מנהלת הליגה מציעה: קיום המחזור ה-33 מחר בתנאי של חזרה למו"מ

מירי רגב וארגון השחקנים
מירי רגב וארגון השחקנים | אודי ציטיאט

בצל סירוב הישראלים לקבל את מתווה השרה רגב והיום לסיום העונה, ראשי המנהלת בסדרת פגישות עם היועצים המשפטיים ועם ארגון השחקנים. גורם בארגון: "יהיה הסכם, השאלה באיזה מחיר". מסיבת העיתונאים נדחתה

(גודל טקסט)
יום סוער ודרמטי עבר אתמול על הכדורסל הישראלי. בשעות הבוקר עוד הודיעה המנהלת על תאריכי משחקי הפלייאוף אם השביתה תסתיים, במה שכרגע נראה כצעד אופטימי, כמעט חלומי, אלא שבשעה 16:30 החלה הפגישה בין ארגון השחקנים למנהלת בניצוחה של שרת הספורט מירי רגב שהגיעה במטרה ברורה לסיים את השביתה. לאחר הצעת המתווה שלה, שהיה דומה מאוד למתווה אחריו הודיעו השחקנים על השביתה והתקבל כמובן על ידי המנהלת, הלכו השחקנים להתייעצות בינם לבין עצמם ובין יושב ראש ארגון השחקנים ניר אלון.


עמוק לתוך הלילה, אחרי שהדבר היה פחות או יותר ברור, דחו השחקנים את המתווה כשהטענה המרכזית שלהם היא הרצון להשגת פתרון ארוך טווח ולא רק 'לשים פלסטר על הפצע'. הארגון הציע קיום פגישה נוספת בין הצדדים עוד בתוך הלילה, אך היא תתקיים בבוקר. בנוסף, בהנחיית הארגון לא יגיעו
השחקנים הישראלים לאימונים היום, למעט שחקני גלבוע גליל. "שחקני ליגת העל בכדורסל קיבלו הלילה החלטה לדחות את ההצעות להקמת ועדה לבחינת הנושאים שעל הפרק, השחקנים קוראים למנהלת הליגה להמשיך במו"מ מול ארגון השחקנים לאלתר מתוך מטרה להגיע להסכם ארוך טווח לטובת הכדורסל הישראלי", נמסר בהודעה רשמית. "הצעדים הארגוניים של השחקנים יימשכו עד אשר יגובש הסכם חדש ואין שינוי בהחלטה כי ככל שלא ייחתם הסכם חדש, השחקנים הישראלים לא ייקחו חלק במחזור המשחקים הקרוב".


במהלך כל השבוע הצהירה המנהלת כי אם לא יגיעו להסכמות עד היום, הליגה תוכרז כהגיעה לסיומה ולא תהיה אלופה, למרות שבארגון השחקנים אמרו "בטוח שנגיע להסכמות, השאלה באיזה מחיר". כעת המנהלת מציעה את קיום המחזור ה-33 מחר בתנאי של חזרה לשולחן המשא מתן היום. ראשי המנהלת נפגשים לאורך היום עם היועצים המשפטיים שלהם ולאחר מכן עם ארגון השחקנים כפי שביקשו: "למרות שהמתווה הוסכם על ידי שני הצדדים הוא נדחה בהצבעה ברוב מוחץ על ידי השחקנים, אשר מבינים היטב את ההשלכות הקשות של החלטתם. אנו מצידנו מוכנים לקיים את המשחקים מחר ולקיים את מתווה השרה ככתובו. אנו ניפגש הבוקר עם היועצים המשפטיים של המנהלת להתייעצויות ולאחר מכן ניפגש עם ארגון השחקנים על פי בקשתם. אנו קוראים לשחקנים לגלות אחריות, לחזור למגרשים ולא לאכזב את אוהדי הכדורסל הרבים שמחכים לחזרת הליגה לשלבים המכריעים של העונה".


יתרה מכך, המנהלת כבר מיהרה להכריז על מסיבת עיתונאים שאמורה הייתה להיפתח היום (רביעי) ב-16:00, אלא שזו בוטלה בשלב זה וטרם פורסמה שעה חדשה למסיבת עיתונאים.




מירי רגב בפגישתה עם ארגון השחקנים. העונה תסתיים עוד היום? (אודי ציטיאט)
 


עוד קודם לכן, בהודעה שפרסמה מנהלת הליגה, נחשפו הפרטים אודות המתווה שהציעה השרה, כשבין השאר נכתב "משרד הספורט יקדם מענק תמרוץ לקבוצות שישתפו מספר גדול של שחקנים ישראלים, אשר ימומן גם בהשתתפות קבוצות שיבקשו לרשום שישה שחקנים זרים, כפי שיהיה מותר עתה. תוקם ועדה לבחינת מתווים חלופיים לקידום השחקן הישראלי, בחינת מספר השחקנים בעלי נתינות זרה וכיו"ב, הכל כאמור במתווה וכפי שיתורגם להסכם בין הצדדים".


למרות זאת, כפי שנכתב לעיל, ארגון השחקנים התכנס בבית ההסתדרות ורק בשעת לילה מאוחרת מסר את ההחלטה הדרמטית על סירוב למתווה, דבר שנקבע ברוב קולות לאחר הצבעה. נטען כי בשלב זה ההצעה לא פותרת את עניין המתאזרחים שאינם משחקים בנבחרת ובעצם שווים לשחקן זר ואף מקלה על הקבוצות לרשום זרים נוספים. השרה גם לא נוגעת בינתיים בעניין המס המופחת לזרים, שניים מהדברים המרכזיים שהובילו לפרוץ השביתה. 


יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל הבהיר בשל החלטת השחקנים: "הגעתי לדיון עם צלחת האליפות של העונה. בגלל שלא הגענו לסיכום, אני משאיר אותה כאן". 



פרנקל וצלחת האליפות. שספק אם תוענק העונה (אודי ציטיאט)


לפי מתווה השרה אמור היה להיישמר הסטטוס-קוו לשנת המשחקים הבאה בלבד ואף אמורה הייתה לקום ועדה מקצועית בראשות מנכ"ל משרד התרבות והספורט ובהשתתפות הצדדים שתסיים את עבודתה עד לתחילת אוגוסט. מטרת הוועדה המתוכננת הייתה לעסוק במספר הזרים, מספר הישראלים בסגל ועל המגרש, בסוגיית המתאזרחים, היבטי המיסוי וחיזוק ענף הכדורסל בישראל והיכולות של הקבוצות הישראליות להתחרות במפעלים האירופיים ולפעול לחיזוק מעמד השחקן הישראלי ביחס למצבו היום ואת זהותן הישראלית של הקבוצות. חלק משמעותי בהצעה היה שקבוצות שיבקשו לרשום זר שישי בטופס המשחק יידרשו להשתתף תקציבית במימון מענק הישראליות הניתן לקבוצות האחרות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי