מודי מאור: לא היו לנו תשוקה ואמונה. זה מדאיג מאוד

מודי מאור
מודי מאור | דני מרון

מאמן ירושלים לא היה רגוע אחרי ההפסד לחולון בחצי גמר הגביע, והתייחס לישראלים: "לא נותן דקות לפי דרכונים". שמיר של שיחת המוטיבציה של פניני וקולמן: "אני לא קשור למה שקרה במחצית, יש פה דמויות מעניינות"

(גודל טקסט)

1. אוהדי הפועל ירושלים באו אמש (שני) עם אמונה גדולה להיכל מנורה מבטחים. אחרי הכל, בפעם האחרונה שהם שיחקו על תואר במגרש בשכונת יד אליהו הם יצאו עם צלחת האליפות. כנראה שהשחקנים שלהם האמינו קצת פחות. כשהדברים עבדו ברבע השני ובתחילת הרבע השלישי זה עוד היה נראה בסדר, אבל כשהמומנטום עבר לצד של הפועל חולון, הגיעה קריסה טוטאלית. "לא היינו שם באנרגיות שהיינו צריכים ולא היו תשוקה ואמונה. זה מדאיג מאוד", הודה המאמן מודי מאור, אבל התנגד לנקוט במילה התפרקות. "זה לא ההגדרה למה שקרה לנו. פשוט לא הגבנו טוב ואיבדנו את הדרך שלנו".

ומה עם יותם הלפרין? הקפטן האדום נשאר על הספסל מתחילת המשחק ועד סופו וגם ברגעים בהם שום דבר לא עבד לא קראו לו להציל את המולדת. "מצ' אפים הגנתיים כאלה ואחרים גרמו שיותם לא ישחק", ניסה מאור להסביר ולא הצליח לשכנע. "רצינו להיות עם הרכבים הגנתיים מול היכולת ההתקפית של חולון, זה ממש לא אומר שהוא איבד את מקומו בקבוצה". כשנשאל על השיחה, שלטענת הלפרין התקיימה לפני מספר חודשים ובמהלכה הוחלט שבמשחקים החשובים הישראלים יובילו, ענה מאור בתקיפות: "לא התקיימה שום שיחה כזאת. אני לא נותן דקות לפי דרכונים".

מי שראה את הפנים העגומות של אנשי הקבוצה מהבירה הבין שהחשש הגדול שלהם הוא מכך שהם בכלל לא יהיו פקטור במאבק האליפות. "ירושלים לא תגיע לפיינל פור, תזכור מה שאני אומר", אמר לי איש כדורסל ותיק. "אנחנו עדיין טובים", ניסה קיילין לוקאס לשכנע בעיקר את עצמו. "כמובן שאנחנו רוצים לזכות באליפות, אבל נצטרך להשתפר בשביל כך". גם כאן מאור רואה את הדברים אחרת מכולם: "חד משמעית אנחנו יכולים להתמודד עם מכבי ועם חולון על הכל".

2. בירידה למחצית ביקשו שחקני הפועל חולון מהצוות המקצועי להישאר 2-3 דקות מחוץ לחדר ההלבשה. חנן קולמן וגיא פניני אספו את השחקנים, ליבנו מה לא עבד ולרבע השלישי הסגולים יצאו כמו מלוע של תותח. "מה שקרה במחצית לא קשור אליי", הודה דן שמיר. "יש לנו כל מיני דמויות מעניינות בקבוצה, והם ביקשו דקה-שתיים לבד". פניני עצמו הוסיף: "ברבע השני התפרקנו, משהו שלא קרה לנו כל העונה. לא התערבתי וחיכיתי להפסקה. כשנכנסנו לחדר ההלבשה שמנו הכל על השולחן, וכשיצאנו משם הכל היה אחרת".


פניני. דמות מעניינת בחדר ההלבשה (עדי אבישי)

הפורוורד הוותיק, שיודע פרק או שניים בהלכות פוליטקלי קורקט, לא הצליח להסתיר את הרגשות שלו לקראת המפגש מול הקבוצה ששחררה (זרקה זו מילה לא מכובדת) אותו בקיץ האחרון כחלק מניקוי האורוות שעשתה. "זה סרט. בטח ביומיים הקרובים כל התחושות יצופו אצלי, ביום חמישי אהיה הרבה יותר לחוץ ונרגש ממה שהייתי במשחק הזה".

גם לדן שמיר יש קוף להוריד. לא רבים יערערו על מוח הכדורסל המבריק של מאמן הפועל חולון, אבל בלי ששמנו לב, מאז אותו גביע מפורסם ב-2008, שמיר לא בדיוק רשם הצלחות בקריירה. זמן לא רב אחרי אותה זכייה הוא התפטר בשל אי הצלחה בליגה. בשנתיים בבני השרון הוא לא הגיע לפיינל פור והסתפק בהפסד בגמר הגביע.

עונת 2011/12 עוד הייתה סבירה, אך הסתיימה גם היא עם הפסדים בדיוק במאני טיים (חצי גמר הגביע וחצי גמר הפיינל פור). ב-2015 פוטר מהפועל אילת אחרי כמה חודשים רעים ובעונה שעברה הפסיד בפלייאוף למכבי חיפה בצורה מפתיעה למרות יתרון הביתיות. עכשיו יש לו הזדמנות להשיג תואר ראשון אחרי עשור ולתקן את הרושם מהשנים האחרונות. "אני מקווה שלא נגמרנו ויש לנו עוד מה לתת", אמר וכנראה התכוון בעיקר לעצמו. "שיחקנו העונה נגד מכבי ת"א פעם אחת וניצחנו. נתכונן ונקווה שיהיה לנו מה למכור".


רייס ג'וניור. יותר קשר לאמן אותו או נגדו? (עדי אבישי)

ואי אפשר בלי כמה מילים על גלן רייס ג'וניור. "אני לא יודע מה יותר קשה – לאמן נגדו או לאמן אותו", אמר אחד מוותיקי העיתונאים לשמיר. המאמן חשב קצת וענה: "אני מניח שיותר מפחיד לשחק נגדו מאשר להיות בצד שלו. כדורסל זה לא מדע טילים. יש שחקנים שפשוט צריך לתת להם לשחק". פניני הוסיף: "לפעמים נראה שאנחנו משחקים כמו בליגת קיץ, אבל זה היופי שלנו. ככה קשה להתכונן אלינו". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי