוע הבא. הפועל ירושלים, האלופה המהכנת שעברה קיץ מיוחד בגזרת החיזוק בסגל, תפתח את העונה מול עירוני נהריה ברבע גמר גביע ווינר. לקראת פתיחת העונה, קיימה האלופה יום פתוח לתקשורת בו הבעלים אורי אלון שפך אור על הציפיות בבירה. גם צמד הישראלים הבכירים, ליאור אליהו ויותם הלפרין סיפרו על התחושות לקראת עונת 2017/18 תחת פוטיס קציקאריס.




אורי אלון הנרגש הסביר: "אני חושב שעשינו הכנה טובה מאוד, רוב הקבוצה נשארה מהעונה שעברה. הישראלים שיחקו יחד בנבחרת, הם מגיעים בכושר טוב יותר. הם שיחקו לאורך כל הקיץ, אז הכול יכול להיות יותר טוב".


החיזוק שהגיע: "אני מצפה שתהיה לנו עונה טובה יותר מהעונה שעברה. אני רוצה לראות גרף השתפרות. אני מאמין שהתחזקנו מהעונה שעברה. בשנה שעברה זכינו בגביע ווינר, הגענו לגמר הגביע וזכינו באליפות. אני רוצה יותר מזה. אני חושב שזה תלוי בנו, אם נצליח ביורוקאפ, אז נגיע ליורוליג. ממה שהבנתי שתי הקבוצות שיגיעו לגמר יעלו ליורוליג".



רוצה יורוליג. אלון (דני מרון) 


יותם הלפרין הוסיף: "קשה להגדיר ציפיות לפני העונה, למרות שתמיד יש ציפיות בהפועל ירושלים אחרי השנים האחרונות. אנחנו מתחילים הכול מאפס, יש לנו קבוצה חדשה-ישנה. הצטרפו לכאן שחקנים חשובים, נצטרך להמשיך את המומנטום מהשנה האחרונה".


השיטה של המאמן: "אני לומד את השיטה שלו, הוא לומד אותנו. מחנה האימון בספרד עזר לנו להבין אחד את השני. אנחנו לומדים אחד השני כמה שיותר מהר. ייקח לנו זמן לשחק כדורסל ברמה גבוהה, אבל נעשה את זה עם החבר'ה שיש לנו".


ליאור אליהו סיפר: "ההכנה של קבוצה, שיש לה חמישה שחקנים שמשחקים בנבחרת, היא לא אידיאלית. אנחנו צריכים להבין את הנסיבות ולהוציא את המקסימום עד לפתיחת העונה. לא יהיה לנו מספיק זמן לאימונים ומחנות אימונים. הקבוצה צריכה לעשות את ההתאמה לשחקני הנבחרת, אנחנו מכירים את המעברים בין נבחרת לקבוצה. אני מעריך שהכדורסל של המאמן החדש הוא מהיר יותר, נרצה להעניש יותר מבחינה התקפית. זה שונה לעומת השנה שעברה וזה תלוי בשחקנים שיש לנו. אני בטוח שזה ייראה טוב. בסופו של דבר השאיפה היא לזכות באליפות, כולם יודעים את זה. למרות שזה מתנקז למשחק אחד ואנחנו רוצים להגיע אליו בכושר הכי טוב שיש". 


שכח מהקיץ הקשה. אליהו (עדי אבישי) 



ריצ'ארד האוול דיבר גם הוא: "אני מרגיש טוב. הקיץ האחרון היה מלא מהפכים, כמו רכבת הרים. אני שמח להיות כאן עם החברים ולהתקדם איתם לעבר העונה החדשה. המאמן הביא דברים שונים לעומת העונה הקודמת, אבל זה ההבדל בין המאמנים השונים. נצטרך להתאקלם לשיטה שלו. זה עניין של זמן עד שנתחבר".


נבחרת ישראל:
"הקמפיין בנבחרת עזר לי באופן אישי. אני מנסה ללמוד מהשחקנים שאני מתמודד עמם, כפי שעשיתי ביורובאסקט עם יונאס ואלנצ'יונס וטורניקה שנגלייה. זה לא פגע בהכנות. המסע לספרד עם הקבוצה סייע לנו. אני מחכה לקמפיין מוקדמות אליפות העולם בנובמבר. זה כבוד עבורי לשחק בנבחרת, אני שמח שיש לי את ההזדמנות".


ריצ'רד האוול (עדי אבישי)
ריצ'רד האוול. "הקמפיין בנבחרת עזר לי באופן אישי" (עדי אבישי)


המפגש עם עירוני נהריה ברבע גמר גביע ווינר: "אני לא יכול לחכות. (אריק – ד"ג) אלפסי הוא האיש שלי (צוחק). אני אוהב אותו, הוא הביא אותי לישראל".


הציפיות לעונה הקרובה: "לזכות באליפות. זו הייתה האליפות הראשונה שלי אומנם אשתקד, אבל כולם רוצים עוד אחת ולזכות ביורוקאפ. אני מקווה בעונה הבאה לשחק ביורוליג ושנזכה ביורוקאפ. אני לו רוצה להגיב אם זה יהיה בהפועל ירושלים או מקום אחר. יחד עם זאת, אני אוהב לשחק בירושלים ואת היחס שאני מקבל".  



ריצ'רד האוול (ערן לוף)
ריצ'רד האוול מול נהריה אשתקד. "לא יכול לחכות למפגש עמה בגביע ווינר" (ערן לוף)


 יוגב אוחיון, שהגיע הקיץ ממכבי תל אביב, אמר: "כיף מאוד לחזור. אני שמח להגיע שוב למקום בו גדלתי. האווירה מסביב מאוד טובה, יש חבר'ה טובים שבאים לעבוד. אנחנו מתרגלים לשיטה של פוטיס קציקאריס. הוא מאמן טוב מאוד".


הרכש הטרי סטראטוס פרפרוגלו הוסיף: "אני רק יומיים עם הקבוצה, זה קצת קשה שהחמצתי את המחנה, אז אני מנסה להשלים פערים. עד עכשיו זה נראה נהדר – אני אוהב את הקבוצה ואת העיר. מדובר במקום נהדר עם היסטוריה. תמיד רציתי לבקר פה".


סטרטאוס פרפרוגלו (הפועל ירושלים, האתר הרשמי)
סטראטוס פרפרוגלו. "תמיד רציתי לבקר בירושלים" (הפועל ירושלים, האתר הרשמי)


הציפיות: "אנחנו רוצים להיות תחרותיים בכל המסגרות. זו הסתגלות עבורי לשחק ביורוקאפ ולא ביורוליג, אבל ירושלים זו קבוצת יורוליג, כך אני מרגיש. יש פה שחקנים נהדרים, זו קבוצה שזכתה באליפות. אני לא חושב שזו ירידה ברמה בשבילי".


ההבדלים ביו ירושלים לפנאתינייקוס וברצלונה: "הייתי מופתע כשהגעתי. לא חסרים הרבה דברים פה ביחס למועדונים הגדולים. זה לא במקרה שהקבוצה מצליחה בשנים האחרונות".


יוגב אוחיון (הפועל ירושלים, האתר הרשמי)
יוגב אוחיון. "קציקאריס הוא מאמן טוב מאוד" (הפועל ירושלים, האתר הרשמי)


התחרות עם מכבי ת"א: "מכבי זו קבוצה נהדרת, יש לי כבוד אליה. שיחקתי נגדה הרבה פעמים. היא מתקשה בשנים האחרונות, אבל עדיין זו משימה קשה להתחרות איתם".


התרומה שלו: "אני רוצה לתת מהניסיון שלי. יש פה הרבה חבר'ה מוכשרים. המטרה שלי היא לעזור לנצח משחקים. המאמן יחליט מי פותח בחמישייה. אני אנסה לעשות את המיטב, ואם לא אהיה שחקן חמישייה אז אנסה לעזור מהספסל".


סטראטוס פרפרוגלו (הפועל ירושלים, האתר הרשמי)
סטראטוס פרפרוגלו. "מכבי ת"א זו קבוצה נהדרת" (הפועל ירושלים, האתר הרשמי)


אוסטין דיי, אחד השחקנים המסקרנים עם עבר בסן אנטוניו ספרס, אמר: "אני מרגיש טוב. אני מנסה להסתגל לשיטה, היא מאוד מורכבת. זו שיטה מאוד מורכבת, אבל שיחקתי בסן אנטוניו ספרס, כך שאסתדר. אני חושב שהקבוצה תרוויח ממני".


המוכנות שלו: "אני עובד בכל קיץ קשה, גם לפני עונה ב-NBA וגם באירופה. המטרה של כולם היא לא פחות מאליפות. זה עוזר שיש לך כזו מטרה. אני חושב שגם ביורוקאפ הרמה טובה. יש אנשים שבוחרים לשחק ביורוקאפ, כמו שאני עשיתי. אני מעדיף להיות בקבוצה גדולה ביורוקאפ, מאשר קבוצה חלשה ביורוליג. אני נהנה מהעבודה עם מודי מאור מאוד".


אוסטין דיי (הפועל ירושלים, האתר הרשמי)
אוסטין דיי. "השיטה של קציקאריס דומה לזו שהייתה בסן אנטוניו" (הפועל ירושלים, האתר הרשמי)


העיר: "זו עיר רגועה, הרבה אנשים מדברים אנגלית וזה מקל עליי. עוד לא מזהים אותי הרבה, אבל בטח זה ישתנה עם הזמן, שיחכו למשחק הראשון בו אקלע 20 נקודות ואז יתחילו לזהות. אני מרגיש שהתושבים מתרגשים מהקבוצה בזכות האליפות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי