בקצב מסחרר: סדרות רבע הגמר ייצאו הערב לדרך

ג'רמי פארגו
ג'רמי פארגו | עדי אבישי

בעקבות השביתה צפויים לנו לפחות שני משחקים בכל יום עד שבת. הערב: מכבי תל אביב, שמעולם לא הודחה לפני חצי הגמר, תארח את עירוני נס ציונה, הפועל תל אביב תצא למשחק חוץ לא פשוט באשדוד

(גודל טקסט)

עוד לא הספקנו להתאוששמהמחזור האחרון של העונה הסדירה ושלב רבע הגמר כבר מעבר לפינה. בעקבות השביתה הסדרות יתנהלו בקצב מסחרר – שני משחקים בכל יום לפחות עד שבת. הערב הראשון יפגיש את מכבי תל אביב שסיימה ראשונה עם השמינית עירוני נס ציונה, ואת מכבי אשדוד הרביעית עם הפועל תל אביב החמישית.

מכבי תל אביב – עירוני נס ציונה
בעקבות אירוע התרמה שהצהובים התחייבו אליו מראש, המשחק ייערך בשעה מאוד לא שגרתית, 17:45, והצפי הוא שהאולם לא יהיה מלא. מעניין לראות אם העניין יתן יתרון דווקא לנס ציונה. מכבי תל אביב אמנם סיימה בסופו של דבר עם המאזן הטוב ביותר בליגה, אבל אסור לשכוח שמתוך עשרה הפסדים, שישה היו ביתיים כולל אחד לקבוצה שהיא תפגוש מחר ובנוסף במפגש הנוסף בהיכל, לפני שבועיים, נס ציונה הובילה במשך רוב שלבי המשחק ורק התעלות של פארגו ברבע הרביעי נתנה לצהובים את הניצחון.

אותו ניצחון בהיכל היה אחד משישה ניצחונות חוץ בלבד של הקבוצה העונה והראשון בהיסטוריה בהיכל. כדי לעשות עלייה היסטורית לפיינל פור, השחקנים של נדב זילברשטיין צריכים לנצח פעם אחת לפחות בהיכל. נס ציונה מעולם לא עלתה לפיינל פור, הצהובים מעולם לא נעצרו לפני חצי הגמר.


חולם על סנסציה. זילברשטיין (דני מרון)

מכבי אשדוד – הפועל תל אביב
לא רק בשל העובדה שזו הסדרה היחידה שמפגישה שתי קבוצות צמודות בטבלה, אלא גם בשל ההרגשה שמדובר בשתי קבוצות כישרוניות עם שני מאמנים טובים – זו כנראה הולכת להיות הסדרה הצמודה ביותר. בעונה הסדירה אשדוד, קבוצת הבית הטובה בליגה, הפסידה לאדומים באולמה הביתי אבל ניצחה בשני המפגשים האחרים – כולל בהיכל קבוצת שלמה.

ברד גרינברג העמיד קבוצה יחסית צעירה, שהקפטן שלה הוא אדם אריאל בן ה-23, אבל זה אולי מה שיכול לתת יתרון קטן לקבוצה של דני פרנקו, אותה יוביל רביב לימונד למוד הקרבות והמאבקים. אחד השחקנים החשובים של אשדוד הוא סק הנרי, שאמנם קצת ירד בכושרו לאחרונה, אך הוא עדיין הקלעי המוביל של הקבוצה עם 17.3 נקודות בממוצע למשחק.


הרבה על הכתפיים שלו. סק הנרי (לירון מולדובן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי