פרנקל פנה לאיגוד: תאפשרו לשופטים לבצע בדיקה חוזרת במוניטור"

עמירם הלוי. המשחקים חוזרים לסדרם
עמירם הלוי | צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל

יושב ראש מנהלת הליגה העביר מסר לעמירם הלוי ואיגוד השופטים, בתקווה לבצע שינוי בנוגע לשיפוט בליגת העל. הפרטים המלאים בפנים

(גודל טקסט)

שמואל פרנקל, יושב ראש המנהלת, שלח היום (שלישי) מכתב ליושב ראש איגוד הכדורסל ויושב ראש איגוד השופטים ובו מספר הצעות לגבי תפקודם של השופטים במשחקי הליגה. המכתב נכתב לטענת המנהלת עוד לפני המשחק של מכבי אשדוד והפועל חולון, בסיומו הגישה הקבוצה של בראד גרינברג ערעור על התנהלות השופטים במשחק בכלל ועל שריקתו של השופט גיא שמואלי במהלך האחרון של המשחק בפרט.

בתחילת המכתב נכתב כי "בהמשך לשיחות רבות שניהלנו אתכם במשך חמש השנים האחרונות על מנת לבצע שינויים ושיפורים בנושא השיפוט ובעקבות העובדה שלא זכינו לשיתוף פעולה, ברצוננו להעלות על הכתב את הצעותינו".



ההצעה העיקרית שעולה מהמכתב היא כי במידה ואחת הקבוצות תתלונן על השיפוט, הנושא יבורר בצורה מעמיקה ורצינית כשתוצאות הבדיקה יועברו למנהלת ויישארו חסויים. בנוסף מבקשים במנהלת כי יש לאפשר פעם אחת לכל מאמן להפנות את השופטים לבדיקה חוזרת במוניטור. הצעה נוספת היא ששיבוצי השופטים ייעשו על ידי מחשב ולא על ידי אדם. בסיום המכתב מבקשים במנהלת כי "טעויות שופטים קריטיות אשר הכריעו משחקים וכן התנהלות לא הולמת של שופטים יגררו עונשים משמעותיים של השעיה ממספר משחקים. העונשים ידווחו למנהלת הליגה ולא יפורסמו לציבור".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי