פנאן: מושפל. בושה. האיגוד, הנהלת הפועל ת"א, כולם חלק מהתופעה

רגב פנאן
רגב פנאן | עדי אבישי

מאמן הכושר של מכבי ת"א תקף בפוסט זועם בפייסבוק את אוהדי הפועל ת"א לאחר ה-77:73 בדרבי. תובע האיגוד דרש מבית הדין לסגור את יציע 1 בדרייב-אין עד לסיום העונה. מנהלת הליגה יצאה במתקפה על האיגוד

(גודל טקסט)
תחושות קשות במכבי תל אביב לאחר ההפסד אמש (שלישי) 77:73 להפועל תל אביב, שחתם להם את הסיבוב הראשון של הליגה בטעם מר עם הפסד ליריבה העירונית. הצהובים קיוו להשלים ניצחון שני השבוע על האדומים, אך לא הצליחו להתעלות בדקות הסיום, בהן הציגו יכולת חלשה שכללה איבודים והחטאות. 


גם הפעם נרשמה תקרית בין אוהדי הפועל תל אביב שקיללו את רגב פנאן והשליכו לעברו מטבעות וחפצים מהיציעים. בזמן שהצהובים תיעדו את המתרחש, מאמן הכושר לא הצליח להכיל יותר את הסיטואציה ותקף את כל הנוגעים בדבר בפוסט חריף, בו העביר גם ביקורת על המנהלת ואיגוד הכדורסל: "בושה, פשוט בושה וחרפה. פעם שנייה בשלושה ימים שהרגשתי מושפל. פעם שנייה שהרגשתי לבד מול הקללות, הנאצות, המצתים שנזרקו לעברי גם היום אצלי בבית בהיכל מנורה. המנהלת, האיגוד, הנהלת הפועל תל אביב הם כולם חלק מהתופעה. כולם אומרים שיהיה בסדר, כולם אומרים שהם ייענשו. אז לראשי האיגוד, המנהלת והפועל תל אביב דעו לכם – אתם נוראיים לא פחות מקומץ ה-"low life" שעושים את הדברים האלה ומרשים להם לדרוך על כל מה שיפה בספורט. לי אין מה לפחד. אני מוכן לשלם מחיר על המילים שכתבתי פה מילה במילה", היו רק חלק מהמשפטים שפנאן הביע באמצעותם את אכזבתו והפגין את כעסו.



הבוקר הוציא איגוד הכדורסל את מסקנות התובע טל אור מרבע גמר הגביע ביום ראשון, לפיהן הפועל ת"א תעמוד לדין. אור ציין במכתבו את הקללות והגידופים הקשים שספג פנאן במהלך מחצית המשחק, ולפיכך דורש התובע להעמיד את הקבוצה לדין ולהענישה בעונשים חמורים: "לאור החומרה היתרה של מעשי האוהדים, אשר עלו עד כדי תקיפה מכוונת ואיומים לפגיעה פיזית קשה ואף לאיום ברצח, אני מבקש אתצ העונשים הבאים – סגירת יציע האוהדים בצורה מלאה עד לסיום העונה, קנס 70,000 שקלים והטלת עונשים על תנאי למשך שנתיים של סגירה הרמטית של היציע, שני משחקי בית ללא קהל וקנס על סך 70,000 שקלים. בנוסף אבקש לזמן לדיון את פנאן לטובת מתן עדות".




מאוחר יותר, פרסמה אף מנהלת הליגה תגובה על האשמותיו של פנאן: "מנהלת ליגת העל בכדורסל מביעה שאט נפש מהקריאות נגד מוני פנאן. אנו מבינים ללבו של רגב ולא נשפוט אותו בשעת כעסו, אך לדעתנו הביקורת כלפינו אינה במקום". לפי תגובתה הארוכה של המנהלת, הסמכויות המשפטיות בענף שמורות אצל איגוד הכדורסל, שסירב בעבר לחלוק אותן עם המנהלת.

נוסף על כך, במקרי עבר כדוגמת התביעה נגד הקריאה "אבנר קופל מת", הציגה המנהלת כיצד בית המשפט נמנע מלפסוק נגד אוהדים בטענה כי מדובר בקריאה נייטרלית: "את כבילת סמכות מנהלת הליגה לפעול נגד תופעות כגון אלו, יש להפנות לאיגוד הכדורסל. המנהלת קוראת לשרת הספורט מירי רגב, לבדוק כיצד ניתן לתקן את החוק, ולכנס פגישה עם כל הגורמים הרלוונטיים".



הצטרפו לדף הפייסבוק של רוני כהן – ווינר שוט 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי