נבן ספאחיה והקהל של נס ציונה נגד השופטים

אוהדי נס ציונה
אוהדי נס ציונה | אלבום פרטי

מאמן מכבי ת"א האשים את אנשי המשרוקית בחוסר איזון כשדווקא המקומיים זוכרים לצחי הבדלי הפסד מהשנה שעברה. ב'לב המושבה' כבר מפנטזים על חצי הגמר. סק הנרי טוען שספג קללות גזעניות מאוהדי הפועל

(גודל טקסט)

 המשחק השני בסדרה בין מכבי תל אביב לעירוני נס ציונה הרגיש קצת יותר כמו פלייאוף. הקהל המקומי גדש את האולם וסיפק אווירה נפלאה ודחף את שחקניו לתצוגת שיא שהשוותה את הסדרה עם 94:95. הפרס: משחק בית נוסף ביום שני.

חלק מהקהל המקומי היה עסוק יותר בשופטים מאשר במשחק. לאורך כל המשחק ספג צחי הבדלי ששפט אתמול (חמישי) וגם במשחק רבע גמר גביע המדינה בשנה שעברה תלונות על חוסר איזון בשני המשחקים. התלונות של הקהל הן על שריקות הזויות באותו משחק שעזרו למכבי תל אביב להדיח את נס ציונה שהובילה שלבים גדולים מהמשחק. כשמנהל הקבוצה של נס ציונה, אפי שמש, ראה את השלט של האוהדים הוא הפציר בהם להרים אותו בכל פעם שהבדלי מסתכל.

גם מאמן מכבי תל אביב, נבן ספאחיה התלונן על השיפוט: "לא יכול להיות שאנחנו צריכים להוליך ב-20 נקודות כדי לנצח בסופו של דבר ב-2. יש פה קבוצה שהלכה הרבה יותר פעמים לקו וזה נתן לה את הניצחון. מהצד שלי אני אעשה את הטוב ביותר ואדבר עם השחקנים שלי ולא אאשים את השופטים אבל הם צריכים להבין שהיה משהו לא בסדר". במשחק הראשון איתי שגב היה המצטיין במגרש וקלע 15 נקודות בשיא קריירה, המשחק השני הוא שיחק 7 דקות בלבד ולא קלע, אבל ספאחיה לא רואה בזה סיבה לתוצאה: "טיוס הוא השחקן הפותח שלנו בעמדה הזו. במשחק הקודם הוא שיחק פחות ועכשיו יותר. לא זו הסיבה שהפסדנו".

ספאחיה. טענות קשות נגד השיפוט (דני מרון)
ספאחיה. טענות קשות נגד השיפוט (דני מרון)

אחרי המשחק בנס ציונה כבר היו מי שחלמו על חצי הגמר: "הפועל תל אביב ניצחו? יופי, אני מעדיף אותם בפיינל פור, יש לנו מאצ' אפ טוב איתם", אמר אחד הבכירים בקבוצה. המאמן, נדב זילברשטיין, ניסה לענות לטענות נגד השיפוט של ספאחיה: "אני חושב שבגדול השופטים עשו עבודה מצוינת. גם אני וגם הם בני אדם שלפעמים עושים טעויות. היה משחק לא קל לשיפוט".

אם אחרי ההפסד במשחק הראשון אמר זילברשטיין שגם ריאל מדריד הובסה ברבע גמר היורוליג אבל המשיכה עד לזכייה באליפות אירופה, עכשיו המאמן ניסה להחזיר את שחקניו לקרקע: "אני לא מסתכל יותר מדי קדימה. בפלייאוף מסתכלים משחק משחק ועכשיו אני מתרכז במה יקרה במשחק השלישי. נמשיך באימוני ההתאוששות, תרגולי הוידאו ואימוני הקליעות – זה מה שאני חושב שצריך לעשות בלו"ז כזה צפוף".

קאליף וואייט (במרכז) עם דקוואן קוק וטאליב זאנה. שיוויון לא צפוי בסדרה (דני מרון)
קאליף וואייט (במרכז) עם דקוואן קוק וטאליב זאנה. שיוויון לא צפוי בסדרה (דני מרון)

סק הנרי: "אוהדי הפועל תל אביב קראו לי 'כושי'"
מכבי אשדוד הובסה במשחק השני של הסדרה שלה 98:77, אבל מה שנזכור מהמשחק הזה זה כנראה התנהגות מכוערת של הקהל האדום. הסנקציות שהטילה המנהלת על האדומים (קנסות ותשלומים על סידורי אבטחה מיוחדים לאנשי ערוץ הספורט) לא הרתיעו והם המשיכו לקלל ולירוק על אנשי הערוץ גם הפעם.

לפי אחד מכוכבי מכבי אשדוד, סק הנרי, בזמן שישב על הספסל לקראת סיום המשחק הוא ספג קללות גזעניות מצד אוהדי הפועל תל אביב: "נשארתי רגוע על הם קראו לי 'כושי'. זה ללכת רחוק מדי. אני מבין שאפשר לקלל אבל לא ככה. אני והחברים שלי לקבוצה שמחים שלא הגבתי, ננסה להחזיר להם על המגרש במשחק הבא". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי