ארגון השחקנים תובע את מכבי תל אביב, אשדוד, נס ציונה ואילת

איתי שגב וכארם משעור
איתי שגב וכארם משעור | אתר רשמי

קרבות בוץ: המנהלת דחתה את המחזור האחרון, הארגון הודיע שההוראה של הקבוצות לשחקנים לא להתאמן אינה חוקית והמנהלת שוב מיהרה להאשים את הארגון, שהגיב אישית לפרנקל ברמיזה: "נראה כי אחת הקבוצות מנהלת אותך"

(גודל טקסט)

עוד הסלמה במאבק בין ארגון השחקנים לקבוצות הכדורסל: אחרי שהמנהלת הודיעה כי היא דוחה את המחזור האחרון בליגה ליום חמישי, הארגון, בראשות ניר אלון, הודיע כי הוא שולח מכתבי תביעה למנהלי מכבי תל אביב, מכבי אשדוד, נס ציונה ואילת בשל ההוראה שנתנה לשחקניהן הישראלים שלא להתאמן אחרי שלא חתמו על המכתב שמבקש מהם שלא להשתתף בשביתה.

"מכבי תל אביב מכבי אשדוד נס ציונה והפועל אילת ניסו באופן לא חוקי לפגוע בזכות ההתארגנות של של שחקני הכדורסל, ראשי המועדונים קיבלו לפני דקות מספר מכתבים מאת היועצת המשפטית של ארגון השחקנים, עו"ד דפנה שמואלביץ', בו היא מבהירה כי ההוראה שניתנה על ידם לשחקנים הישראלים לא להתאמן אינה חוקית ומהווה עבירה פלילית", נכתב בהודעה.

הארגון טוען כי בשל העובדה שהשביתה שהוכרזה אמורה להתחיל רק ביום שני, הצעד שלא לאפשר לשחקנים להתאמן כבר אתמול אינו חוקי: "בגין הפרת החוק צפוי כל אחד ממנהלי הקבוצות לקנס אישי שעומד על 535,000 שקלים. במכתב מובהר כי הצעדים הארגוניים של השחקנים טרם החלו ולכן לא יכולים בקבוצות לבצע פעולות כאלה, זאת ועוד לאחר שהמחזור הקרוב נדחה ליום חמישי. עו"ד שמואלביץ' מזהירה כי במידה ולא ייפסקו הצעדים שנוקטים ראשי הקבוצות תוגש נגדם תביעה לבית הדין לעבודה ותלונה אישית למשרד הכלכלה. למותר לציין כי הקבוצות ידרשו לשלם לשחקנים את מלוא שכר ימי העבודה בהם הם היו מוכנים ומזומנים לעבוד", לשון ההודעה.

דוגמא לאחד המכתבים.
דוגמא לאחד המכתבים. "צעד בריוני של הקבוצות"

המנהלת מיהרה להגיב ובאמצעות משרד עורכי הדין אשר חלד ושות' גילגלה את האשמה אל ארגון השחקנים: "מקריאה במכתבך אפשר לחשוב שמי ששב את הכלים את הכלים היא המנהלת, המציאות היא כמובן הפוכה, שכן מי שהכריז על שביתה מיותרת ובלתי נחוצה הוא ארגון השחקנים".

"במקום לאיים באופן אישי על בעלי ומנהלי קבוצות ראוי היה שהארגון היה מבצע חשבון נפש ויבחן את צעדיו שלו", ממשיכה המנהלת ומודיעה כי בעצם השביתה אינה נחוצה ומתבצעת למרות שהשחקנים והמנהלת נמצאים תחת סיכום שתקף עד לסיום העונה הנוכחית: "בין המנהלת ובין ארגון השחקנים קיימות הסכמות משנת 2013 העומדות בתוקפן עד לסיום העונה. המנהלת וקבוצות הליגה מקיימות את ההסכמים במלואם".

המנהלת טוענת כי היא הייתה פתוחה להגיע לסיכום עם הארגון, אך הוא כמובן זה שטירפד את המהלך: "נציגי המנהלת וארגון השחקנים קיימו פגישות רבות, אך למרבה הצער, הארגון חזר בו מההסכמות הראשוניות ואף מוסיף ומקצין דרישות חדשות כל העת".


שגב ושוסמן. השביתה תתחיל מחר (אינסטגרם)

דקות לאחר מכתב המנהלת, הגיב שוב הארגון ואמר כי המנהלת נכשלה במילוי תפקידה כגוף שצריך "לסדר את הבלאגן" שנוצר בכדורסל הישראלי ורומז כי מכבי תל אביב מנהלת את המנהלת במקום שהיא תנהל את הקבוצות: "במקום לנהל את הקבוצות, דומה שאחת מהן מנהלת אותך", נכתב. 

ארגון השחקנים מבקש מהמנהלת ומהקבוצות להפסיק עם האיומים ולנתב את המאמצים לכיוון משא ומתן להסכם חדש: "אנו מציעים כי נקבע ישיבות המשך למו"מ, אליהם תגיעו עם נכונות ופתיחות לשמיעת הצעות שיש בהן כדי לקדם את הכדורסל והכדורסלן הישראלי, כמצופה ממי שאמור לנהל את הענף במדינת ישראל".

כל הקבוצות פרט לגלבוע גליל קיבלו היום מכתבים מארגון השחקנים בעניין תביעה מהסיבה שלא נתנו לשחקנים הישראלים להתאמן. בארגון שוקלים האם להגיש בימים הקרובים עתירות ותלונות נגד הקבוצות ומנהליהן.

המנהלת שלחה הודעה בתגובה, בה נכתב: "האיומים וההפחדות בקנסות אישיים כנגד יושבי ראש המנהלת הם חסרי תוחלת. איומים אישיים כאלה אינם מקדמים את הסיכוי למשא ומתן, אלא בדיוק להפך. מותר לקבוצות לסרב לקבל עבודה חלקית.  ההוראה לשחקנים לא להתייצב למשחקים היא מבחינתנו הוראה לשבות. לפיכך מי שלא משחק, אינו צריך להתאמן. השחקנים אינם יכולים להחליט על דעת עצמם שמתאמנים ולא משחקים ולצפות שהקבוצות יסכימו לכך".

דחיית מחזור הליגה האחרון נבעה מתוך אילוץ נוכח השביתה המיותרת", הוסיפו בהודעה, "אם השביתה תתארך מעבר ליום רביעי לא יהיה מנוס מסיום העונה וזאת לא כעונש, אלא לאור משחקי הנבחרת בהמשך חודש יוני ואילוצים נוספים. המנהלת שמחה לקרוא במכתב האחרון מטעם עו"ד ארגון השחקנים על נכונותו של הארגון לשוב לשולחן ההידברות לאחר שנטש אותו בשבוע בשעבר. נציגי הארגון מוזמנים לפנות למנהלת ולתאם פגישה בהקדם, לאור לוח הזמנים הקצר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי