חתונה חוזרת: לפארגו ומכבי ת"א יש עסקים לא גמורים

ג'רמי פארגו
ג'רמי פארגו | מכבי תל אביב - האתר הרשמי

בפעם הראשונה הוא עזב והיא כעסה, בשנייה היא עזבה והוא זעם. עכשיו שניהם צריכים אחד את השנייה. על בעיות המשמעת בסין, הלחץ של הצהובים להביא רכז, השמירה על הסוד הכמוס והחששות בחדר ההלבשה

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב עשתה לעצמה מנהג אחת לכמה חודשים להפתיע את כולם עם הודעה לא צפויה. ב-23 באוקטובר 2016 היא הכריזה ב-02:27 על פיטוריו של ארז אדלשטיין, ב-15 ביוני 2017 הצהובים טרחו להודיע ש"דייויד בלאט יאמן את דרושפאקה הטורקית שתשחק ביורוקאפ" ואמש (רביעי) הגיעה ההפתעה התורנית – ג'רמי פארגו חוזר לקדנציה שלישית.

בשבועות האחרונים היה ריח של חיזוק באוויר. פייר ג'קסון שליש פצוע/שליש חסר חשק/שליש לא יכול לראות את נבן ספאחיה והצהובים משחקים ללא רכז כבר תקופה ארוכה. התוצאות היו בהתאם – תשעה הפסדים ב-11 המשחקים האחרונים בכל המסגרות, אי העפלה לרבע גמר היורוליג ואיבוד הפסגה בליגת ווינר סל. מאמן ליגה לשעבר אמר לי לפני מספר ימים: "אם מכבי לא תביא רכז, היא לא תגיע לפיינל פור". אף אחד לא חשב שזה יהיה פארגו, במועדון שמרו על הסוד שלהם ולא נתנו לו לדלוף החוצה.

כאמור, שתי קדנציות שיחק פארגו במכבי ת"א. אחת הייתה מוצלחת מאוד, השנייה קצת פחות. בראשונה (2010/11) הוא היה שותף לקבוצה המלהיבה של דייויד בלאט שדרסה את היבשת ונעצרה רק בגמר היורוליג מול פנאתינייקוס של ז'ליקו אוברדוביץ' ודימיטריס דיאמנטידיס. בשנייה (2014/15), תחת גיא גודס, הגיע בקושי לרבע גמר היורוליג וחטף שם סוויפ מפנרבחצ'ה של אותו אוברדוביץ'.

בשתי הקדנציות הפרידה לא הייתה נעימה. בראשונה ניצל פארגו את השם הטוב שהלך לפניו בזכות ההצלחה הגדולה (13 נקודות בממוצע וחמישייה שנייה ביורוליג) ואת סעיף היציאה ל-NBA כדי לעבור לממפיס גריזליס. במכבי לא אהבו את המהלך וניצלו סעיף בעייתי בחוזה כדי לסחוט ממנו 270 אלף דולר לאחר הליך בוררות ממושך בפיב"א.

ג'רמי פארגו. הפעם האחרונה הסתיימה עם סוויפ מול פנרבחצ'ה (אודי ציטיאט)
ג'רמי פארגו. הפעם האחרונה הסתיימה עם סוויפ מול פנרבחצ'ה (אודי ציטיאט)

בפעם השנייה הכעס הגיע מכיוונו של פארגו. הוא הרגיש שהיה בסדר ושהיכולת החלשה שהפגינו חבריו פגעה גם בו. הגארד לא הסתיר את זעמו ובציוץ בחשבון הטוויטר כינה את המהלך בו שוחרר גם ג'ייק כהן: "טמטום זה טמטום".

עוד לפני שחזר בפעם השנייה עבר האמריקאי שנה לא פשוטה בצסק"א מוסקבה אצל אטורה מסינה. הוא לא הסתדר עם המשמעת והקשיחות של המאמן האיטלקי האגדי וקיבל 15 דקות בממוצע ביורוליג בהן קלע חמש נקודות בלבד ואיבד כמעט כמו שמסר (1.2 לעומת 1.4). במועדון הרוסי לא אהבו את ההתנהגות של השחקן וגורמים התבטאו שמדובר בשחקן אנוכי שחושב אך ורק על נוחיותו האישית. בשיחות סגורות הם התפלאו מאוד שמכבי ת"א לקחה אותו שוב.

אטורה מסינה. פארגו לא הסתדר עם הקשיחות שלו (טוויטר)
אטורה מסינה. פארגו לא הסתדר עם הקשיחות שלו (טוויטר)

אם את השנים בין הקדנציה הראשונה לשנייה העביר האמריקאי בקבוצות כמו ממפיס, קליבלנד, פילדלפיה וצסק"א מוסקבה, השנים האחרונות אופיינו בתנודתיות רבה ובקבוצות אלמוניות. הוכחה לירידה החדה במעמדו בקרב אנשי הכדורסל.

אחרי ששוחרר ממכבי ת"א, העביר את שארית 2015 בז'יאנג גואנשה ליונס הסינית. באפריל 2016 הצטרף לוונציה האיטלקית וסייע לה להגיע לחצי גמר הפלייאוף בסרייה א'. ההצלחה היחסית לא סייעה לו לקבל חוזה בקבוצה בכירה באירופה או לחזור לליגה הטובה בעולם, אבל הספיקה כדי לקבל עוד חוזה אסטרונומי בשנזן לאפורדס הסינית. בקבוצה החדשה סבל הרכז ממספר בעיות משמעת, החמורה שבהן התרחשה במהלך פסק זמן בו התעמת עם מאצ'יי לאמפה, עוד אקס של הצהובים.

ג'רמי פארגו. רב עם לאמפה (דני מרון)
ג'רמי פארגו. רב עם לאמפה (דני מרון)

בדצמבר האחרון עבר פארגו לקבוצת נאנג'ינג מונקי קינג (כן, ככה קוראים לה). בקבוצתו החדשה הספיק לשחק כחודשיים בהם סיפק ממוצעים נאים של 22.8 נקודות ו-6.2 אסיסטים למשחק. ב-18 בפברואר חזר לארצות הברית, לקבוצה הפיתוח של גולדן סטייט, סנטה קרוז ווריירס, בשורותיה קלע 18.5 נקודות, מסר 11 אסיסטים בממוצע ב-10 משחקים. לקראת סוף מרץ חבר לצ'מפוויל מהליגה הלבנונית במדיה שותף בחמישה משחקים בהם קלע 15.8 נקודות ומסר 7 אסיסטים בממוצע לפני שקבוצתו הודחה ברבע גמר הפלייאוף על ידי קבוצת חקמה. או בארבע מילים – ארבע קבוצות בארבעה חודשים.

פארגו מחזיק במערכת יחסים טובה עם עוזר המאמן גיא גודס, שהיה במערכת בשתי הקדנציות הקודמות שלו במכבי ת"א. ייתכן שהייתה לכך השפעה על המהלך, אך גורמים המעורים בפרטים מספרים שההחלטה לצרף את הרכז הגיעה דווקא מכיוונם של דני פדרמן וניקולה וויצ'יץ' שהחליטו ללכת על שחקן שהם מכירים (ואולי גם על גימיק שיווקי?).

ניקולה וויצ'יץ'. חיפש מישהו מוכר (עדי אבישי)
ניקולה וויצ'יץ'. חיפש מישהו מוכר (עדי אבישי)

מכבי ת"א מקבלת שחקן שנמצא הרבה מעבר לשיאו, אבל לפחות מגיע בכושר משחק. גם זה משהו בתקופה כזו של השנה. היא מצרפת לשורותיה שחקן שכבר מכיר את המערכת, אבל אחד שכמות האגו שהוא מביא איתו למצב הרעוע גם כך בחדר ההלבשה יכולה להוביל לפיצוץ. למרות ההבהרה של הקבוצה לפיה אף שחקן לא ישוחרר, קשה לראות את הרכש החדש-ישן שורד זמן רב באותו חדר הלבשה עם פייר ג'קסון ונוריס קול. שיהיה לנבן ספאחיה בהצלחה עם זה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי