שני בליגת העל: דרבי תל אביבי ושיחזור גמר הפיינל פור

כרם משעור רביב לימונד מכבי תל אביב הפועל
כרם משעור רביב לימונד מכבי תל אביב הפועל | עדי אבישי

המחזור האחרון של הסיבוב השני מספק לנו משחקים לוהטים וקרבות מיקומים כשאפילו קבוצות התחתית עדיין חולמות על הפלייאוף העליון. נס ציונה הלוהטת מתארחת באילת אותה לא ניצחה מעולם

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

המחזור ה-22 בליגת העל בכדורסל, שהוא המחזור האחרון של הסיבוב השני יימשך מחר עם שלושה משחקים בהם כל קבוצה חייבת ניצחון. על סמך המיקומים בסיום המחזור ייקבע לוח המשחקים של הסיבוב השלישי.

הפועל תל אביב – מכבי תל אביב (21:05)
היכל שלמה יארח שתי קבוצות במצב רוח שפוף והקהל כנראה ידאג להזכיר לשחקנים שלא משנה איך הם הגיעו למשחק הזה – דרבי צריך לנצח בכל דרך.

האדומים מגיעים עם ניצחון אחד (בהארכה על ראשון לציון) בשישה המשחקים האחרונים כשהמקום בשמינייה הראשונה בסכנה. בסיבוב הקודם רשמו השחקנים של דני פרנקו ניצחון יפה בהיכל, אבל זה היה אחרי שהפסידו באולם הביתי ברבע גמר גביע המדינה והצהובים מחזיקים ברצף יפה של חמישה ניצחונות חוץ רצופים על הפועל תל אביב.

נבן ספאחיה. רוצה לצאת מהתקופה הרעה (דני מרון)
נבן ספאחיה. רוצה לצאת מהתקופה הרעה (דני מרון)

מנגד, מכבי תל אביב מגיעה אחרי שהפסידה לבאסקוניה ביום חמישי והודחה באופן רשמי מהיורוליג. פייר ג'קסון שפצוע בגבו וארטיום פראחוסקי לא נרשמו למשחק. במחזור הקודם ניצחו השחקנים של נבן ספאחיה את עירוני נהריה אבל גם להם זה היה הניצחון הבודד בשישה המשחקים האחרונים בכל המסגרות.

מכבי חיפה – הפועל ירושלים (19:05)
הקבוצה של עופר רחימי "בילתה" חלק לא קטן מהעונה במקום האחרון, אבל אסור לשכוח שהיא סגנית האלופה והיא מארחת את מי שניצחה אותה בגמר הפיינל פור של העונה שעברה.

עודד קטש. שני נצחונות רצופים (אודי ציטיאט)
עודד קטש. שני נצחונות רצופים (אודי ציטיאט)

מכבי חיפה התאוששה במחזור הקודם על חשבון גלבוע/גליל, עלתה מהמקום האחרון ובמהלך השבוע צירפה את עודד ברנדווין מראשון לציון על חשבון גוני יזרעאלי שנותר ללא קבוצה. בסיבוב הקודם הירוקים כמעט הפתיעו בפיס ארנה אך הפסידו 84:79.

האלופה מגיעה כשהיא מתחילה להתרגל לעודד קטש בעמדת המאמן ועם שני ניצחונות רצופים. במחזור הקודם ליאור אליהו קטע רצף של חמישה משחקים עם מאזן נקודות חד ספרתי כשקלע עשר נקודות והוסיף תשעה ריבאונדים, את תצוגת השיא שלו העונה (16 נקודות) הוא קבע דווקא מול מכבי חיפה בסיבוב הקודם.

הפועל אילת – עירוני נס ציונה (19:00)
0:10. זה המאזן של הפועל אילת מול נס ציונה בכל הזמנים. הקבוצה הדרומית הפכה כבר מזמן למנחוס הרשמי של הכתומים, אבל בעונה בה ניצחו לראשונה אי פעם את מכבי תל אביב בחוץ – השחקנים של נדב זילברשטיין יכולים לחלום על ניצחון גם באילת.

הפועל אילת מגיעה למשחק אומנם לאחר שהפסידה למכבי אשדוד, אבל זה הפסד שקטע רצף של ארבעה ניצחונות שהביאו את הקבוצה למקום נוח במרכז הטבלה. ובכל זאת, הפסד נוסף יכול להתחיל משבר.

מנגד, עירוני נס ציונה שבתחילת העונה לא קיבלה הרבה סיכוי להישאר בליגה, ניצחה במחזורים האחרונים את הפועל ירושלים בבית ומכבי תל אביב בחוץ ואם תנצח יכולה לחשוב בצורה רצינית על מקום בפלייאוף העליון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי