מכבי אשדוד באר/טוביה תתלונן על הטיית משחקה נגד חולון

גלן רייס ג'וניור
גלן רייס ג'וניור | לירון מולדובן

קבוצתו של בראד גרינברג במתקפה נגד השופט גיא שמואלי: "אותו אחד שהרחיק את סק לפני שבועיים ושרק טכנית נגד גרינברג. הפעם זה בלתי נסבל וכואב מדי"

קבוצות: מכבי אשדוד
(גודל טקסט)

מכבי אשדוד/באר טוביה תתלונן על הטיית משחקה נגד הפועל חולון אמש (שבת). לטענת ראשי הקבוצה, הניצחון "נגזל מהם" לאחר שהשופט גיא שמואלי שרק לעבירת תוקף של הנרי סק במהלך האחרון של הזמן החוקי, בסיטואציה שאילולא השריקה הייתה עשויה להסתיים בסל ניצחון של אשדוד.

במועדון כועסים כאמור על תפקודו של שמואלי ולא מוכנים לקבל את ההפסד. עוד לפני שיגישו ערעור בנושא אמרו בקבוצה: "אין לנו בעיה להפסיד בכבוד, אך יש לנו מספיק כבוד כדי להפסיד כשאנחנו פחות טובים מהיריב ולא שהשופטים מחליטים שנפסיד". הנהלת הקבוצה בחרה הפעם לגבש ראיות וחומרים מצולמים בנוסף לחוות דעת של אושיות כדורסל ולהגיש תלונה על הטיית משחק לכאורה.

"הרוחות סוערות במיוחד נוכח העובדה כי זה שאחראי לגזילת הניצחון, גיא שמואלי, הוא אותו שופט שאחראי להרחקת השחקן הנרי סק נגד נס ציונה לפני שבועיים והוא שוב אותו השחקן שנגדו שרק השופט לעבירת תוקף ועצר סל בטוח שהיה מבטיח את ניצחונה של אשדוד אמש נגד חולון", נכתב בהודעה שהוציא המועדון, "באותו משחק לפני שבועיים, נגד נס ציונה, היה זה גם שמואלי ששרק עבירה טכנית נגד מאמן אשדוד בראד גרינברג ארבע דקות לסיום המשחק".


בראד גרינברג. גם הוא נענש על ידי שמואלי (דני מרון)

בהמשך ההודעה נכתב כי "עושה רושם כי אצבעו של השופט שמואלי, קלה על ההדק בהחלטות מכריעות משחקים – נגד אשדוד. בפעם הקודמת לא הלינה הקבוצה בצורה פורמאלית ו"פומבית", אך הפעם זה בלתי נסבל, בולט מדי, וכואב מדי. כל זאת מקבל משנה תוקף, נוכח ההחלטה לשבץ את שמואלי למשחק ודומה כי היא נועדה להתגרות באשדוד על תלונותיה במשחק הקודם, אך לפני שבועיים כסוג של "גיבוי" לשופט אשר כאמור, שגה. כך, מקבל שמואלי פרס במקום קנס על טעויותיו המכריעות. איגוד השופטים עסוק כנראה בלעשות דווקא לקבוצות ולחשוב שהם לב המשחק במקום שישאירו את הזירה לאלה שמשקיעים מכספם וממרצם ואף אלה שמשלמים את משכורותיהם של השופטים".

בתגובה לטענות מכבי אשדוד על השיפוט במשחק מול חולון ולדבריו של יושב ראש הועדה המקצועית של איגוד השופטים משה ביטון, אמר יושב ראש המנהלת שמואל פרנקל: "יש בהחלט מקום לבדוק בצורה רצינית ועמוקה את טענות מכבי אשדוד ולא ייתכן שתגובת איגוד השופטים היא לשלוח את ראשי מכבי אשדוד למשטרה. אינני יודע מאיפה יו"ר הועדה המקצועית של איגוד השופטים קובע מראש לפני בירור התלונה כי אין שום דבר וחצי דבר בטענות הללו ומשוכנע שאם יגישו תלונה כל הטענות יופרכו. אם באמת קובעים מראש את המסקנה אינני מבין למה יש טעם בכלל להגיש תלונה. אני מצפה מאיגוד השופטים לבדוק את טענות מכבי אשדוד בצורה יסודית ומעמיקה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי