86:88 לגלבוע/גליל על הפועל ת"א, לימונד פונה לאיכילוב

חואקין שוכמן מול ג'ף אלן וטיי מקי
חואקין שוכמן מול ג'ף אלן וטיי מקי | עדי אבישי

החבורה של פרנקו כבר שבה מפיגור 15 אך נכנעה ל-28 נקודות של בראון וליכולת קלאץ' מצד שוכמן. בנקס החמיץ שלשת ניצחון, חשש לשבר באף של הרכז. במשחק נוסף: 73:83 לנהריה על מכבי חיפה, יזרעאלי ובאקנר רשמו בכורה

(גודל טקסט)

בשבוע שעבר קבר טיילר סטון את עירוני נהריה בזכות תצוגה מפלצתית של 36 נקודות. הערב (שני), היה זה תור חברו לקבוצה, ג'ייקובן בראון להתפוצץ, והשחקן תפר 28 נקודות באחוזים נפלאים מהשדה (10 מ-15) על הראש של הפועל תל אביב שהוביל ל-86:88 גלילי.

איתות לניצחון הצפוני קיבלנו עוד מהפתיחה כשהאורחת מהעמק החלה נהדר וקלעה 56 נקודות כבר במחצית הראשונה. מספר מטורף של איבודים ביתיים (16 במחצית, 24 במשחק כולו) לא שיפר את מצב הקבוצה של דני פרנקו, ולמחצית ירדה הפועל ת"א בפיגור 13.




דני פרנקו בוודאי לא חסך ביקורת משחקניו בהפסקה, והאדומים אף נאלצו להתגבר על פציעתו של רביב לימונד, שנפגע באפו, הורד לקבלת טיפול בחדר ההלבשה על ידי רופא הקבוצה, ופונה לבית החולים איכילוב עם חשש לשבר באפו.


בארי לייבוביץ'
בארי לייבוביץ'. גם הוא הגיע לדרייב אין (עדי אבישי)


החבורה הביתית ניסתה להתסדר בלעדיו, והפער, שבשיאו עמד על 15, קוצץ עד כדי שוויון. דקות הסיום היו מותחות אבל יכולת אדירה של חואקין שוכמן שתפר שלשה קריטית הביאה את הניצחון, לא לפני שאדריאן בנקס החטיא שלשת ניצחון.


קלעו להפועל תל אביב: בנקס ומקי 17 כל אחד, מנקו 15, מקניל 14, גינת 9, אלן 8, לימונד 4, שולמן 2.


קלעו להפועל גלבוע/גליל: בראון 28, לידיי 13, סטון 11, קרפלס 10, אלטיט 9, וייס ושוכמן 6 כל אחד, ג'ונסון 5.


מהלך המשחק
רבע ראשון
הפועל תל אביב עלתהה בחמישייה עם טיי מקי, ג'רל מקניל, רפי מנקו, תומר גינת וג'ף אלן. הפועל גלבוע/גליל עם ג'ייקובן בראון, אלאייז'ה ג'ונסון, חואקין שוכמן, טיילר סטון ובן אלטיט.


האורחת פתחה בסערה עם 0:6 מהיר והתל אביבים נראו לא בפוקוס, כשארבע הנקודות הראשונות שלהם נקלעו מהעונשין. לקראת אמצע הרבע המצב התאזן והקבוצות על 10:10 עם קצת יותר מארבע דקות על השעון. הצפוניים לחצו ולחצו, מה שהוביל למספר אסטרונומי של עשרה איבודי כדור עוד לפני תום הרבע ויתרון 13:20. דני פרנקו הזעיק פסק זמן, והפועל ת"א עלתה ממנו מחוייבת יותר בדרך לפער חמש. בסיום הרבע 18:24 לגליל.


רבע שני
הרבע נפתח במטח שלשות גלילי שהקפיץ את בחוריו של בית הלחמי ליתרון 14. פרנקו שוב ניסה לקחת טיים-אאוט בו רדה בשחקנים וניסה לעורר אותם אך ללא הועיל, ולמרות סלים של נחישות מצד אלן וגינת הפער לא צומצם. העניינים אף החלו להתחמם עם עבירה בלתי ספורטיבית של סטון על גינת (מרפק לפניו תוך כדי מאבק על כדור) אבל ספנסר וייס צלף שלשה שהחזירה את ההפרש. המתאזרח הוסיף חטיפת ענק ובראון נעל את המחצית עם שלשה גדולה ו-43:56 מהמם. הקבוצה הביתית עם מספר עצום של 16 איבודים.


טיילר סטון
טיילר סטון. האורחים בטירוף (עדי אבישי)


רבע שלישי
רביב לימונד קיבל טיפול אחרי שנפגע באפו, ורופא הקבוצה ליווה אותו על מנת לבדוק חשש לשבר. לפרנקו בוודאי היה הרבה להגיד לחניכיו במחצית, ובפתיחת הרבע המארחת הוכיחה שזה עדיין לא גמור ושלשה של מנקו הורידה ל-58:50. הקהל התעורר על מנת לדחוף את קבוצתו וג'ף אלן, שחתום כזכור על חוזה זמני, הוריד את הפער ל-64:61 עם דאנק אדיר. מקניל שהיה חלש הגיע גם הוא, קלע נקודה מהעונשין ובחדירת על השווה את המשחק לראשונה זה זמן רב. עם זאת, הקבוצה מהגלבוע לא באה לוותר, ועד סוף הרבע דאגו הבחורים באדום להחזיר את היתרון ל-64:69.


רבע רביעי
חוסר היציבות התל אביבי נמשך כשסטון ולידיי הקפיצו לפער שמונה. פרנקו שוב נאלץ לדרוש פסק זמן ומנקו את גינת החזירו ל-78:75 שלוש וחצי דקות לסיום. הדקות האחרונות התאפיינו בטירוף מוחלט כששתי הקבוצות רצות מצד לצד עם קליעות שהביאו למשחק צמוד במיוחד. תומר גינת בשלשת ענק השווה בדרך ל-82:82, אך שוכמן השיב בשלשה משלו. 20 שניות לסיום הפער עמד על פוזשן לטובת האורחים והפועל המקומית ביצעה עבירה על בראון שהחטיא אחת וזה 86:88 לגליל. המארחת יצאה להתקפה אחרונה, בנקס קיבל שלשה קשה והשליך ללא כיוון מה שהבטיח את הניצחון לבית הלחמי והצפוניים.


עירוני נהריה – מכבי חיפה 73:83
מכבי חיפה עדיין מדשדשת בפתיחת העונה, וגם בקרב הצפוני בנהריה יצאה סגנית האלופה עם ידה על התחתונה. למרות רבע ראשון נפלא של הירוקים (19:28), אריק אלפסי וחניכיו ידעו לחזור, ובהדרגה נגסו ביריבה עד ליתרון ראשון ברבע השלישי, כל הדרך לניצחון. קורי וובסטר ואלכס יאנג חיברו יחדיו 42 נקודות כשאצל היריבה שלושה שחקנים בלבד קלעו בדאבל פיגרס. גוני יזרעאלי ורג'ינלד באקנר רשמו הופעות בכורה בירוק.


קלעו לעירוני נהריה: וובסטר 22, יאנג 20, שולדבראנד 13, בן צבי ונאש 9 כל אחד, זיו 7, ליבינגסטון 3.


קלעו למכבי חיפה: מרטינס 15, באקנר 13, בלייזר 12, וורקמן 8, יבזורי ורודריגס 7 כל אחד, בואומן 6, קופרברג 3, יזרעאלי 2.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי