טיוס: "אחרי העונות האחרונות, לא יכול להיות גרוע יותר"

טיוס
טיוס | עדי אבישי

הסיבה שעזב ("חשבו שהם מספיק טובים בלעדיי"), העתיד ("אשמח לסיים פה את הקריירה"), והשינוי בגישה ( "צריכים להשאיר הכל על המגרש"). הסנטר המתאזרח חזר למכבי תל אביב במטרה להפוך לסמל של המועדון

(גודל טקסט)

שנתיים עברו מאז עזב אלכס טיוס את מכבי תל אביב בתחושות קשות, ועד שחזר למדים הצהובים הקיץ. בשנתיים האלה הצהובים חוו שתיים מהעונות הקשות בתולדותיהם, בזמן שהסנטר האתלטי הביט במתרחש מהצד, כשהוא משחק בקבוצות יורוליג אחרות, והמשיך לעקוב אחר האקסית.

בימים שאחרי עזיבתו הוא דאג להעביר ביקורת על התנהלותם של הצהובים, אולם כעת כשחזר הוא משתדל לשים את הדברים מאחוריו ולהתרכז בהווה ובעתיד.

"זה מאוד מצער שהיו להם שנתיים לא מוצלחות", מספר טיוס בראיון לספורט1, "קרו אצלם הרבה דברים, היו להם המון שחקנים שונים וחדשים. לוקח זמן לבנות קבוצה והיו להם שתי קבוצות שונות בשנתיים האחרונות. אני אנסה לעזור לקבוצה לנצח, זו המטרה המרכזית שלי. השנה יש לנו קבוצה חדשה לגמרי כך שייקח זמן לבנות את הכימיה כדי שנלמד איך לשחק אחד עם השני".

אלכס טיוס. בטוח בעצמו
אלכס טיוס. בטוח בעצמו (עדי אבישי)

הם טעו כשלא החתימו אותך מחדש ואפשרו לך לעזוב לפני שנתיים?
"יכולתי לבחור איפה אני רוצה לשחק. היו לי הרבה אפשרויות בשנתיים האחרונות ושיחקתי בטורקיה. אני מניח שהם חשבו שהקבוצה שלהם טובה מספיק כדי להסתדר בלעדיי. עכשיו חזרתי ואני שמח לחזור בתקווה שדברים יעבדו".

טיוס עזב כאמור את הקבוצה בטונים צורמים, לאחר שמערכת היחסים בינו לבין הצהובים ידעה עליות ומורדות רבים. חלק מהן נבעו מההיעדרויות התכופות שלו ממספר משחקים בהן טען שהוא פצוע, בעוד בדיקות של אנשי הצוות הרפואי לא העלו דבר.

טענות אחרות נבעו מכך שחש במהלך תקופתו שלא מעריכים אותו כראוי, והוא אף הצהיר במספר ראיונות שהוא משתכר מתחת לרמתו. "מעולם לא אמרתי את זה, אולי המראיין כתב את זה", הוא מתגונן, "אני שמח לחזור. הרבה אנשים יגידו דברים, אבל אי אפשר להאמין להכל. שמחתי שיכולתי לשחק במדינות שונות, להשתפר כשחקן, ללמוד דברים חדשים ולנסות להביא אותם למכבי כדי לעזור לה לנצח".

העובדה שכבר שיחקת פה וזכית ביורוליג הופכת אותך לשחקן חשוב בסגל.
"בוודאי, אני יודע איך זה לשחק פה ומכיר את הלחץ שיש כאן. אני מנסה לגרום לשחקנים להבין שאנחנו צריכים לשחק יחד, להשאיר הכל על המגרש ולהשתפר".

במדי גלאטסריי
במדי גלאטסריי. מכיר את שאר השחקנים (יורוליג)

הסברת לשחקנים החדשים על המועדון? מה הם צריכים לעשות כדי לנצח?
"כן. אמרתי להם שהאוהדים יהיו איתנו ושכולם מצפים מאיתנו לנצח, במיוחד בליגה. אמרתי להם שיש כאן היסטוריה גדולה ואני חושב שהם ראו את זה. אנחנו צריכים לדבוק בזה".

אתה חושב שלאור הניסיון שלך אתה המנהיג של הקבוצה?
"אולי המנהיג במונחים של ניסיון, אני אתחיל עכשיו את עונתי השישית ביורוליג. אבל יהיו לנו מנהיגים שונים במהלך השנה על ומחוץ למגרש. יש לנו הרבה כישרון ואני מצפה מהשחקנים לשחק ברמה גבוהה".

מה גרם לך לחתום במכבי ת"א דווקא הקיץ אחרי שהם רצו אותך גם בשנים הקודמות?
"הם באמת רצו אותי עכשיו, הם הראו שהם ממש רוצים אותי השנה. אני חושב שזו היתה הסיבה העיקרית בגינה חתמתי הפעם, הרגשתי שאני יכול לחזור. אני מכיר את תל אביב וזה תמיד קל יותר כשאתה מכיר את העיר. יש לי פה גם הרבה חברים ומשפחה. רציתי לחזור בגלל שמלכתחילה לא רציתי לעזוב. ראיתי את עצמי מסיים פה את הקריירה שלי. היו הרבה סיבות למה רציתי לחזור ואני שמח שהצלחנו להוציא את זה לפועל".

בקדנציה הקודמת בצהוב. נגמרה בטונים צורמים
בקדנציה הקודמת בצהוב. נגמרה בטונים צורמים (עדי אבישי)

אתה רוצה לסיים את הקריירה במכבי תל אביב?
"זה יהיה נחמד. אשמח אם זה יקרה, אבל נראה מה יקרה".

אתה רוצה להיות סמל במועדון?
"אני רוצה לעשות הרבה יותר מזה. אני נזכר בזכיה שלנו ביורוליג ובכל התארים ואני רוצה לעשות זאת שוב".

אמרת שמכבי מאוד רצתה אותך השנה ואתה גם המשתכר הגבוה בקבוצה (800 אלף דולר). זה מעיד על הסטטוס החדש שלך כאן?
"כן, זה אומר שהם ממש רוצים אותי. אני חושב שבלי קשר לכמה כל אחד מרוויח, כולנו צריכים לשחק יחד על המגרש וכולנו צריכים להתרכז במטרה אחת והיא להחזיר את האליפות למכבי".

מה אתה חושב על הסגל? יש שחקנים שהכרת?
"שיחקתי הרבה נגד דשון תומאס ומייקל רול ששיחקו בטורקיה. אני מכיר חלק מהשחקנים מה-NBA כמו נוריס קול ופייר ג'קסון. שיחקתי נגד ארט (פרחוסקי) בעונה שעברה ולפני כמה שנים, אבל אף פעם לא שיחקנו אחד עם השני, זו קבוצה חדשה לגמרי. ג'ייק כהן הוא השחקן היחיד ששיחקתי איתו במכבי וזה היה לפני שלוש שנים. נצטרך לבנות את הכימיה. זה יקח מעט זמן, אבל אני חושב שיש לנו קבוצה נהדרת ואנחנו יכולים לעשות דברים גדולים".

דווין סמית'. מקצוען אמיתי
דווין סמית'. מקצוען אמיתי (עדי אבישי)

שחקן נוסף שהסנטר המתאזרח מכיר מימיו בתל אביב הוא דווין סמית', שהכריז על פרישה לפני שבוע וחצי. לטיוס יש רק מילים טובות על החבר שעזב: "היתה לו קריירה מופלאה, במיוחד פה. שש שנים זה הרבה זמן עבור שחקן שנשאר באותה קבוצת יורוליג. הוא היה שחקן נהדר, תמיד הגיע לאימונים, עבד קשה, בחור נהדר מחוץ למגרש. הוא באמת נתן הכל למכבי. אני מכבד אותו ומאחל לו שייהנה מהזמן שלו בפרישה".

הוא היה עם הקבוצה בשבועות האחרונות אבל לא התאמן איתה. הוא סיפר לך על התחושות שלו?
"הוא אמר שהגוף שלו לא בריא מספיק כדי להתחרות ברמות הגבוהות כפי שהוא רוצה. כמו קובי בראיינט ושחקנים נוספים שמנטלית הם עדיין שם, הם יכולים עוד לשחק והם חכמים, אבל הגוף מזדקן. אני יודע שהוא רצה להמשיך לשחק".


יש ביקורת על מכבי תל אביב שרוב השחקנים שלה הם זרים ומתאזרחים ושיש לה מעט צברים. מה אתה חושב על זה?

"אני זוכר שאמרו אותו דבר בעונה שזכינו ביורוליג. היו לנו הרבה אמריקאים וזרים אבל אף אחד לא דיבר על זה אחרי הזכיה ביורוליג. אני מבין שזה טוב שיהיו שחקנים מקומיים שמייצגים את הקבוצה והמדינה, אבל הקיץ מכבי שיחררה הרבה מהשחקנים האלה והביאה שחקנים ישראלים צעירים חדשים. אני חושב שיש להם הרבה כישרון ושהם יוכלו לשחק בליגה וביורוליג ולהראות את היכולות שלהם".

מכבי תל אביב החדשה. הרבה פוטנציאל
מכבי תל אביב החדשה. הרבה פוטנציאל (מכבי ת"א)

אתה מגיע לקבוצה בסיטואציה שונה מזו שעזבת לאור השנתיים האחרונות שעברו עליה. אתה חושב שזה יתרון כי מפה אפשר רק לעלות, או שזה חיסרון כי לא תהיה סבלנות לעוד כישלון?
"בהתחשב בעונות האחרונות זה לא יכול להיות גרוע יותר, אנחנו יכולים רק לעלות למעלה. אבל אנחנו לא יכולים לחשוב על זה בכלל. זו שנה חדשה, כל עונה היא עונה חדשה. אנחנו לא צריכים לחשוש ממה שאנשים מבחוץ יגידו. מה שחשוב זה מה שאנחנו חושבים בחדר ההלבשה ושרק ננסה להשתפר".

מה המטרות שלך לעונה הקרובה?
"המטרות שלי הן לזכות בכמה שיותר תארים – גביע ווינר למרות שזה טרום עונה, גביע המדינה, לסיים את העונה הסדירה בליגה במקום הראשון. ביורוליג להעפיל לפלייאוף, ובתקווה שנגיע גם לפיינל פור, ולזכות באליפות בארץ בסוף העונה".

הצטרפו לדף הפייסבוק רוני כהן – ווינר שוט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי