ליגה משלהן: אחרי השביתה, לקבוצות יש פלייאוף להילחם עליו

שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים | עדי אבישי

העונה חודשה סוף סוף ואולי קשה לזכור, אבל ליגת העל עדיין לא סגורה לפני מחזור הסיום. המקום האחרון בפלייאוף עדיין לא נקבע, וכך גם הקבוצות שיזכו לביתיות בשלב רבע הגמר. הנה מה שכל קבוצה צריכה לעשות

(גודל טקסט)

אז השביתה מאחורינו ומחר (ראשון) יתקיים המחזור ה-33 והאחרון בעונה הסדירה. אף קבוצה לא בטוחה במיקום שלה בתוך השמינייה הראשונה כשהקרב המרכזי הוא בין עירוני נס ציונה ומכבי הרצליה על המקום האחרון שמוביל לרבע הגמר. קרבות מתקיימים גם על המקומות שמבטיחים ביתיות בשלב הבא. כל המשחקים יתקיימו בשעה אחידה (20:45).

ברבע הגמר, ארבעת המקומות הראשונים ייהנו מיתרון ביתיות. הראשונה פוגשת את השמינית, השנייה את השביעית, השלישית את השישית והרביעית את החמישית. בשל צפיפות לוח הזמנים, החל משלישי יתקיים ערב פלייאוף בכל יום.

הקרב על המקום השמיני
עירוני נס ציונה – הפועל ירושלים, בני הרצליה – מכבי תל אביב
כרגע מי שמחזיקה במקום השמיני היא נס ציונה והיא תישאר בו בכל מקרה אם הרצליה תפסיד, או אם תנצח בפעם השנייה העונה את האלופה בבית. במידה והשחקנים של נדב זילברשטיין יפסידו והרצליה תנצח, ניצחון מפתיע של עירוני נהריה על הפועל תל אביב ישאיר אותם במקום השמיני בזכות טבלה פנימית מסובכת. הרצליה חייבת לנצח ושנס ציונה ונהריה יפסידו כדי להשתחל לפלייאוף ברגע האחרון.

הקרב על המקום הראשון
מכבי חיפה – הפועל חולון, בני הרצליה – מכבי תל אביב
זוכרים שלפני השביתה מכבי חיפה הספיקה לרדת ליגה? אז במחזור האחרון היא מארחת את הפועל חולון, שתבטיח את המקום הראשון אם תנצח – והיא אמורה לעשות את זה בקלות. רק אם תפסיד ומכבי תל אביב תנצח, הן יחליפו מקומות ביניהן.

דני פרנקו. צריך לנצח ולקוות להפסדים של אשדוד וירושלים (עדי אבישי)
דני פרנקו. צריך לנצח ולקוות להפסדים של אשדוד וירושלים (עדי אבישי)

מקומות 3-5
נס ציונה – הפועל ירושלים, מכבי ראשון לציון – אשדוד, עירוני נהריה – הפועל תל אביב
כאמור, הקבוצות עד המקום הרביעי נהנות מיתרון ביתיות ברבע הגמר ולכן הקרב על המקומות האלה חשוב מאוד. הפועל ירושלים תסיים במקום השלישי בכל מקרה אם תנצח, או אם אשדוד והפועל תל אביב יפסידו. האלופה תידרדר עד למקום החמישי אם תפסיד והשתיים ינצחו. הרביעית כרגע, אשדוד, תסיים שלישית אם ירושלים תפסיד, והפועל תל אביב מחזיקה בסיכוי הנמוך ביותר לסיים במקום הזה מכיוון שהיא חייבת לנצח ושהשתיים האחרות יפסידו. במידה והשחקנים של דני פרנקו ינצחו והקבוצה של בראד גרינברג תפסיד – להפועל תל אביב יהיה יתרון ביתיות בפלייאוף.

מקומות 6-7
הפועל אילת – הפועל גלבוע גליל
שתי הקבוצות הבטיחו את המקום בפלייאוף והמנצחת במשחק הזה תסיים שישית, אבל לא יכולה לעלות גבוה מזה. בכל מקרה' שתי הקבוצות יהוו מוקש למי שיפגוש אותה ברבע הגמר.

עירוני נהריה ומכבי ראשון לציון הבטיחו את מקומן בליגה אך לא יכולות לעלות לרבע הגמר, מכבי חיפה ירדה ליגה ובעונה הבאה תחליף אותה הפועל באר שבע. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי