מכבי תל אביב דרסה 68:98 את נס ציונה ונשארה מושלמת

ג'ון דיברתולומיאו מול נאור שרון
ג'ון דיברתולומיאו מול נאור שרון | דני מרון

החבורה של נבן ספאחיה לא התקשתה מול העולה החדשה ורשמה ניצחון שביעי בשבעה משחקים. דיברתולומיאו הצטיין עם 20 נקודות. אבדיה בן ה-16 עלה להופעת בכורה בבוגרים. מכבי חיפה הביסה 74:95 את הפועל ת"א

(גודל טקסט)

המחזור השביעי בליגת העל בכדורסל ננעל הערב (ראשון) כשמכבי תל אביב הביסה 68:98 בחוץ את העולה החדשה מנס ציונה ונשארה מושלמת בזירה המקומית.


ללא דיאנדרה קיין וארטיום פראחוסקי שלא התלבשו למשחק, שחקניו של נבן ספאחיה הובילו מהרגע הראשון, והפער רק הלך וגדל עד הסיום בדרך לניצחון ליגה שביעי בשבעה מחזורים. ג'ון דיברתולומיאו הוביל את המנצחים עם 20 נקודות, 4 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, כשגם ג'ייק כהן בלט עם עם 17 נקודות ו-6 ריבאונדים. ג'רון ג'ונסון קלע 21 נקודות והוריד 6 ריבאונדים למארחת. בין לבין, הכישרון הצעיר דני אבדיה עלה להופעת בכורה במכבי תל אביב.





מכבי תל אביב שנשארה המושלמת היחידה בפסגת ליגת העל, תפגוש ביום חמישי ברצלונה בחוץ ותצא לפגרת נבחרות, אחרי תארח בהיכל את ז'לגיריס קובנה ותצא למשחק חוץ מסקרן בארנה אצל הפועל ירושלים. בצד השני השני, נס ציונה ירדה למקום האחרון בטבלה ונתנה לנדב זילברשטיין הרבה חומר למחשבה בפגרה.



ספאחיה והצוות נשארו מושלמים (דני מרון)


רשימת הקלעים

מכבי תל אביב: ג'ון דיברתולומיאו 20, ג'ייק כהן 17, דשון תומאס 15, פייר ג'קסון 12, יובל זוסמן 10, נוריס קול 8, איתי שגב 7, מייקל רול 4, ג'ונה בולדן 3.

 

עירוני נס ציונה: ג'רון ג'ונסון 21, טל דן 13, אלישי כדיר 9, דקוואן קוק 8, גיל אמיתי וטאליב זאנה 5 כל אחד, אלעד הופמן 2.



מהלך המשחק
רבע ראשון: נדב זילברשטיין פתח בחמישייה עם נאור שרון, ג'רון ג'ונסון, דקוואן קוק, אלישי כדיר וטאליב זאנה, נבן ספאחיה עלה עם פייר ג'קסון, ג'ון דיברתולומאו, מייקל רול, ג'ונה בולדן ואיתי שגב עלו במכבי ת"א. דיברתולומיאו פתח את המשחק עם שלשה, אך שרון וקוק הגיבו בצד השני. האורחים לא התרגשו וברחו ל-4:8, בדרך ל-13:20 בסוף הרבע.



שגב ומכבי תל אביב לא התקשו מול המארחת (דני מרון)

רבע שני: הצהובים פתחו את הרבע עם ריצת 2:14 ועלו ליתרון 15:34. הניסיונות של נס ציונה לעצור אותם לא עזרו, וסיימו את המחצית הראשונה ביתרון 26:49 בהובלת ג'ייק כהן.



כהן. הוביל את מכבי ת"א במחצית הראשונה (דני מרון)


רבע שלישי: נס ציונה קלעה ראשונה, אך ההפרש לא השתנה יותר מדי. האלי-הופ מרהיב של שרון לג'ונסון אמנם צימק ל-59:38 והמארחת שנראתה קצת יותר אנרגטית אפילו ירדה זמנית מתחת לרף 20 ההפרש, אך בסופו של דבר סיימה את הרבע בפיגור 72:50.


רבע רביעי: בניגוד לרבע הקודם בו המארחת עוד נלחמה, כאן הצהובים המשיכו לברוח וכבר הגיעו ל-59:89 ו-30 הפרש. המשחק הפך רשמית לגארבג' טיים ואפילו דני אבדיה בן ה-16 עלה מהספסל להופעת בכורה בבוגרים של מכבי תל אביב, שניצחה בקלות 68:98.


הפועל תל אביב – מכבי חיפה 95:74
ההצגה הכפולה בגן נר הסתיימה עם תבוסה קשה של הפועל ת"א במשחק הרדיוס שלה מול מכבי חיפה. האדומים נראו רע מפתיחת המשחק ואת הרבע הראשון סיימו בפיגור 26:18. כל הניסיונות של דני פרנקו להעיר את שחקניו עלו בתוהו.



בלייזר והירוקים דרסו את הפועל ת"א (מנהלת הליגה)


שאיפות החזרה של הפועל ת"א נמחקו לגמרי ברבע שלישי אדיר של סגנית האלופה (13:28) ובעשר הדקות האחרונות ג'רל מקניל ותומר גינת רק ניסו למזער נזקים. הקבוצה של פרנקו צנחה למאזן שלילי (4:3) ותנסה להשתפר לקראת המשחק מול מכבי ראשל"צ לאחר הפגרה.


הירוקים מנגד המשיכו במגמת השיפור מאז הצירוף של גוני יזרעאלי ורג'ינלד באקנר, ואחרי ששמטו ניצחון בחוץ מול עירוני נהריה בשבוע שעבר, השיגו ניצחון שני העונה וראשון אחרי כמעט חודש. אחרי הפגרה מחכה לעופר רחימי ושחקניו קרב תחתית חשוב מול הפועל אילת בחוץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי