ספאחיה: "לא יודע למה גורקה התעצבן, שינהג כמוני"

נבן ספאחיה
נבן ספאחיה | מנהלת הליגה

מאמן מכבי תל אביב התייחס לאירוע בסיום המשחק, במהלכו הגיעו מספר שחקני מבני הרצליה וגערו בו: "אף פעם לא ראיתי שחקנים שבאים ככה למאמן ואם שחקן שלי היה אומר דברים כאלה למאמן אחר הייתי לוקח אותו משם"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב רשמה הערב (ראשון) את ניצחונה השביעי ברציפות מאז פתיחת העונה, הפעם 61:80 ביד-אליהו על בני הרצליה. המשחק היה צמוד עד לאמצע הרבע הרביעי, שם פתחו הצהובים מבערים והגדילו את ההפרש.

מה שתפס את תשומת הלב מהמשחק היה אירוע שהתרחש בסיומו, כשפייר ג'קסון עצר את עצמו מלשחק מספר שניות לסיום לאור ההפרש הגבוה, אך מאמנו נבן ספאחיה דרש ממנו לסיים את המהלך ולהמשיך כרגיל עד תום הזמן. ג'קסון זרק, ומאמן הרצליה הזועם מיקי גורקה ביקש מיד פסק זמן כמחאה, 1.1 שניות לבאזר.

האירוע גרר התקהלות שחקנים בין הספסלים, והאורחים אף נראו גוערים בצהובים ובעיקר בספאחיה על המעשה. המאמן הקרואטי דיבר על האירוע לאחר ההתמודדות: "אף פעם לא ראיתי שחקנים שבאים ככה למאמן ואם שחקן שלי היה אומר דברים כאלה למאמן אחר הייתי לוקח אותו משם. זה לא מכבד את הרצליה".

ספאחיה. חלק מהתרבות
ספאחיה. חלק מהתרבות (עדי אבישי)

על המהלך של ג'קסון: "אני לא יודע למה התגובה הייתה כמו שהייתה. התרבות שלי זה לשחק מהדקה הראשונה עד לשניה האחרונה. זה לא אומר שאני לא מעריך או מכבד את הרצליה ואני אומר לחבר'ה שם שאם הם נתקלים בסיטואציה הפוכה נגדי הם מוזמנים לנהוג אותו דבר".

על נוריס קול: "שמחתי לראות אותו חוזר כי הוא החמיץ כמעט את כל ההכנה לעונה והוא הראה כמה הוא מוכשר. אני חושב שאחרי כל מה שקרה לנו לאחרונה אנחנו צריכים יום חופש כי הקבוצה עייפה. הרצליה שיחקו כדורסל נהדר ולקחו מאיתנו הרבה אנרגיה. בסוף ניצחנו בגלל המאמץ, היה מרשים לשחק מול הקהל שלנו לראשונה".

מיקי גורקה מסר אף הוא את גרסתו לאירועים בסיום: "המשחק היה גמור ואמרו לג'קסון ללכת לקלוע סל. אני לא נכנס למה שמאמנים אחרים עושים. מודה שזה עצבן אותי ופסק הזמן שלקחתי היה משהו קטן שיכולתי איתו להחזיר אם אפשר".

גורקה. המאמן הצהוב עיצבן אותו
גורקה. המאמן הצהוב עיצבן אותו (עדי אבישי)

על המשחק: "נפלנו התקפית ברבע הרביעי. החזקנו אותם איפה שרצינו, נכנסו פנימה אבל לא קלענו וזה היה עקב אכילס שלנו. מתסכל שקליעות עונשין לא נכנסות אבל זה חלק מהעניין. מאמן צריך להביא את השחקנים לבאר והם נתנו פה פייט ושיחקו שווים מול שווים ביד אליהו. מאמין שיכולנו לנצח אבל כל הכבוד למכבי. הגנתית היה יותר טוב. פשוט הגענו למצבים ולא קלענו. יש שחקנים טובים שעובדים קשה אבל אנחנו פחות טובים כשאנחנו נכנסים להתקפה לאט מדי. מבאס שהפסדנו אבל יש משחק חשוב ביום רביעי באירופה".

נוריס קול חתם: "חיכיתי למשחק כזה, חיכיתי לשחק טוב כי לא הייתי בריא ואני שמח שבאתי לפה ושיחקתי טוב בבית. משחק כדורסל זה 40 דקות. ידענו שלא יהיה קל. אני מאוד מתרגש לשחק בבית ביורוליג ונתאמן קשה כדי להמשיך בכיוון הנכון. יאללה מכבי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי