פייר, התגעגענו: אליהו והלפרין הצטיינו בניצחון הפועל ירושלים

ליאור אליהו
ליאור אליהו | עדי אבישי

הפורוורד קלע שיא עונתי (14 נק'), הגארד הוותיק להט ברגעי ההכרעה (11) בדרך ל-78:90 על בני הרצליה וניצחון שלישי ב-3 משחקים בעידן מודי מאור. הפועל אילת ניצחה את גלבוע/גליל, שיא קריירה לאפיק ניסים בגיל 36

(גודל טקסט)

המחזור השביעי נמשך הערב (ראשון) עם שני משחקים מוקדמים, שהסתיימו בניצחונות חוץ. הפועל ירושלים ניצחה 78את בני הרצליה והפועל אילת גברה 82:88 על הפועל גלבוע/גליל. 


בני הרצליה – הפועל ירושלים 90:78

הפועל ירושלים השיגה ניצחון שלישי בשלושה משחקים בעידן מודי מאור ותצא לפגרת הנבחרות במקום השני בטבלה עם מאזן של שישה ניצחונות והפסד אחד בלבד.




ליאור אליהו העמיד שיא עונתי של 14 נקודות, יותם הלפרין להט אף הוא ברגעי ההכרעה וסיים עם 11 משלו, וביחד עם ג'רום דייסון (24) הובילו את האלופה לניצחון במגרש קשה, שבועיים לפני שתארח את מכבי ת"א ל"קלאסיקו הישראלי". הרצליה מצדה ממשיכה לסבול מחוסר יציבות משווע ואחרי ההדחה מהיורופקאפ פספסה הזדמנות להשיג ניצחון שני ברציפות בליגה.



מודי מאור. ישמור על המאזן המושלם? (עדי אבישי)
מודי מאור. ישמור על המאזן המושלם? (עדי אבישי)


מיקי גורקה. קבוצה לא יציבה (עדי אבישי)
מיקי גורקה. קבוצה לא יציבה (עדי אבישי)


קלעו לבני הרצליה: ג'ף אדריאן 22 ו-8 ריבאונדים, מייקל אפרבאה 17 (2 מ-8 ל-3), שון דוסון 14, דומיניק ארצ'י 12, טוריאן גרין 8, תום מעיין 3, סם סינגר 2.


קלעו להפועל ירושלים
: ג'רום דייסון 24, ליאור אליהו (7 מ-11 ל-2), סטרטוס פרפרוגלו 12, יותם הלפרין 11 (4 מ-5 ל-3), ריצ'רד האוול 10, קיילין לוקאס 8, יוגב אוחיון 6, אלן אומיץ' 5.



מהלך המשחק

רבע 1

בני הרצליה פתחה בחמישייה עם תום מעיין, שון דוסון, מייקל אפרבאה, דומיניק ארצ'י וג'ף אדריאן. ירושלים התחילה עם יוגב אוחיון, ג'רום דייסון, סטרטוס פרפרוגלו, ליאור אליהו וריצ'רד האוול.


האדומים פתחו טוב, הרבה בזכות האנרגיות החיוביות של יוגב אוחיון וטסו ל-0:7 שאילץ את מיקי גורקה להזעיק פסק זמן מוקדם. דוסון וארצ'י ניצלו את ההגנה הרכה של אליהו וצימקו ל-10:4. אפרבאה להט כבר במשחק הראשון בישראל עם עשר נקודות בשבע דקות שהפכו ל-15:17 למקומיים. ארצ'י דייק פעמיים מקום העונשין, אומיץ' הגיב עם אחת בצד השני והרבע הראשון הסתיים ב-16:19 למארחת.


אוהדי הפועל ירושלים (עדי אבישי)
אוהדי הפועל ירושלים (עדי אבישי)


יוגב אוחיון. פתח טוב (עדי אבישי)
יוגב אוחיון. פתח טוב (עדי אבישי)


רבע 2
אליהו היה האיש המרכזי של הקבוצה מהבירה. שלושה מהלכים טובים של הפורוורד בשני צדי המגרש העבירו חזרה את היתרון לצד האדום, 23:25 שתי דקות בתוך הרבע. הקצב ההתקפי עלה. לוקאס קלע שש נקודות באדום, אדריאן תפר שלשה בצד השני והלוח הראה 31:33 ארבע דקות להפסקה. הדקות האחרונות היו מלווים במספר אירועים מעניינים. שלשה של פרפרוגלו אושרה למרות שנקלעה לאחר ששעון הזריקות הסתיים, הרצליה ספגה עבירה טכנית לאחר שרק שחקן ישראלי אחד שהה על המגרש. לוקאס ואליהו המשיכו לבלוט והמחצית הסתיימה ב-41:46 לאדומים.


קיילין לוקאס. יכולת התקפית טובה (עדי אבישי)
קיילין לוקאס. יכולת התקפית טובה (עדי אבישי)


רבע 3
הרצליה פתחה את המחצית השנייה בצורה חדה וניצחה את המשחק המבולבל של היריבה מהבירה כדי לשטוף את המגרש ולסיים את הרבע עם 30 נקודות וביתרון 69:71 לקראת עשר הדקות האחרונות לאחר שלשה אדירה של ג'רום דייסון על הבאזר.


שחקני בני הרצליה (עדי אבישי)
שחקני בני הרצליה (עדי אבישי)


רבע 4
דייסון והלפרין הובילו ריצה בשלוש הדקות הראשונות והפכו ל-73:79. הגארד הישראלי המשיך ללהוט בדיוק בזמן ושלשה שלו קבעה 78:89 2:40 דק' לסיום. הדקות האחרונות כבר היו לפרוטוקול והחיוך של האדומים הופיע עוד הרבה לפני ה-78:90 בסיום.


ליאור אליהו. שיא עונתי (עדי אבישי)
ליאור אליהו. שיא עונתי (עדי אבישי)


הפועל גלבוע/גליל – הפועל אילת 88:82

אפקט פיטורי המאמן עבד גם על הפועל אילת. במשחק הראשון בעידן שאחרי מאיר טפירו ולפני ששרון דרוקר יעמוד על הקווים מהמשחק הבא, הקבוצה מהדרום השיגה ניצחון חשוב באחד המגרשים הקשים בליגה במשחק שנוהל על ידי עוזר המאמן ערן יצחקי.


אפיק ניסים שבר שיא קריירה בגיל 36 וסיים עם 32 נקודות (השיא הקודם היה 30) שיעזרו לקבוצתו להתחיל את הבריחה של הדרומיים מהתחתית לאחר פגרת הנבחרות. ג'ורדן לויד הצטיין גם הוא עם 21 נק', כולל שלשה מדהימה מחצי מגרש בסיום הרבע השלישי.



הצפוניים נעצרו אחרי שני ניצחונות רצופים למרות 19 של ג'ייקובן בראון ו-17 של חואקין שוכמן, שנפגע במהלך הרביעי ונעזר בחבריו כדי לרדת מהמגרש, אבל חזר כמו גדול ואף קלע שלשה שכמעט החזירה את קבוצתו למשחק. בסופו של דבר האילתים רשמו ניצחון עשירי ב-12 המפגשים האחרונים בין הקבוצות.

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי