ספאחיה: ג'קסון ביכולת טובה בלי קשר להגעה של פארגו

נבן ספאחיה מאמן מכבי תל אביב מול הפועל תל אביב
נבן ספאחיה מאמן מכבי תל אביב מול הפועל תל אביב | עדי אבישי

המאמן הבהיר את מעמדו של הגארד: "צריך לזכור שתקופה ארוכה הוא היה לבד בעמדה שלו והיה עייף". אוהדי הפועל זרקו פופקורן ושפכו מים מהיציע על אוהדי מכבי. דני פרנקו: "בגלל אי הבנה של המזכירות איבדנו שחקן"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

 סוף סוף ניצחון למכבי תל אביב בדרבי. זה לא הלך קל, אבל הצהובים ידעו לנצל את הטעויות של הפועל ברבע האחרון ולנצח 82:90. זה חשוב במיוחד כשמדובר בניצחון ביתי על היריבה השנואה שניצחה באולם הזה בביקור הקודם.

לפני התגובות למשחק נתחיל מהאירוע המכוער של אוהדי הפועל. במהלך הרבע השלישי נזרק פופקורן ונשפכו מים על כמה מאוהדי מכבי שישבו מתחת ליציע של אוהדי הפועל. אחד האוהדים, שבחר להישאר בעילום שם מעיד: "הרגשתי דברים פוגעים בי מלמעלה. ראיתי שזה פופקורן והרגשתי מים. הסתכלתי למעלה וראיתי שיש מרווח שבו האוהדים של הפועל תל אביב יכולים לפגוע באוהדים של מכבי שיושבים למטה. זה חמור וצריך לטפל בזה".

ועכשיו לתגובות. מאמן מכבי תל אביב, נבן ספאחיה, הראה שהוקל לו בעקבות הניצחון: "היה לנו מאוד חשוב לנצח את המשחק הזה. נגד הפועל, מול הקהל שלנו. ברבע האחרון שיחקנו הגנה טובה מאוד".

הקהל האדום. זרקו דברים אל הקהל של מכבי (עדי אבישי)
הקהל האדום. זרקו דברים אל הקהל של מכבי (עדי אבישי)

פייר ג'קסון פתח בחמישייה, שיחק 26 דקות ונראה ביכולת משופרת לעומת התקופה האחרונה – דווקא בימים בימים ג'רמי פארגו שמשחק באותה עמדה שלו מגיע למכבי. אבל מבחינת ספאחיה אין קשר לדברים: "היכולת הטובה של ג'קסון, בעיקר במחצית השנייה, לא קשורה לדעתי להגעה של ג'רמי. אסור לשכוח שהייתה תקופה ארוכה שג'קסון היה הפוינט גארד היחיד בקבוצה והוא היה עייף. האמת שאחת הסיבות שהפסדנו את המשחק מול אשדוד זה בגלל שג'קסון לא שיחק".

מהצד המפסיד, מאמן הפועל תל אביב, דני פרנקו, ניסה להסביר את ההפסד: "מבחינתי הרגע שבו איבדנו כיוון היה שלמרות פתיחת מחצית שנייה מצוינת התלהבנו יותר מדי ולא שמרנו על ריכוז. במקום לבנות את היתרון בהדרגה לא שיחקנו עם מחשבה אלא עם אדרנלין. סיימנו משחק רק עם 16 אסיסטים כלומר שזה לא משחק טוב שלנו התקפית".

פרנקו התלונן שלא ידע שטיי מקי, שספג עבירה שנייה ומיד אחריה טכנית, סוחב שלוש עבירות כי הדבר לא נרשם בלוח: "הייתה אי הבנה בין השופטים למזכירות. ידענו שלמקי יש שתי עבירות למרות שהיו לו 3 וזה לא סומן על הלוח. השופטים אומנם התנצלו על אי ההבנה אבל בכל זאת איבדתי שחקן. המגרש הזה זה לא מקום שאפשר לוותר בו על שחקנים בגלל עבירות".

ספאחיה וג'קסון. הגארד שיחק טוב בעיקר במחצית השנייה (עדי אבישי)
ספאחיה וג'קסון. הגארד שיחק טוב בעיקר במחצית השנייה (עדי אבישי)

רביב לימונד: "היינו עייפים. צריך לתת קרדיט להגנה של מכבי. זה לו"ז עמוס והרוטציה שלנו קצרה. קצת נפלנו מהרגליים. אין קשר בין משחק ומשחק או עונה ועונה. אנחנו מנסים להיות תמיד הקבוצה הכי טובה שאנחנו יכולים. אני מקווה שבסוף הדרך יהיה בסדר".

מעמדו בקבוצה: "אני אומנם שחקן חשוב ברוטציה אבל כמו כל שחקן אני מנסה לעשות מה שאני יכול. לפעמים זורק יותר, לפעמים מוסר. מה שהקבוצה צריכה ממנו. מכורך הנסיבות אנחנו נתרגל ללוז של שני משחקים בשבוע. נלד איך להסתדר ולהתנהל עם זה. עייפות לא תהיה סיבה למה הפסדנו יותר".

על שביתת השחקנים: "אין תגובה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי