בית המשפט המחוזי קבע: הדרבי התל אביבי ישודר בערוץ הספורט

שחקני מכבי תל אביב כדורסל
שחקני מכבי תל אביב כדורסל | עד אבישי

בתום דרמת ענק, ההחלטה ניתנה במעמד צד אחד וקבעה כי מפגש רבע הגמר גביע המדינה יועבר כסדרו ב-21:00. בהחלטה נכתב: "מניעה של שידור המשחק מהווה הפרה של יסודות ההסכם". בהפועל ת"א הגיבו: "לא נזנח את המאבק"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)
אחרי סערת הענק סביב שידורו של הדרבי התל אביבי ברבע גמר גביע המדינה, בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע הערב (ראשון) כי המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ הספורט, כפי שתוכנן בשעה 21:00. בהחלטה של בית המשפט נכתב: "לפי בקשה בהולה במעמד צד אחד במתן צו המאפשר צילום ושידור משחק רבע גמר גביע המדינה המתקיים הערב וזאת ללא כל הפרעה". 


עוד נכתב: "המבקשת (ערוץ הספורט) טוענת כי מניעה של צילום ושידור המשחק היום מהווה הפרה יסודית של ההסכם בינה ולבין האיגוד. במקביל, תיגרם פגיעה קשה בכלל צופי הכדורסל בארץ וכי מאזן הנוחות פועל באופן מובהק לטובתה משלא ברור איזה נזק ייגרם להפועל תל אביב כתוצאה ממתן הצו. איגוד הכדורסל טוען מצדו כי זכויות השידור מצויות בידו ולא בידי הקבוצות, הוא אישר את ההסכם ולא נשמעו טענות בדבר תוקפו של ההסכם מאז היכרותו ועד היום".



השופטת ירדנה סרוסי בחרה לתקוף את האדומים: "הטעם העיקרי להתנגדותה של הפועל תל אביב נעוצה בכעסה על ערוץ הספורט, כי לשיטתה הם מעדיפים את האינטרסים של מכבי תל אביב ופיה טענות שונות לקונספירציה מצד ערוץ הספורט ולכן אין דבר וחצי דבר עם טענות משפטיות הקשורות לתוקפו של ההסכם. לאחר שבחנתי את טענות הצדדים, נחה דעתי כי מקום לייתן את הצו כמבוקש וזאת מטעמים מובהקים של מאזן הנוחות. אי שידורו של המשחק יפגע פגיעה קשה בציבור אוהדי הכדורסל המצפה בכיליון עיניים לצפות במשחק ובכלל אוהדי הקבוצות, לרבות אוהדי הפועל תל אביב שלא יזכו להיות באולם עצמו בעת קיומו של המשחק".




הטענות של האדומים הופכו. רמי כהן (אודי צטיאט) 


הפועל תל אביב הגיבה להחלטה של בית המשפט: "בית המשפט המחוזי בתל אביב מסר לבאי כוחה של הפועל תל אביב צו המחייב את שידור המשחק הערב. אנו כמובן נכבד את בית המשפט ונאפשר את שידור המשחק בהתאם לפסיקה. המועדון ויועציו המשפטיים לא מתכוון לזנוח את המאבק המשמעותי שנמצא לפנינו, ומתכוון לפעול מול כל הגורמים שרמסו ברגל גסה את ההתחייבות שלהם כלפינו, ובראש הראשונה איגוד הכדורסל ששכח שתפקידו לשרת את הקבוצות ושיקר למועדון במצח נחושה בסוגיית קביעת מועדי המשחקים. הפועל תל אביב תמשיך לפעול לחשיפת ההליך בו נמכרו זכויות השידור ללא מכרז, נגד ניגודי האינטרסים של הגוף המשדר ונגד ההתנהלות מולנו לאורך כל השבוע האחרון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי