ירושלים הביסה את ראשון לציון, נס ציונה ניצחה בגן נר

אומיץ'
אומיץ' | דני מרון

האלופה להטה עם 78:92 בעיר היין, 30 נקודות לג'רום דייסון. הכתומים גברו 77:91 על גלבוע/גליל, 20 לדקוואן קוק

(גודל טקסט)
המחזור ה-13 בליגת העל ננעל הערב (שני) עם שני משחקים שהניבו שני ניצחונות חוץ. הפועל גלבוע/גליל פגשה בביתה את עירוני נס ציונה מהתחתית. הכתומים הפתיעו בניצחון מרשים, 77:91. הפועל ירושלים התארחה אצל מכבי ראשל"צ וגברה עליה 78:92.


מכבי ראשון לציון – הפועל ירושלים 92:78
לראשונה העונה, הפועל ירושלים מחזיקה ברצף של ארבעה ניצחונות ליגה. בלי ריצ'רד האואל, רונלד רוברטס וטרנס קינסי, התפוצצה הערב (שני) האלופה מעבר לקשת ועם 15 שלשות – שווה לשיא הליגה העונתי – גברה בחוץ על מכבי ראשל"צ 78:92 בדרך להתבססות במקום השני בליגת ווינר סל.




קלעו למכבי ראשל"צ: מארק טולפסן 15, אבי בן שימול 13, עודד ברנדוויין ודרו קרופורד, 11 כ"א, מרפי הולוואי 10, ג'ייסון סיגרס 9, יניב סולומון 5, עידו זלמנסון 4. 


קלעו להפועל ירושלים
: ג'רום דייסון 30, אלן אומיץ' 21, סטרטוס פרפרוגלו 13, בר טימור 12, קיילין לוקאס 9, ליאור אליהו 7.


ראשל"צ פתחה עם בן שימול, סיגרס, קרופורד, טולפסן וזלמנסון, ירושלים עם אוחיון, טימור, דייסון, אליהו ואומיץ'. הסנטר הסלובני היה נחוש להצדיק את מקומו בחמישייה וקלע שמונה נקודות עד אמצע הרבע, מהעבר השני טולפסן ובן שימול במהלכים יפים שמרו את הכתומים קרובים, 13:10. דייסון התחמם עם חמש נקודות רצופות, קרופורד צימק ל-19:13 בסיום הרבע הראשון.




דייסון. משחק ענק וניצחון גדול (דני מרון)


המארחים שיפרו את ההגנה ועם שש נקודות רצופות השוו ל-19:19 מקליעות עונשין של בן שימול. דייסון הוביל ריצת 0:9 פרטית עם שני סלים ואסיסטים לאומיץ' ופרפרוגלו, קרופורד ניסה לעצור את ההתלהבות של האדומים, אלא שאז הגיע מטח שלשות מידיהם של פרפרוגלו, טימור (שתיים) וכמובן דייסון עצמו (22 נקודות ושש שלשות!), שהגדיל את היתרון ל-28:46. סולומון הגיב בפאול וסל וביחד עם בן שימול מיזער נזקים בריצת 0:7, לפני שאומיץ' (13 נקודות ו-10 ריבאונדים במחצית) רשם מהלך של 3 נקודות וקבע 35:49. שלשה קשה של בן שימול בסיבוב צימקה על הבאזר, 49:38.


דייסון המשיך את ההצגה שלו בחזרה מחדרי ההלבשה ושלשה קשה שלו מהפינה, שביעית במספר, קבעה 39:56. קרופורד וברנדוויין שיפרו את מאזנה העגום של ראשל"צ מעבר לקשת, טימור המשיך את המטווח מהעבר השני עם שתיים רצופות, 47:62. טולפסן וסיגרס ניסו לצמק, אבל לחגיגה של דייסון הצטרף גם פרפרוגלו וסל של אומיץ' חתם את הרבע ביתרון 57:72.



המנצחים מודים לקהל שעשה את הדרך מהבירה (דני מרון)


הרבע האחרון נפתח עם קליעת עונשין של לוקאס לאחר טכנית לקרופורד, ופאול וסל של פרפרוגלו הגדיל ל-57:76. טולפסן סגר ריצת 0:6 במהלך היפה של הערב, אלי הופ ממסירה של סיגרס, אלא שלוקאס החזיר את ההפרש מעל 20 עם שמונה נקודות רצופות, 63:84. סיגרס בסל משוגע השאיר איזושהי תקווה לכתומים, אומיץ' דאג לחסל גם אותה בדאנק גדול, 78:92 בסיום.


הפועל גלבוע/גליל – עירוני נס ציונה 91:77
במשך שבועות רבים חיכתה עירוני נס ציונה שהרכש הנוצץ שלה, דקוואן קוק, יתאושש מהפציעה שפקדה אותו בקיץ ויתחיל לעשות את ההבדל. אחרי סיבוב ראשון עם פחות מ-29% לשלוש הפגיז אלוף השלשות באולסטאר ה-NBA לשעבר חמש שלשות שלא הספיקו מול הרצליה, אבל הערב (שני) בגן נר הוא כבר עלה לשש קליעות מוצלחות מעבר לקשת – ארבע מהן ברבע האחרון – והעלה את הכתומים מעל הקו האדום עם 77:91 בחוץ על הפועל גלבוע/גליל.



דקוואן קוק. כמה שנס ציונה חיכתה ליכולת הנהדרת שלו (לילך וייס, מנהלת הליגה)


עוד לפני השלשות של קוק, הגיע שינוי בגישה של הכתומים, שנעלו את הסל ברבע השלישי וספגו בו 9 נקודות בלבד. קאליף ווייאט, עדיין על אזרחי מהספסל, ראה את קבוצתו החדשה צולפת בסך הכל 11 שלשות ב-50%, את גרי בראון-רמירז מוסר 9 אסיסטים מול איבוד בודד באחד ממשחקיו הטובים ביותר העונה ואת טל דן ואלעד הופמן מביאים הרבה ניסיון וחוכמה בדקות המהפך.


גלבוע/גליל מנגד מאבדת גובה עם הפסד שני ברציפות, ובמוצ"ש מחכה לה משחק חוץ קשה בהיכל מנורה מבטחים. ג'ייקובאן בראון סחב את הקבוצה במחצית הראשונה ודיאנג'לו הריסון בשנייה, אבל האדומים חסרו את האנרגיות והאגרסיביות שהפכו לסמל המסחרי שלהם ונכנעו בפעם השנייה העונה לעולה החדשה.


קלעו להפועל גלבוע/גליל: דיאנג'לו הריסון 20, ג'יקוב בראון 18, בן אלטיט 12, קליבלנד מלווין 10, חואקין שוכמן 9, זאק לידיי 6, טל קרפלס 2.


קלעו לעירוני נס ציונה: דקוואן קוק 20, טאליב זאנה 16, גארי בראון-רמירז 14, ג'רון ג'ונסון 13, טל דן 12, אלעד הופמן 9, אלישי כדיר 4, נאור שרון 3. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי