שבת בפלייאוף: ג'קסון שוב לא נרשם, לוי האס של אשדוד?

פייר ג'קסון
פייר ג'קסון | עדי אבישי

מאמן מכבי ת"א נבן ספאחיה טוען שהרכז פצוע והוא לא ישתתף במשחק השלישי בסדרה מול נס ציונה (1:1). במקביל: הפועל ת"א יוצאת דרומה אחרי שהשוותה את הסדרה, הכוכב הצעיר של המקומיים יכול להיות גורם מכריע

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

לוח הזמנים המטורף של הפלייאוף הנוכחי לא מאפשר לנו להירגע וכבר מחר (שבת) יימשכו הסדרות עם המשחק השלישי ברבע גמר הפלייאוף, כשמכבי אשדוד/באר טוביה תארח את הפועל תל אביב (21:00) ומכבי תל אביב תארח את עירוני נס ציונה (21:10). שתי הסדרות נמצאות ב-1:1 והמנצחת בכל אחד מהמשחקים תחזיק באפשרות לעלות לפיינל פור כבר ביום שני.

מכבי תל אביב – עירוני נס ציונה
בשני המשחקים הראשונים הצהובים קלעו את אותו מספר הנקודות – 94, ההבדל הוא בנס ציונה. במשחק הראשון הכתומים נראו חלשים, הובסו ב-32 הפרש (כשאפילו אנשי הקבוצה הודו שזה יכול היה להיות 50), במשחק השני באולמם הביתי השחקנים של נדב זילברשטיין שאבו המון אנרגיות מהקהל וקלעו 95, בדיוק כמה שהם היו צריכים.

מכבי תל אביב שוב לא רשמה את פייר ג'קסון ומאמן הקבוצה, נבן ספאחיה, טוען שהשחקן פצוע. מבחינת אימונים בלו"ז הצפוף, נוקטים בשתי הקבוצות בטקטיקה דומה: אימוני שחרור, צפייה בוידאו והרבה אימוני קליעות שלא דורשים המון מאמץ. במציאות של משחק פלייאוף ששואב מהשחקנים המון אנרגיות גופניות ומנטליות בכל שתי יממות, חשוב לשחקנים לתת לגוף להתאושש.

ההפסד אתמול היה ההפסד השני בלבד של מכבי תל אביב ברבע גמר פלייאוף מאז 2011, הקבוצה מעולם לא הודחה ברבע הגמר ונס ציונה מעולם לא ניצחה את מכבי תל אביב שלוש פעמים באותה עונה. כל הנתונים הללו מאיימים להשתנות אם נס ציונה תספק תצוגה כמו במשחק הראשון.


המאמן נבן ספאחיה טוען שג'קסון פצוע (עדי אבישי)

מכבי אשדוד – הפועל תל אביב
הסדרה הזו מספקת לנו דרמה ומתח, לכן חבל שמחוץ לפרקט מתרחשים אירועים שהורסים לצופים ולחובבי הכדורסל. במשחק השני האדומים הדהימו עם התקפה נהדרת ושאלת הניצחון לא הייתה מוטלת בספק, אבל בבית אשדוד הפסידה רק פעם אחת בתולדותיה בפלייאוף, בעונה הסדירה האדומים דווקא כן ניצחו בהיכל הקריה.

במשחק הראשון סק הנרי, אחד מהברומטרים של אשדוד, קלע רק 9 נקודות באחוזים רעים. במשחק השני, למרות ההפסד, הוא קלע 21. אלא שאז התרחש העימות שלו עם הקהל ולפי טענותיו הוא ספג קללות קשות. באשדוד יקוו שזה לא יהיה מה ששוב יוציא אותו מאיזון כי כדי לעלות לפיינל פור הקבוצה צריכה אותו. הרבה מדברים על הישראלים הצעירים הטובים של אשדוד, לכן שווה לשים לב לנמרוד לוי בן ה-23 שצובר ביטחון העונה ונגד הפועל תל אביב הוא עומד על ממוצע של 12 נקודות העונה. במשחקים שהם לרוב צמודים הוא יכול להיות אס מנצח.


נמרוד לוי. שווה לשים לב אליו (מנהלת הליגה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי