אריק אלפסי: הרעשים בנהריה שכנעו אותי לעזוב

אריק אלפסי
אריק אלפסי | אודי ציטיאט

לאחר שלוש שנים בצפון, המאמן סיפר בראיון מיוחד לספורט1 על היעד הבא: "מחפש מקום שלא הייתי בו", השביתה: "לא רואה בהסכם בשורות גדולות" ומנבא מי תהיה האלופה. יושב הראש ניסים אלפסי: "לא סגור שהוא יעזוב"

קבוצות: עירוני נהריה
(גודל טקסט)

שלוש שנים רצופות אימן אריק אלפסי את עירוני נהריה. בכדורסל שלנו, זה שווה ערך ל-20 שנה במדינות אחרות. אפשר להגדיר את השנתיים הראשונות כמוצלחות בתולדות המועדון. בראשונה הוא סיים במקום הרביעי בטבלה, בשנייה הגיע לרבע גמר היורופקאפ וכמעט הדיח את הפועל ירושלים, שלקחה אליפות בסופו של דבר, ברבע גמר הפלייאוף (הפסד במשחק החמישי אחרי שנהריה הובילה 0:2). השנה הזו התחילה מצוין, הקבוצה הגיעה לגמר גביע ווינר, אבל משם לא הצליחה להתרומם והבטיחה את ההישארות בליגה רק מחזור אחד לפני סיום העונה. בראיון לספורט1 הוא מסכם תקופה, מסתכל לעתיד ואפילו מהמר מי לדעתו תהיה האלופה בסיום העונה.

"שתי העונות הראשונות היו מאוד מוצלחות מבחינת המועדון ומבחינתי האישית. סיימנו במקומות גבוהים ושיחקנו טוב גם באירופה. ההפסד בסדרה להפועל ירושלים אשתקד היה סיום חמוץ לעונה", מסכם אלפסי ומנסה להסביר מה קרה בעונה הנוכחית' "התחלנו את העונה בצמרת' אבל שם פתאום נתקעו דברים. אני לא מפיל דברים על שחקנים שלי, אבל כנראה שביחד כולנו התבלבלנו ברגע הזה ומשם התחילה צניחה למטה. ברגע שעשיתי שינויים בסגל והוצאתי את קורי וובסטר מהסגל כולם התחילו להבין שאנחנו נלחמים על החיים שלנו".

יכול להיות שהשינויים באו מאוחר מדי?
"כן. בדיעבד אם מסתכלים על הסגל שסיים את העונה עם אנתוני בארבר ו-וואקים ווריק אין לי ספק שהיינו עושים פלייאוף. בסיום העונה ניצחנו את ירושלים, אשדוד והפועל תל אביב. אבל בסופו של דבר היינו קונים את זה בסיבוב השני שנישאר בליגה מחזור לסיום".


אריק אלפסי. קנה מלכתחילה הישארות (אודי ציטיאט)

ההחלטה לסיים בנהריה הייתה שלך?
"כן", אומר אלפסי בהיסוס וממשיך, "כל הרעשים שהיו בקבוצה בתחילת הסיבוב השלישי שכנעו אותי שאני אומנם חייב להישאר עד סיום העונה עם השחקנים שהבאתי, אבל לסיים בסיום העונה. אני לא עוזב בטריקת דלת".

ניסו בקבוצה לשכנע אותך להישאר?
"אני לא רוצה לדבר על זה".

מה היעד הבא?
"אני מחפש משהו מאתגר. זה לא חייב להיות במרכז, נסיעות לא מפחידות אותי. נסעתי שלוש שנים מנתניה לנהריה יום יום. אבל אני מחפש מקום שלא הייתי בו, משהו שיעניין אותי".


מה דעתך על השביתה? היא עזרה לכדורסל ולכדורסלן הישראלי?

"הטיימינג של השביתה היה מאוד גרוע. היא הוציאה קבוצות מאיזון. היה צריך לסיים את העונה כמו שצריך ואחר כך לשבת. השרה רגב באה והתערבה וזה טוב. האמת שאני לא רואה בהסכם הזה איזה בשורות גדולות".

לסיום, מי לדעתך תיקח אליפות העונה?
"לדעתי הפועל ירושלים תיקח אליפות".


"מחפש מקום שלא הייתי בו, שיעניין אותי" (ערן לוף)

ניסים אלפסי: "גם לפני שנה הוא רצה לעזוב ובסוף המשיך"
בניגוד לדברים של אלפסי בראיון, על כך שסיים את דרכו בקבוצה נכון לעכשיו, דווקא במועדון יוצאים קולות שונים. יושב ראש הקבוצה, ניסים אלפסי, מספר שההצהרה של המאמן על סיום דרכו הייתה אולי מוקדמת מדי וששום דבר עוד לא סגור: "אני עוד לא רוצה לסכם את התקופה שלו. גם לפני שנה הוא רצה לעזוב ובסוף המשיך. שום דבר עוד לא סגור. יש לי כמה מועמדים לאימון ואני לא פוסל אף אחד. כל מי שפנוי היום ואין לו עבודה מועמד".

ואריק אלפסי הוא המועמד המועדף עליך?
"אין לי כרגע שום העדפה. אני לוקח פסק זמן של כמה ימים לקחת אוויר אחרי סיום העונה ואז נודיע על המאמן החדש. לגבי השחקנים, איגור נסטרנקו ויונתן שולדבראנד הם היחידים בעלי חוזה לעונה הבאה ויישארו בוודאות".

אם ההצהרה של המאמן אכן תמומש והוא יעזוב את הקבוצה, המועמד הבכיר נכון להיום להחליף אותו הוא מי שאימן את מכבי חיפה בסיום העונה הנוכחית, ברק פלג.


ברק פלג. האם הוא היורש?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי