אלון: "למכבי ת"א אין שום אינטרס לעזור לנו לגדול, אבל נהיה ביורוליג"

אורי אלון
אורי אלון | דני מרון

הבעלים של הפועל ירושלים התראיין ל-103FM ולא השאיר אבן לא הפוכה. "ג'רלס? אין שחקן מעל מאמן. קציקאריס? פגע בקבוצה. בר טימור? לא אגיד לשחקן לא ב-2 בלילה. מודי מאור? אולי עוד יהיה פיני גרשון"

(גודל טקסט)

"היורוליג הוא עניין מסובך פוליטית. אני לא יודע אם מכבי תל אביב עוזרת, אהיה מופתע אם כן. אני לא הייתי מצפה מיריבה ספורטיבית לעזור להפועל ירושלים לגדול ולהגיע ליורוליג, אני לא חושב שהם צד בעניין", כך אמר אורי אלון, הבעלים של האדומים מהבירה בראיון ל-103FM בו דיבר על כל הנושאים החמים: הכישלון ביורוקאפ, הפרידה מקרטיס ג'רלס, פיטורי פוטיס קציקאריס, ניסיונות הכניסה ליורוליג, מודי מאור והחזון לגבי המועדון בעתיד. הראיון נערך לאור הכללתו של אלון ברשימת אנשי השנה של "גלובס".

על הכישלון ביורוקאפ: "העונה הזו התחילה בצורה שלא ציפיתי. הפציעה של טרנס קינסי ואז הפציעה הראשונה של ריצ'רד האוול. הייתה גם בעיה חברתית עם המאמן ועם ג'רלס, וזה פגע לנו באירופה. ברגע שאתה מפסיד כמה משחקים אין דרך לתקן. לא השקעתי את הכספים שהשקעתי כדי לעוף בשלב הראשון. היו גם בעיות בבניית הקבוצה. בחברה שלי, אם אני רוצה ללכת לעיר חדשה ולפתוח שם עסק, אני יודע בוודאות שזה יצליח. אבל בכדורסל זה לא כך".

על הפרידה מג'רלס ופיטורי קציקאריס: "עם קרטיס והמאמן קרו דברים שאף פעם לא נתקלתי בהם. הייתי צריך להעביר מסר שאין שחקן שהוא מעל המאמן. זה לא יקרה אצלי, גם אם זה יוביל להפסדים. אצלנו יהיה מאמן חזק. אלו ערכים שמאוד חשובים לי. לא חתכתי את ג'רלס כדי לשמור על המאמן, הוא פשוט לא התאים. ארבע שנים וחצי לא פיטרתי מאמן, זה לא היה במקרה. אני מאמין במאמנים שלי, וכשקורה מצב שאני מרגיש שזה פוגע בקבוצה וזה משהו שנמשך כמה זמן, אז אין מנוס מלפטר".

על מינויו של  מודי מאור: "מודי מאמן מצוין והיום הקבוצה במצב שיש רוטציה ברורה בקבוצה, היררכיה ברורה. אני בטוח שעוד אסתכל אחורה ואגיד שהיתה לנו עונה טובה. אני מוכן לספוג את השכר לימוד שלו. אם נגיע לגמר גביע ולגמר הפלייאוף אני בטוח שיהיה בסדר. הוא לא עבר את הדרך של פיני או צביקה, אבל צריך לתת לו את ההזדמנות. אולי יום אחד הוא יהיה פיני גרשון".


אלון. "רוצה להגיע למצב שנהיה מוכנים ברמה ארגונית להתחרות ברמות האלו"


על ההשפעה של הכישלון על ההשתלבות ביורוליג
: "הקבוצות שמשחקות ביורוליג לא נמצאות שם כי כולן זכו ביורוקאפ. בעונה שעברה הגענו לפיינל פור, וכל אחת מהקבוצות שהיו ביחד איתנו (חימקי, ולנסיה ומלאגה) נמצאות העונה ביורוליג. הרמה של הטופ יורוקאפ הוא בין 4-8 ביורוליג. אם אתה מגיע לרמה הזו אתה כנראה ברמה של יורוליג".


על הניסיונות שלו להשתלב בכל זאת ביורוליג:
"אני כל הזמן בקשר איתם. הבעיה שהיורוליג מנסה להתרחב לכל מיני מקומות בשביל ספונסרים ושתי ערים מישראל מצמצם להם את השוק, מבחינתם מתאימה רק קבוצה אחת. כדי שנהיה ביורוליג צריך הישגים ספורטיביים ואולי גם עם ספונסרים. לדרושאפקה עלה ארבעה מיליון יורו לשנה להשתתף ביורוליג בזכות הספונסר שלהם.  צריך לעשות שינויים יותר ברמה של הארגון מאשר ברמת השחקנים. אני רוצה להגיע למצב שאנחנו מוכנים מבחינה ארגונית להתחרות ברמות האלו, שחקנים תמיד אפשר להחליף, אנחנו נהיה ביורוליג".


מאור. אורי אלון מוכן לספוג את שכר הלימוד שלו (עדי אבישי)


על הבריחה של רפי מנקו:
"אני החלטתי לשחרר את מנקו כי לא קיבל דקות. אני שלחתי אותו לאילת. למה לא החזרתי אותו אלינו? כי יכול להיות שהוא עדיין לא בשל בשביל המטרות שלנו. יש לנו את הישראלים המובילים שלנו שמוליכים אותנו לכל הגמרים האפשריים. איבדתי אותו להפועל תל אביב? אני חושב שמנקו שחקן מצוין ואין כזה דבר צמיתות. תמיד אפשר לחזור".


ההחתמה של טימור:
"בר שחקן צעיר יחסית ואנו מאמינים בו. כשהוא מתקשר ב-2 בלילה למרות שהיה לו חוזה חתום בצד השני ואומר שהוא רוצה להישאר בהפועל ירושלים, אני לא יכול לומר לו לא. הקבוצה משתפרת ומתקדמת, סיכומים נעשה ביוני".


"ברגע שהחתמנו את אליהו והלפרין זה השפיע גם על מכבי" (אודי ציטיאט)

פיינל-פור או סדרות? "אני לא אחראי על מכבי ת"א ולא מדבר עליהם. יש כזה דבר שנקרא ואקום בעולם, וברגע שהחתמנו את אליהו והלפרין זה השפיע עלינו וגם עליהם. נכנס כוח חדש – אנחנו, והם עושים התאמות וגם אנחנו עושים התאמות. אני לא רוצה את הפיינל פור. אני מעדיף שיהיו סדרות, אני רוצה להתחרות בצורה הכי מוכרת כדי להיות הכי טוב".

הטעויות שלו: "כל הטעויות שנעשו באחריותי. אין שום דבר שקורה בהפועל ירושלים שלא באחריותי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי