"לקח להפועל ירושלים ארבע שנים וחצי לפטר מאמן, מדובר בהישג"

מודי מאור וגיא הראל
מודי מאור וגיא הראל | אודי ציטיאט

יותם הלפרין התייחס לפיטוריו של קציקאריס לאחר ה-54:79 על עירוני נס ציונה: "הייתי בקבוצות שפיטרו מאמן אחרי שבוע וחצי", על מודי מאור: "נצטרך לתמוך בו ולעטוף אותו"

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים פתחה את עידן פוסט קציקאריס ברגל ימין לאחר שניצחה אמש (שבת) 59:74 את עירוני נס ציונה במשחק הבכורה של מודי מאור כמאמן הקבוצה. השינוי בעמדת המאמן והזעזוע שעברה הקבוצה השפיעו על השחקנים שהציגו מחויבות והגנה חזקה, שהביאה אותם ליתרון גבוה כבר בדקות הראשונות כשעד המחצית הפער עמד כבר על 22 נקודות.

למרות נפילת המתח במחצית השנייה שהובילה למיני קאמבק של האורחת, בירושלים מרוצים מהשינוי בגישה של השחקנים שנלחמו על המגרש והעלו את האינטנסיביות. אחרי שספגו נקודות בקצב מסחרר במשחקים הקודמים, המארחים העלו רמה בהגנה בראשות ג'רום דייסון וטרנס קינזי והגבילו את נס ציונה על פחות מ-60 נקודות. גם השחקנים עצמם הודו בסיום כי השינוי היה בעיקר עניין של רצון, במה שמציף מחדש את שאלת המחוייבות שלהם בתקופת קציקאריס.

"היו הרבה אנרגיות בהתחלה וכשאנחנו באים עם אנרגיות אנחנו מתחילים את המשחקים טוב", אמר הקפטן יותם הלפרין, "ככה זה צריך להיות, אני חושב שזו הדרך לנצח משחקים בבית. הייתה אווירה טובה בסך הכל, היו כמה דקות ברבע הרביעי שאני מניח שנגד קבוצה טובה מנס ציונה זה יעלה לנו ביוקר בפעם הבאה, אבל אנחנו נדע לתקן גם את זה".

הקפטן התייחס כמובן לפיטוריו של קציקאריס: "זו סיטואציה לא נעימה ולא משנה מה הסיבה. ברגע שמפטרים מאמן שאתה היית שחקן שלו, האחריות נופלת גם עליך. אני חושב שפוטיס נתן 110 אחוז בכל יום שהיה פה ולפעמים דברים לא מתחברים. זה הישג יפה של הפועל ירושלים שלקח להם ארבע וחצי שנים לפטר מישהו. גם בתקופות קשות וגם בתקופות טובות, לא תמיד קל לבוא ולתת אמון במאמן. קרה מה שקרה עם פוטיס וההנהלה החליטה לשחרר אותו ואנחנו כשחקנים מרגישים חלק מאוד גדול ממה שקרה. אי אפשר להפיל הכל על פוטיס. אני חושב שבסופו של יום אנחנו היינו על המגרש ואנחנו מרגישים, וראינו את זה קצת היום, שהמחויבות שלנו לתקן את המצב מאוד גדולה".

מודי מאור והמנכ
מודי מאור והמנכ"ל גיא הראל (אודי ציטיאט)

הגארד הישראלי התייחס לעונה הקשה שעוברת עליהם עד כה: "התקופה שעברנו לא הייתה קלה. ההפסדים, הציפיות והלחץ שבגלל מה שעשינו בשנים הקודמות הלחץ גדול. לפעמים את המרגיש שדברים לא מתחברים. הייתי בקבוצות שגם אחרי שבוע וחצי פיטרו את המאמן וזה לא היה המקרה הזה. השחרור של קרטיס היה הפתעה. מצד אחד זה היה משהו קשה לנו השחקנים כי אנחנו מאוד אוהבים אותו והוא התחבר למועדון הזה. מצד שני יש משהו מאוד יפה במסר שההנהלה נתנה פה – המאמן הוא מעל הכל. המאמן הוא מעל הכל, אבל לפעמים אתה מגיע לסיטואציות שאתה מרגיש שזה זמן להיפרד, שזה זמן שלא הולך, שאין מה לעשות וצריך לעשות שינוי ולפעמים שינוי קיצוני. לפעמים המאמן שהוא לא אשם הוא הקורבן הראשון. אני חושב שההתנהלות של הנהלת הפועל ירושלים הייתה מעוררת השראה באמון שהם נותנים במאמן. המאמן צריך להיות מעל הכל, המועדון צריך להיות מעל הכל ואחרי זה באים השחקנים".

"מודי הוא לא מאמן רגיל", הוסיף הלפרין על מאמנו החדש, "צריך להבין שמודי עם כל זה שהוא צעיר וחסר ניסיון, הוא אחד מעוזרי המאמנים שהכי קל לו להיכנס לתפקיד במהירות כזאת. הוא מכיר אותנו ואת המועדון טוב, האופי שלו מאפשר לו להיכנס לתפקיד הזה מאוד מהר, הוא איש כדורסל מהטובים שיש לנו בארץ ועברתי את כולם. אנחנו כשחקנים, בטח הבוגרים והמנוסים, נצטרך לתמוך בו ולעטוף אותו, וכמו שהוא צריך אותנו אנחנו נצטרך אותו. אני בטוח שיהיו עוד רגעים קשים ויהיו רגעים נהדרים, אבל הדרך תהיה טובה".

יותם הלפרין. יעטוף את המאמן (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי