בקושי אימון: מכבי תל אביב כבר עם הפנים למשחק מול באמברג

פייר ג'קסון מול ניב ברקוביץ'
פייר ג'קסון מול ניב ברקוביץ' | עדי אבישי

האוהדים נמנמו, השחקנים של מכבי ת"א ויתרו לעצמם, שגב לא בדיוק הבין מה שהסבירו לו ורק ספאחיה אמר בפשטות: "אנחנו הרבה יותר טובים מהם". סיכום הניצחון של הצהובים על הפועל אילת

(גודל טקסט)

1. בשורה התחתונה, מכבי תל אביב השיגה מה שהייתה צריכה אחרי שני הפסדים להפועל תל אביב וריאל מדריד, וה-63:82 על הפועל אילת הסב את הפוקוס למשחק היורוליג החשוב נגד באמברג ביום חמישי.

התחושה העיקרית ביד אליהו הייתה של נמנום מתמשך, כשמעבר לדאנקים מליגה אחרת של ג'ונה בולדן, לא הציגו הבחורים של נבן ספאחיה יכולת משכנעת במיוחד, ולמזלם היריבה זרמה.

הדרומיים דווקא סגרו פער דו ספרתי בעשר הדקות הראשונות בדרך ל-22:18, אך ברבע השני הותיר שרון דרוקר את ג'ורדן לויד על הספסל וקיבל ריצה צהובה שבדיעבד סגרה את המשחק.

איתי שגב. לא הבין מה שהסבירו לו (עדי אבישי)
איתי שגב. לא הבין מה שהסבירו לו (עדי אבישי)

2. "אם זה עושה מישהו שמח אז כן, בדיעבד לא הייתי מוציא את ג'ורדן", סיכם דרוקר בהשלמה את מסיבת העיתונאים אחרי המשחק. מאמן אילת דיבר על כך שעם קצת יותר ריכוז אפשר היה להגיע לקרב צמוד יותר, אך מנגד ספאחיה טען בפשטות: "ברור שאנחנו יותר טובים".

לקרואטי יש כעת בעיה לא פשוטה ביום חמישי, אז כאמור תגיע באמברג להיכל, ומכבי תל אביב תצטרך להוציא מעצמה הגנה אגרסיבית הרבה יותר. חוסר הקשיחות בהגנה נובע בין היתר מבחירה של שחקנים באופציה הקלה של חילוף על מרבית החסימות, מה שמאפשר הנעת כדור יחסית חופשית, שבמקרה של אילת פחות נוצלה.

ג'ון דיברתולומיאו התייחס לנקודה: "לפני כל משחק אנחנו מבצעים התאמות. בוודאי שחילוף זאת האופציה האחרונה אבל זה לא תמיד מצליח". עוד אלמנט שמקשה על הקבוצה הוא חוסר התיאום בצד ההתקפי, וגם אמש מצבים רבים הסתיימו בכדרור ארוך וחסר תכלית עד זריקה של אחד השחקנים. הגדיל לעשות דיברתולומיאו, שבפתיחת המחצית השנייה ניגש בעצמו לאיתי שגב והסביר לו בצורה פרטנית איך לצאת מהר מהצבע כדי לחסום ולפנות מקום לחדירה. שגב שמע, הנהן, והתקפה לאחר מכן שוב רץ לעבר הרכז בתזמון רע כשזה ביקש לחדור.

דרוקר.
דרוקר. "הורג את השחקנים" (עדי אבישי)

3. כאמור, אילת היא לא בדיוק המדד לפיו תיבדק מכבי ת"א. כמו שהגדיר זאת דרוקר: "אני הורג את השחקנים שלי מבחינת דקות פשוט כי אין לי ברירה". היריבות הבאות של הצהובים יגיעו עם הרבה יותר עומק על הספסל, והצהובים יהיו חייבים להראות יותר אסרטיביות הגנתית והתקפית. "אנחנו עמוקים ולראיה הספסל שלנו קלע 48 נקודות מתוך 82", אמר ספאחיה בסיום, "אנחנו בתהליך ואין מה לעשות חוץ מלהמשיך". זאת אכן מחמאה, למחליפים אבל מה זה אומר על שחקנים כאלכס טיוס ודיאנדרה קיין? התשובות ביום חמישי, אולי. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי