הפועל ת"א נקנסה ב-12.5 אלף שקל על ההתפרעות בדרבי

אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב | עדי אבישי

ביה"ד המשמעתי גם קנס את היו"ר רמי כהן ב-3,000 על העלבת שופט. במקביל: האדומים מאיימים שלא לממן את הגדלת כוח השיטור למשחק ביום ראשון מול הפועל חולון, תוספת של כ-17 אלף שקל

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)
הפועל תל אביב שוב נענשה בצורה קשה על ידי בית הדין המשמעתי על התפרעות אוהדיה בדרבי האחרון: 12,500 שקל קנס למועדון. היו"ר רמי כהן נקנס ב-3,000 שקל על העלבת שופט במשחק הקבוצה מול הפועל ראשל"צ.


קודם לכן הבהירו נציגי הפועל תל אביב שאין בכוונת להיענות לנציגי המשטרה לממן כ-75 שוטרים בסכום של כ-650 שקלים לשוטר במשחק ביום ראשון מול הפועל חולון בדרייב אין. מדובר בתוספת של כ-17 אלף שקלים לעלות האבטחה הכוללת במשחק, שתגיע לכדי 90 אלף שקלים. בהפועל ת"א טוענים שבמשחק החוץ שלהם בחולון הוצבו כ-45 שוטרים בלבד ולכן הם לא רואים הצדקה לדרישה המופרזת.


בעקבות כך שלחה הקבוצה מכתב לשרת הספורט מירי רגב, השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, מנכ"ל המועצה להסדר הימורים בספורט ויושב ראש המנהלת, בבקשה לפעול להפחתת מספר השוטרים והבהירה כי אין בכוונתה לממן את המספר המופרז של השוטרים, לטענתה.


"לא ייתכן שבמשחק בין אותן שתי קבוצות ובאולם קטן יותר – כמות השוטרים תגדל בצורה משמעותית ולא הגיונית. האם יש הבדל בין דרישות משטרת ישראל בחולון, בתל אביב ובירושלים? האם כספה של הפועל תל אביב הוא הפקר? במהלך הפגישה שנערכה עם אנשי המשטרה, לא הוצגה בפנינו שום סיבה הגיונית לכמות השוטרים הזו ולתחושתנו המשטרה מנצלת את כוחה כמונופול על מנת להציב דרישות שאינן הגיוניות מבלי שיש ביכולתנו להתגונן בפניהן. אנו מצפים מכל הנוגעים בדבר להתערב על מנת להוריד את כמות השוטרים במשחק הקרוב. כמו כן, אנו מבהירים שאין בכוונתנו לחתום על טופס הזמנה ל-75 שוטרים בתשלום", נכתב.


רמי כהן. עוד ויכוח עם המשטרה (אודי ציטיאט)
רמי כהן. עוד ויכוח עם המשטרה (אודי ציטיאט)


ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד לנטען, למשחק הנוכחי נדרשה כמות שוטרים פחותה מהכמות שהופעלה במשחק בין שתי הקבוצות בהיכל שלמה בתאריך 8.10.17. הערכות המשטרה לכל אירוע ספורט, כמו גם למשחק הנוכחי, מתבצעת על בסיס קיום הערכת מצב ובהסתמך על ניסיון העבר, ניסיון מבצעי, מידע מודיעיני, ניתוח גורמי הסביבה ועוד. תכלית הערכות המשטרה נועדה להבטיח את הסדר הציבורי ואת שלומם וביטחונם של קהל האוהדים שמגיע להיכל. בהערכת המצב שהתקיימה השתתפו נציגי הקבוצה המארחת והוצגו בפניהם הדרישות המבצעיות שנועדו להבטיח מטרות אלו".


מהפועל תל אביב נמסר אחרי הודעת המשטרה: "אנו שמחים על תגובת משטרת מחוז ת"א. ברגעים אלה שלחנו טופס הזמנת שוטרים לאירוע, בהתאם למשחק שנערך בחודש אוקטובר 2017 בהיכל קבוצת שלמה". לפיכך, הפועל תל אביב הזמינה 49 שוטרים בתשלום בעלות של 34 אלף שקלים, לעומת בקשת המשטרה המקומית שעמדה על 75 שוטרים.

 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי