מכבי ת"א תפגוש את הפועל ת"א ברבע גמר גביע המדינה

כארם משעור
כארם משעור | אודי ציטיאט

החבורה של ספאחיה ברחה ברבע השלישי ליתרון דו-ספרתי והביסה את רעננה 73:97. בולדן ומשעור כיכבו בכחול, בריסקר סיפק הצגה אצל הקבוצה מהשרון. בשלב הבא יתרחש דרבי תל אביב לוהט ב"דרייב אין"

(גודל טקסט)
אחרי התצוגה החד משמעית של הפועל ירושלים בנהריה וההעפלה של הפועל תל אביב והפועל אילת לשלב הבא, שמינית גמר המדינה נמשך הערב (ראשון) עם חמישה משחקים. מכבי תל אביב הביסה את מכבי רעננה מהלאומית 73:97 ותפגוש את הפועל תל אביב בדרבי לוהט ברבע הגמר. גם הפועל חולון, הפועל באר שבע, מכבי ראשון לציון ואשדוד ניצחו וגם כן העפילו לשלב הבא.


במחצית המשחק נערכה הגרלת רבע הגמר בגביע המדינה לגברים ונשים. הגרלת הגברים סידרה לנו ככל הנראה דרבי תל אביב: הפועל ת"א – מכבי ת"א/ מכבי רעננה, הפועל חולון – מכבי ראשל"צ, הפועל ירושלים – הפועל באר שבע – מכבי אשדוד – הפועל אילת.



ההגרלה הראשונה הייתה של הנשים ב-11 בינואר: בנות הרצליה – הפועל ראשל"צ, אליצור רמלה – מכבי אשדוד, א.ס. רמת השרון – בני יהודה, מכבי רמת חן – אליצור חולון.


הגרלה לוהטת בגביע המדינה (אודי ציטיאט)
הגרלה לוהטת בגביע המדינה (אודי ציטיאט)


נבן ספאחיה אמר לאחר המשחק על הגרלת רבע הגמר שסידרה לו דרבי רותח: "יש עוד הרבה זמן עד הדרבי. אנחנו קבוצה מקצוענית ואנחנו נגיע למשחק הזה כמו לכל משחק". לאחר המשחק מייקל רול ואיתי שגב נלקחו לבדיקת חומרים אסורים שגרתית, ראוי לציין שקפטן מכבי ת"א לא נכח בבדיקה הקודמת שנקבעה לו.


לפני המשחק מכבי רעננה קיימה טקס הוקרה לכבוד מארק בריסקר ואריק שיבק, לכבוד תקופתם הגדולה במועדון. 


שיבק בבריסקר. זכו לכבוד גדול (אודי ציטיאט)
שיבק בבריסקר. זכו לכבוד גדול (אודי ציטיאט)


מכבי רעננה – מכבי תל אביב 97:73

מכבי ת"א עלתה לרבע גמר הגביע ותפגוש שם את הפועל ת"א, בדרבי תל אביב מסקרן במיוחד. הקבוצה מהשרון עשתה חיים קשים לצהובים-כחולים במחצית הראשונה, כאשר מייקל בריסקר וגל טסלר כיכבו עם זריקות מחוץ לקשת, ומכבי ת"א ירדה למחצית רק ביתרון 37:35. החבורה של נבן ספאחיה העלתה הילוך ברבע השלישי וכבר ברחה ליתרון 20 הפרש בזכות משחק פנטסטי של כארם משעור וג'ונה בולדן. האורחים המשיכה לשלוט ברבע האחרון ושמרה על הפער דו-ספרתי עד הבאזר.


בולדן משקיף על פראחוסקי (אודי ציטיאט)

בולדן משקיף על פראחוסקי (אודי ציטיאט)

מהלך המשחק: 
כארם משעור פתח בחמישייה של ספאחיה, ותרם שלוש נקודות כבר בחמש הדקות הראשונות בדרך ל-9:12. 


זוסמן סיפק אסיסט ענק לפראחוסקי והסנטר עם דאנק ענק קבע 29:18 לאורחים.


גל טסלר קבר שלשה גדולה וצימק את ההפרש ל-29:21.


מייקל בריסקר תפר 3 מ-3 מחוץ לקשת וקבע 36:33 בלבד למכבי ת"א.


הבחורים של ספאחיה המשיכו לברוח ברבע השלישי ועלו ליתרון של 20 הפרש 64:44.


גל טסלר תפר עוד שלשה ורעננה עם 7 מ-11 מחוץ לקשת, הפער ירד ל-68:53.


באמצע הרבע הרביעי ג'ייק כהן קלע שלשה ראשונה והחזיר לכחולים יתרון 20 הפרש, 81:61.

 


בשלב הבא. שמיר (עדי אבישי) 


מכבי ראשון לציון – עירוני נס ציונה 87:92
מותחן כתום בין שתי קבוצות מליגת העל, הסתיים בניצחון של שמוליק ברנר. אנדרו קרופורד היה בלתי עציר עם 24 נקודות, ג'ייסון סיגרס תרם 20 למאמץ המלחמתי וגם מרפי הלוואי הוסיף 4 משלו. לצערה של נס ציונה, 15 נקודות של טאליב זאנה לא הספיקו. האחרון גם נפגע, בעקבות עבירה בלתי ספורטיבית של עידן זלמנסון.


הפועל באר שבע – הפועל רמת גן/גבעתיים 69:81
גם הפסקת החשמל לפני השריקה לא עצרה את הדרומיים בדרך לרבע הגמר. הקרב בין שתי הקבוצות מהלאומית היה שייך למארחת, ששלטה כבר מהרבע הראשון (21:28). התבוסה של האורחת במחזור האחרון מול רחובות לא הצליחה לחולל שינוי. גם היתרון שלה במחצית השנייה לא החזיק. סטורם וורן רתח עם 35 נקודות עבור המנצחת. 25 של נועם לייש לא הספיקו.


מכבי הוד השרון – הפועל חולון 91:77

הקבוצה הנהדרת של דן שמיר תהיה בשלב הבא. חולון קיבלה בחזרה את טו הולוואי, והוא סיפק חמש נקודות בשש דקות משחק סולידיות. הקבוצה מליגת העל ברחה ברבע השלישי עם פער 20 נקודות. רק יכולת מרשימה של ורנון טיל עם 24 נקודות הצליחה לקזז את הפער. טשוון תומאס בלט אצל המנצחת עם 21 נקודות ועשרה כדורים חוזרים.


מכבי חיפה – מכבי אשדוד/באר טוביה 77:70

בראד גרינברג חזר לרוממה, שם זכה באליפות עם הירוקים, וסידר לדרומיים כרטיס לשלב הבא. המפגש היה צמוד לאורך שלושת הרבעים, אך אשדוד הצליחה לרוץ ברבע הרביעי עד לניצחון היקר, והשני שלהם העונה על הירוקים. רג'י באקלנד בלט אצל עופר רחימי עם 17 נקודות, קמרון לוג הוליך את המנצחת עם 21 נקודות. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי