הפועל ת"א מתנגדת בחריפות לקיום הדרבי ביום ראשון

רמי כהן
רמי כהן | אודי ציטיאט

האדומים זועמים על דחיית הדרבי משבת שתגרום להם עומס לפני משחק הליגה ביום שלישי. תובע האיגוד המליץ להרחיק את מקניל מארבעה משחקים בגין התפרצותו על השופט במשחק מול הרצליה. השחקן התנצל

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

סערת קיומו של הדרבי ברבע הגמר ממשיכה להעסיק את הכדורסל הישראלי. לאחר הודעת איגוד הכדורסל מהבוקר (שני) שהמשחק ייערך ביום ראשון, הפועל תל אביב הוציאה הודעה חריפה בה היא קוראת לקיים את המשחק בשבת.


"מועדון הכדורסל הפועל תל אביב מתנגד נחרצות להעברת משחק הדרבי ליום ראשון", נכתב בהודעת המועדון. "המשחק במסגרת רבע גמר גביע המדינה נקבע ליום שבת, לאחר שהקבוצה תיאמה מראש עוד בטרם ההגרלה כי תשחק את רבע הגמר ביום שבת לאור מספר אילוצים וביניהם קיומו של דרבי במסגרת הליגה ביום שלישי ואירועים אחרים. מאיגוד הכדורסל אף אישרו את המועד לפני ההגרלה כולל אישור בכתב לאחר ההגרלה".

 

"אולם, מיד לאחר פרסום ההודעה, פתחה מכבי תל אביב במסע לחצים במטרה להזיז את המשחק על מנת להתחשב בלוח הזמנים של המפעל הפרטי בו הם משתתפים – ואינו קשור בשום צורה לליגה המקומית או לאיגוד הכדורסל".


בעניין אחר, בית הדין של איגוד הכדורסל החליט להעמיד את ג'רל מקניל לדין ביום החמישי הקרוב בעקבות התנהגותו במשחק האחרון נגד בני הרצליה. במהלך המשחק הגארד ספג עבירה טכנית שניה כשהיה על הספסל והורחק, אך מקניל זעם על ההחלטה של השופט דן ילון ורץ לעברו באופן מאיים עד שנבלם על ידי חבריו לקבוצה. 


כעת הגיש תובע האיגוד, עו"ד טל אור, את מסקנותיו ובהן דרישה להשית על השחקן עונש קשה "מאחר שמדובר במקרה חמור מאוד ויתכן אף שתקדימי שבו שחקן מקצועני בליגת העל האמור להוות דוגמה אישית ומודל לחיקוי לכל דבר ועניין מנסה לתקוף באלימות פיזית את שופט המשחק, דבר שנמנע במזל גדול בזכות שחקני קבוצתו, והכל במטרה להוקיע את הדברים ולמנוע הישנותם בעתיד".


העונשים עליהם המליץ תובע האיגוד הם:

א. הרחקה בפועל מארבעה משחקים רשמיים.
ב. קנס כספי בפועל בסך של 28 אלף שקלים, בנוסף לקנס האוטומטי בסך 12 אלף שקלים.
ג. הרחקה על תנאי למשך שנתיים משמונה משחקים רשמיים, וזאת במקרה של עבירה חוזרת.


אתמול הגיש מקניל מכתב התנצלות לאיגוד בו הביע את התנצלותו על התקרית שאירעה: "אני מעוניין להביע את סליחתי הכנה והעמוקה בקשר להתנהגותי במשחק בשבת", כתב השחקן, "ההתנהגות שלי לא משקפת את האישיות שלי או את הדרך בה אני מתנהג במהלך הקריירה. אני יודע שכשחקן כדורסל אני צריך להוות דוגמה לאוהדים ולחברי לקבוצה ואני מבין שהתנהגותי לא מתקבלת על הדעת. שמעתי אנשים שאומרים שניסיתי לפגוע בשופט, אבל כמובן שזה לא נכון. אני מצטער על הדברים שאמרתי בלהט המשחק, אבל מעולם לא התכוונתי לפגוע במישהו פיזית. אני מתנצל על התנהגותי ואני יכול להבטיח שזה לא יקרה שוב".



יורחק לארבעה משחקים? מקניל (דני מרון) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי