גלן רייס ג'וניור – הצגה גדולה של איש אחד

גלן רייס ג'וניור
גלן רייס ג'וניור | עדי אבישי

הכוכב של הפועל חולון חתום על זכייתה של הקבוצה בגביע המדינה אחרי ה-84:86 על מכבי ת"א

(גודל טקסט)

בסוף השבוע האחרון הניפה הפועל חולון את גביע המדינה, לאחר שהשיגה ניצחון דרמטי 84:86 על מכבי תל-אביב. כדי לנצח במשחק הגמר את מכבי תל-אביב מתחייב מאמץ קבוצתי, והצטיינותם של רבים, ואמנם כל כדורסלני חולון השקיעו כל מאמץ אפשרי בדרך להנפת הגביע הנכסף. גיא פניני, שהיה משך שנים מסמליה הבולטים של מכבי, הודה בסיום שהוא בקושי עומד על רגליו, ותרומתו היתה משמעותית. לי היה ברור שמבחינתו לנצח בגמר הגביע דווקא את מי ששחררה אותו בתום העונה שעברה, זוהי משימה בעבורה ישקיע את "טיפת הדלק" האחרונה שנותרה בו.

ואולם אם ישנו שחקן אחד שחתום יותר מכל אחד אחר על הניצחון, זהו גלן רייס ג'וניור. כמעט בלתי ניתן לעצירה, עם 28 נקודות, 8 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, לקח רייס את המשחק על כתפיו והכריע את הצהובים, כולל סל מחשמל שסגר ונעל את הסיפור.

גלן רייס שיחק 40 דקות, תופעה שלא זכורה לי, וגם הוא כפניני, סחט מעצמו כל אנרגיה אפשרית. הענין הוא שלפרקים נדמה כאילו הוא מכדרר  באדישות ואז לפתע באה הכניסה לליבה של הגנת מכבי, שהסתיימה בסל, ולעיתים אף תוך כדי סחיטת עבירה. זה שנים שלא ראיתי בקבוצה בארץ כדורסלן ברמתו. גם כאשר כל אחד יכול היה לשאול עצמו האם אין מקום לאפשר לו מנוחה קלה על הספסל, רייס נתן את התשובה במפגן בלתי נשכח שנכנס להיסטוריה.

היו לו גם כמה טעויות, אבל בסיכומו של דבר, הן לא יותר ממשגים ששחקנים מבצעים במהלך משחקי ספורט. גם ליאו מסי אינו מצליח בכל מהלכי הכדורגל שלו, אבל הוא האיש המנצח משחקים. גלן רייס ג'וניור הפך ליקירה של חולון בזכות היכולת, ההשקעה, הרצון, והנקודות שקבעו מי תהיה מנצחת הגמר.

זכייה בגביע המדינה סוחטת תמיד התרגשות עצומה, ואין צורך להיות אוהד של קבוצת הפועל חולון, כדי להבין את פרץ השמחה. זה לא רק הניצחון במשחק על "כל הקופה", זה עבור הקבוצה ניצחון על מכבי תל-אביב, קבוצת יורוליג, שסימנה גם את גביע המדינה כאחד מאתגריה ומטרותיה העונה. אלא שלגלן רייס ג'וניור, כך מתברר, הייתה בדיוק אותה מטרה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי