מכבי ת"א לא צפויה להתחזק לקראת שלבי ההכרעה בליגה

נבן ספאחיה עם גיא גודס, טל בורשטיין וטים פנינג
נבן ספאחיה עם גיא גודס, טל בורשטיין וטים פנינג | עדי אבישי

למרות הפציעות וההפסדים, הצהובים לא מתכוונים להביא חיזוק לקו האחורי. דשון תומאס סיפר לאחר ה-81:79 להפועל גלבוע/גליל: "בניגוד לשנים האחרונות, הפסד לא מתקבל פה כמו סוף העולם"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב קמה לעוד בוקר (ראשון) שאחרי הפסד צמוד, הפעם 81:79 לגלבוע גליל, הפסד הבית החמישי העונה של הקבוצה בליגה. למרות שהובילו בשני מקרים בתשע נקודות, הצהובים לא הצליחו לנעול את המשחק ונגררו למשחק צמוד ברבע הרביעי. אפילו הרחקה של מאמן האורחת, אריאל בית הלחמי, לא היטיבה עם מכבי ולמעשה מי שניצח את נבן ספאחיה הוא עוזר המאמן האלמוני גיא קפלן.

ללא פייר ג'קסון שפצוע כבר תקופה ארוכה מבינים במועדון שיש בעיה בעמדת הגארד, ובכל זאת לא ימהרו להביא שחקן חדש: "יש לנו מחסור בפוינט גארד כרגע אבל אני לא חושב שאנחנו יכולים להביא שחקן חדש כרגע", אמר המאמן נבן ספאחיה. "גם לא נביא סתם שחקן כדי להגיד שהבאנו, זה תלוי בשוק".

פעמים רבות העונה, ובעיקר בשני המשחקים האחרונים מול מכבי חיפה וגלבוע, אפשר היה לראות ריצות של אחת הקבוצות. למשל, אתמול במחצית הראשונה מכבי רצה ל-0:12 ומיד איפשרה ליריבתה לרוץ חזרה 0:9, ספאחיה התייחס לנושא כשאמר: "הריצות האלה מטרידות אותי ומה שגורם לזה זה המחסור בפוינט גארד שיש לנו. זה גם עניין של תיאום קבוצתי ואני יודע שאומנם מוזר להגיד את זה כשאנחנו כל כך עמוק בתוך העונה אבל בלוח הזמנים הצפוף שלנו לא היה לנו יותר מדי זמן להתאמן יחד. עכשיו כשאנחנו מרוכזים רק במסגרת אחת אני מקווה שנשתפר".

הקרואטי סיכם את המשחק: "נלחמנו, אבל לפעמים זה לא מספיק וצריך גם עוד איכות ולייצר קליעות קלות. גליל דווקא עשו את זה וניצחו. בכל זאת אני מאמין שעכשיו כשיש לנו יותר זמן להתאמן ולהיות יחד נשתפר. אני מרגיש אומנם עייפות של שחקנים מסוימים אבל אני בכל זאת מאמין שנהיה טובים יותר בקרוב".

נוריס קול. הפסד הוא לא סוף העולם (עדי אבישי)
נוריס קול. הפסד הוא לא סוף העולם (עדי אבישי)

"בתור שחקנים אנחנו תמיד רוצים לנצח", אמר דשון תומאס שהיה מהטובים אתמול אצל הצהובים וסיים עם 20 נקודות ושישה ריבאונדים, אבל גם הלהיט את המצטיין במשחק של היריבה זאק לידיי עם תנועות השתקה הדדיות, "אני יודע שבניגוד לשנים קודמות הפסד לא מתקבל פה כמו סוף העולם אבל זה בגלל שאנחנו יודעים שמה שקובע קורה ביוני".

השחקן הסביר מה צריך לשפר במשחק של קבוצתו: "היינו צריכים לקחת עוד ריבאונדים. לבחור זריקות יותר טובות. לעשות הגנה יותר טובה. עכשיו צריך להתרכז במשחק הבא".

חואקין שוגמן. לא עצר את עצמו (עדי אבישי)
חואקין שוגמן. לא עצר את עצמו (עדי אבישי)

מהצד השני, הצד המאושר של גלבוע גליל, התקשו להסתיר את רגשות השמחה בסיום הניצחון הרביעי ברציפות של הקבוצה בהיכל מאז העונה שעברה. חואקין שוכמן חגג מול יציע אוהדיו את הניצחון כשהוריד חולצה ושמח כאילו זכה ביורוליג: "חגגתי ככה בשביל המאמן שהיה מאוד חסר לנו בסוף. אני מלא התלהבות ותשוקה וכשהמשחק נגמר אי אפשר לשלוט בשמחה".

הישראלי הסכים להתייחס לטראש טוק שהתנהל בין הספסלים, ובמיוחד בין לידיי לתומאס, במהלך המשחק: "תמיד זה ככה כשיש אמוציות אבל הכל ברוח טובה וכשנגמר המשחק שוכחים את זה. עכשיו הכי חשוב להבטיח את המקום בפלייאוף".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי